Po rekonstrukcijos Parodos kalnu riedės troleibusai

Kitais metais bus pradėti Parodos gatvės rekonstrukcijos darbai. Jiems pasibaigus, šia atkarpa keleivius pradės vežti troleibusai.

Važiuos 2013 m.

Jau kelerius metus girdėtos kalbos apie galimybę paleisti troleibusus Parodos kalnu turėtų virsti realybe 2013 m. pirmoje pusėje. Darbų pradžia – kitų metų rudenį. Tuomet bus tiesiamas kontaktinis troleibusų tinklas. Numatoma, kad kontaktinio tinklo tiesimo dabai užtruks kelis mėnesius.

Tinklo ilgis – 4,8 kilometrai į abi puses. Tinklui reikalingi stulpai bus statomi kas trisdešimt metrų, o ant Parodos kalno – kas 25 metrus, nes dėl aštraus posūkio reikalinga stabilesnė linija. Nutiesus liniją bus sujungtos Utenos gatvė ir Vytauto prospektas.

„Pirmosios kalbos apie liniją Parodos kalnu prasidėjo gana seniai. Tačiau tokią galimybę sudaro tik naujieji „Solaris“ troleibusai. Gamintojai garantuoja, kad jie kils ir kils saugiai į kalną. Anksčiau senesni troleibusai neturėjo techninių galimybių kilti kalnu“, - sakė Gintautas Činikas, „Autrolis“ generalinis direktorius.

Sutrumpės per pusę

Troleibusų linija Parodos kalnu pirmiausia reikalinga tam, kad keleiviams maršruto nuvažiavimas tarp Kauno universitetinių klinikų ir centro bei jame esančių autobusų bei geležinkelio stočių sutrumpėtų bent per pusę. Šiuo metu nuo autobusų stoties iki klinikų viešuoju transportu nuvažiuojama per maždaug pusvalandį. Atsidarius linijai tikimasi, kad kelionė truks penkiolika minučių.

„Taigi sutrumpėtų kelionės laikas tarp stambaus traukos centro Kaune – klinikų – ir autobusų stoties, nes į klinikas atvažiuoja žmonės ne tik iš Kauno, bet ir įvairių aplinkinių vietų“, - sakė G. Činikas.

Kontaktinio tinklo pastatymas ir sumontavimas kainuos apie tris mln. litų. Gatvių išplatinimas, apšvietimas, šaligatviai ir t.t. atsieis dar daugiau. Visas projektas bus finansuojamas iš ES lėšų. G. Činikas pažymėjo, kad projektas yra patrauklus dėl to, kad įgavo ekologiško projekto pavidalą, nes troleibusai beveik neteršia aplinkos.

Kalno neuždarys

Darbai, be Parodos kalno, vyks ir K. Petrausko gatvėj iki Utenos gatvės kampo. Darbas bus pradėtas gatvių platinimu, tada bus tiesiamas troleibusų kontaktinis tinklas – statomi standartiniai „Autrolio“ stulpai. G. Činikas sakė, kad bendrovės energetinis ūkis turi daug patirties tiesiant tokius tinklus, todėl didelių problemų nenumato.

„Tikimės, kad bus pakankamas kalno statumas, taip pat čia galbūt šiek tiek sunkiau bus vykdomi darbai eismo požiūriu. Tiesia linija nutiestas ne vienas kilometras, todėl ir šio projekto tiesiojoje atkarpoje, manau, nebus problemų“, - tikino G. Činikas. Jo manymu, vykdant darbus eismo judėjimas nukentės, tačiau kalno uždaryti neplanuojama.

 

Darbai bus vykdomi, atrodytų, ne itin palankiu metu oro sąlygų atžvilgiu, tačiau tokią datą nulėmė paskirtų lėšų panaudojimo terminas.

Šilainiams teks palaukti

Paskutinis „Autrolio“ projektas buvo troleibusų linijos nutiesimas Varnių gatvėje Vilijampolėje ir naujo kontaktinio tinklo montavimas ant naujų stulpų Juozapavičiaus gatvėje. Nutiesus troleibusų liniją Varnių gatve, buvo kalbama ir apie jos pratęsimą į Šilainius, tačiau, G. Činiko teigimu, šie planai bent šiuo metu nebesvarstomi. Kol kas prioritetas skiriamas plėtrai miesto centre.

„Tiesimas į Šilainius – galimas dalykas, bet troleibusai kaip ekologiškas transportas visų pirma, aišku, turi važinėti miesto centre – ypač, kad Kaunas yra įduboj, todėl neteršiantis transportas labai reikalingas“, - teigė G. Činikas. Jo manymu, miesto pakraščius ir priemiesčius gali aptarnauti autobusai

Visgi jis, kaip įmonės vadovas, sakė palaikysiąs troleibusų linijos į Šilainius idėją, jeigu tam pritars miesto valdžia.

„Autrolis“ pasirengęs įgyvendinti šį projektą, jeigu pavyktų gauti ES finansavimą, tai galėtų būti kitas darbas po Parodos kalno įjungimo į troleibusų linijų tinklą.

Pildys parką

„Autrolis“ ketina atnaujinti ir esamą troleibusų parką, nors Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankui dar liko penkerius metus mokėti skolą už pirktus 42 naujus „Solaris“ autobusus. Svarstoma galimybė padidinti esamą paskolą bei pratęsti grąžinimo terminą dešimčiai metų. Tuomet būtų perkama daugiau naujų troleibusų.

G. Činikas sakė, kad įmonės troleibusų rida per kelerius metus sumažėjo, todėl atitinkamai sumažėjo ir pajamos. Taip pat įmonė turi mokėti vienuolikos mln. litų savivaldybės skolos palūkanas. Tačiau, bendrovės vadovo teigimu, atlyginimai išmokomi laiku, o viešoji paslauga užtikrinama. Tikimasi, kad tinklo plėtra galėtų atstatyti įmonės pajamas ir pagerinti finansinę būklę, o kartu ir galimybę atnaujinti troleibusų parką.

Šiuo metu „Autrolis“ siūlo šešiolika troleibusų maršrutų. Kol kas planai apie galimus naujus troleibusų maršrutus dar nėra susiformavę. Ketinama dėmesį skirti esamų maršrutų intensyvinimui bei naujų linijų tiesimui.

„Jeigu pasakyčiau, kad nuo šešiolikos norim pereiti prie dvidešimties maršrutų, tai būtų netiesa. Plečiam esamą tinklą. Ypač rytais troleibusuose yra pakankamai didelis keleivių srautas, todėl būtina sutankinti esamus maršrutus, kad keleiviai galėtų patogiai ir saugiai važiuoti“, - sakė G. Činikas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

oi tie sapnai

oi tie sapnai portretas
riedes troleibusai xaxax.... pyst ir prabudau

nėra

nėra portretas
Naikint tas šleikas aplamai. Bjauroja miestą kontaktiniai laidai, o jų greitis toks, kad su dviračiu greičiau važiuoti.

Raminta

Raminta portretas
Keli ar keliolika milijonų tam, kad 15min. sutrumpėtų kelionė nuo stoties iki Klinikų...įdomiai mastot...
VISI KOMENTARAI 16
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių