„Peugeot" liūtui - 150 metų

Šiandien „Peugeot" automobiliai parduodami 150 pasaulio šalių ir visur atpažįstami pagal Liūto ženklą. 1858 m. lapkričio 20 d. Emile‘is Peugeot pirmą kartą registravo Liūtą su strėle arba be jos kaip prekės ženklą. 

Liūto kilmė 

Emile'is Peugeot paprašė Prancūzijos Franche-Compté regiono auksakalio ir graverio Julieno Blazerio pagaminti logotipą visiems „Peugeot" gaminiams. Liūto emblema greitai atsidūrė ant pjūklų ir kitų „Peugeot" gaminamų įrankių. Liūtas buvo pasirinktas kaip lengvas palyginimas su „Peugeot" pjūklais, garsėjančiais ir tuomet, ir dabar savo tvirtais kaip liūto dantimis, ašmenų lankstumu - kaip liūto nugara, pjovimo greitumu, kuris buvo prilygintas staigiam liūto puolimui. 

Laikui bėgant Liūto išvaizda kito: pradžioje tai buvo didingas einantis strėle Liūtas, žvelgiantis į kairę; taip pat galima rasti Liūtą be strėlės, o rečiau - žvelgiantį į dešinę. 1882 metais buvo pakeista Liūto karčių išvaizda, suteikta daugiau masyvumo Liūto kūnui. Liūtas greitai tapo vieninteliu „Peugeot" registruotu ženklu, kuriuo buvo žymimi ne tik pjūklai ir kiti įrankiai, bet ir kavamalės (nuo 1881 metų; kavamalių gamyba pradėta 1840 metais), dviračiai nuo 1882 metų, motociklai nuo 1898 metų. 

Liūtas tampa automobilių istorijos dalimi 

Nors Armandas Peugeot pradėjo automobilių gamybą nuo 1891 metų, tik 1906 metais automobiliai pirmą kartą buvo paženklinti „einančio strėle liūto" emblema. Taigi Liūtas lydėjo vieną iš trijų pirmųjų automobilių gamintojų nuo pat pradžių. 1910 metais „Peugeot Freres" ir „Armand Peugeot" bendrovės susijungė į „La Sté des automobiles et cycles PEUGEOT".  Iki Pirmojo pasaulinio karo drauge egzistavo abi gaminių grupės, ir paskutinis šio periodo automobilis su Liūto ženklu buvo „BeBe Lion" (dizainą jam sukūrė Ettore Bugatti), pristatytas Paryžiaus automobilių parodoje 1912 m. spalį. 

Vėliau sekę modeliai ant radiatorių grotelių turėjo senovinio šrifto raides. Trečiajame dešimtmetyje  Liūtas suvienijo „Peugeot" gerbėjus, kurie naudojo jį radiatoriaus kamščio dekoracijai. Buvo naudojamos dvi versijos - „riaumojantis liūtas", sukurtas skulptoriaus Marxo, ir „pasiruošęs pulti liūtas", sukurtas Baudichono. 

Dviračiai ir motociklai taip pat pirmiausia turėjo „einančio strėle liūto" emblemą, vėliau, trečiajame dešimtmetyje, buvo pristatyta „kovojančio liūto", žvelgiančio į dešinę, emblema, dar vėliau, 1960 metais,  buvo panaudotas tas pats dizainas su raidėmis. Įrankiai ir buitinė technika pasiliko „einančio strėle liūto" ženklą. 

Liūtas ant „Peugeot" automobilių priekio - visam laikui 

Nuo 1933 metų spalio pradėjus gaminti „aerodinaminius" automobilius (201 BR, 301 CR, 601 C, 401) ant radiatorių grotelių viršaus atsirado Liūto galva. Vėliau ta pati figūra su kūgiška galva buvo naudojama žymint 402-ąjį modelį (1935 m.), po to žymint 303-iąjį ir 202-ąjį modelius. 203-iojo priekis 1948 metais ir vėliau 403-iasis buvo papuošti iškilesnio stiliaus (labiau išsikišusiu) Liūtu, tačiau buvo nuspręsta, kad šio dizaino papuošimai per daug pavojingi susidūrimo atveju, ir 1958 metais jie išnyko. 

Liūtas įgyja heraldinę pozą 

203-iojo modelio pristatymas rinkai buvo pirmasis heraldinio Liūto pasirodymas. Ši emblema buvo tvirtinama ant bagažinės dangčio nuo 1952 spalio mėnesio, o nuo 1958 metų rugsėjo iki serijos gamybos pabaigos 1960 metų vasarį persikėlė ant variklio gaubto. Šiuo laikotarpiu heraldinis Liūtas atsirado ir ant „Peugeot" motociklų. 

Toks pat Liūtas buvo dedamas radiatoriaus grotelių centre ant 403-iojo modelio nuo 1955 m. balandžio iki 1966 metų, kai jis buvo pakeistas didesne emblema, pirmiausia panaudota ant 404-ojo modelio 1960 metų gegužę. 1960 metais taip pradėti žymėti visi modeliai. 

Modeliai 504, 404, 204, 304 ir 104 turėjo paauksuotą arba chromuotą Liūto ženklą. Kita modelių karta nuo 1975-ųjų metų  -  604, 305, 505 turėjo vėl pakitusį Liūto ženklą, kuriuo jau juodame fone nuo 1982-ųjų  metų buvo žymimi 205, 309, 405, 605, 106 ir 306 modeliai. 

Dabartinis Liūto ženklas 

1995 metais pristatant rinkai 406-ąjį modelį buvo panaudota didelė Liūto emblema, kuri 1998 metais transformavosi į dabartinį ženklą, puošiantį Peugeot automobilius ir motorolerius. 2000-aisiais metais „Peugeot" istorijos asociacija „Aventure Peugeot", siekdama akcentuoti savo paveldo saugojimo misiją, Liūto ženklą uždėjo ant apvesto geltonu rėmeliu skydo, kurio mėlyna spalva kadaise ženklino „Peugeot" firmą. 

Taigi Liūto šlovė yra visuotinai pripažinta, o jo vaizdas lieka glaudžiai susietas su „Peugeot" pavadinimu.


Šiame straipsnyje: Peugeot

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių