- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dažniausia priežastis, dėl kurios Lietuvos gyventojai trumpesniam ar ilgesniam laikui praranda vairuotojo pažymėjimą ir turi išklausyti specialius papildomo mokymo kursus – vairavimas išgėrus.
Tai rodo trijų Lietuvos darbo rinkos mokymo centrų (DRMC), turinčių licencijas organizuoti tokius kursus, duomenys. Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio DRMC rengiamus kursus iš viso jau pabaigė daugiau nei 800 nedrausmingų vairuotojų iš įvairių šalies rajonų.
„Mūsų vykdomi vairuotojų papildomo mokymo kursai dar kartą parodė, kad viena didžiausių Lietuvos vairuotojų problemų – neatsakingas alkoholio vartojimas. Antra dažniausia priežastis, kodėl į mus besikreipiantys vairuotojai netenka teisų – leistino greičio viršijimas. Tai rodo, kad šalies vairuotojai Kelių eismo taisykles pažeidžia ne vien dėl jų neišmanymo, o dažniausiai dėl savo pačių neatsakingo elgesio“, – teigia Mindaugas Dėlkus, Lietuvos tęstinio mokymo centrų asociacijos vadovas.
Kitos priežastys, dėl kurių į darbo rinkos mokymo centrus besikreipiantys Lietuvos gyventojai yra laikinai praradę vairuotojų pažymėjimus – geležinkelių pervažų taisyklių pažeidimai, sukeltos avarinės situacijos, neužsegti saugos diržai, neįjungtos automobilių šviesos ir t.t.
Pagal Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą prasižengę ir už tai vairavimo teisės netekę vairuotojai nuo šių metų liepos 1 d. teisę vairuoti transporto priemones atgauna tik baigę specialų, ne trumpesnį kaip 4 valandų mokymo kursą. Jiems tenka išklausyti teorinius mokymus, atlieka praktinius testus ir kartu su psichologu analizuoti padarytus pažeidimus bei aptarti asmeninės atsakomybės klausimus.
„Sprendžiant nedrausmingo vairavimo problemas, psichologinis aspektas yra itin svarbus. Mūsų rengiamų kursų metu nedrausmingi vairuotojai bendrauja su psichologu. Jis padeda išsiaiškinti, kas pastūmėjo pažeisti Kelių eismo taisykles ir kaip ateityje išvengti tokių klaidų“, – teigia Valentinas Masilionis, Panevėžio darbo rinkos centro direktorius.
Anot Lietuvos tęstinio mokymo centrų asociacijos vadovo, neretas vairuotojas iš pradžių ateina į DRMC rengiamus kursus skeptiškai nusiteikęs, tačiau didžioji dalis juos baigusiųjų teigia, kad papildomi mokymai buvo naudingi. Taip pat dažnas nedrausmingas vairuotojas mano, kad būtų gerai, jei tokie kursai būtų diferencijuojami pagal konkrečius nusižengimus, arba siūlo juos išklausyti ir ką tik įgijusiems teisę vairuoti automobilį.
Baigusieji vairuotojų papildomus mokymo kursus, egzaminų nelaiko, jiems atliekami tik individualūs praktiniai testai – reakcijos greičio matavimo ir stabdymo. Šių testų metu vairuotojui paaiškinama, kaip vienoje ar kitoje situacijoje keičiasi asmens reakcija ir kaip suvaldyti automobilį stabdant staigiai ar tolygiai. Mokymų metu ypač didelis dėmesys skiriamas vaizdinei medžiagai, pateikiama aktualios žinios bei skaudi nelaimių keliuose statistika.
Apie darbo rinkos mokymo centrus
Šiuo metu šalyje veikia 11 darbo rinkos mokymo centrų (DRMC), įsikūrusių skirtinguose Lietuvos miestuose. Jų darbą reguliuoja Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba. DRMC yra valstybės iniciatyva įkurtos, tačiau pačios save išlaikančios profesinio mokymo įstaigos suaugusiems. Pagrindinės darbo rinkos mokymo centrų veiklos kryptys – suaugusiųjų, tarp jų bedarbių bei įspėtų apie atleidimą, profesinis mokymas, perkvalifikavimas, kvalifikacijos tobulinimas. Šios paslaugos suteikia žmogui galimybę išmokti naujo amato, pakelti profesinį lygį.
Mokytis priimami darbdavių ir darbo biržų siųsti asmenys, taip pat savarankiškai besikreipiantys žmonės. Darbo rinkos mokymo centrai atlieka svarbų vaidmenį mažinant nedarbą, didinant žmonių užimtumą, teikiant aukštos kokybės mokymo paslaugas, tenkinant darbo rinkos, darbdavio ir paties darbuotojo švietimo ir profesinio mokymo poreikius.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...