- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Apie kiekvieną važiavimo krypties pakeitimą arba kelio juostos pakeitimą reikia laiku ir aiškiai pranešti, įjungus posūkio signalą. Kas trečias automobilio vairuotojas jį rodo neteisingai arba jo visai nerodo.
Autobild.lt pateikia keletą patarimų, kaip viską daryti tinkamai.
Apsimesti esą bėgi į kairę ir staiga pasukti dešinėn – futbolo aikštelėje tai džiaugsmingais šūksniais palydimas klaidinantis manevras, tačiau gatvėse tai pavojingas lengvabūdiškumas. Ne vienam mūsų bent kartą tikrai teko smarkiai stabdyti, kai kažkokiam mulkiui užmigo kairė ranka ir jis neįjungė posūkio svirtelės. Europos automobilių klubas (ACE) atliko tyrimą, po kurio išaiškėjo, kad 32,4 procento Vokietijos automobilių vairuotojų posūkio signalo nerodo iš viso arba rodo neteisingai. Panaši situacija yra daugelyje kitų Europos valstybių, tarp jų ir Lietuvoje. Šio trumparegiško važiavimo būdo rezultatas: daugybė bereikalingų avarijų, kurių buvo galima išvengti – tereikėjo tik laiku įjungti posūkio signalą! O tai visai nėra taip sunku.
Kokios yra taisyklės?
Kelių eismo taisyklės (KET) nurodo, kada reikia įjungti posūkio signalą. Apie kiekvieną važiavimo krypties pakeitimą arba kelio juostos pakeitimą reikia laiku ir aiškiai pranešti, įjungus posūkio signalą. Šį signalą reikia rodyti taip, kad jis neklaidintų kitų eismo dalyvių.
Kada reikia įjungti posūkio signalą?
Tai visai paprasta. Vairuotojai, norintys sukti privalo laiku ir aiškiai apie tai “įspėti atitinkamos krypties posūkių šviesos signalais, o jeigu šviesos signalizacijos nėra arba ji sugedusi – ranka” (KET, XI skyrius, 88 punktas – red. pastaba). Tai taip pat galioja:
- prieš statant automobilį ir prieš išvažiuojant iš stovėjimo vietos;
- privažiuojant prie gatvės krašto ar kelkraščio;
- keičiant eismo juostą;
- prieš apsisukimo manevrą;
- lenkiant.
Ar yra išimčių?
Taip, įvažiuojant į žiedą (žr. apačioje). Visais kitais atvejais rodyti posūkio signalą yra būtina. Visuomet. Net jei nematyti nei vieno kito kelių eismo dalyvio. Net jei visi kiti vairuotojai ir be posūkio signalo supranta jūsų ketinimus keisti važiavimo kryptį.
Ar leidžiama ketinimą lenkti parodyti posūkio signalu?
Taip, pavyzdžiui, autostradoje. Tačiau rodyti reikia trumpai. Ilgai mirksėti posūkio signalu draudžiama.
Kokių pasekmių gali tikėtis nerodantieji posūkio signalo?
Jie gali gauti 20–40 Lt baudą arba įspėjimą. Tačiau sukėlus pavojingą situaciją kitiems, ši suma sieks 400–800 Lt ir dar bus 3–6 mėnesiams atimta teisė vairuoti. Jei dėl tokio pažeidimo bus padaryta žala kito asmens sveikatai arba bus apgadintas turtas, laukia atitinkamai 500–1000 Lt (arba 12–24 mėn. teisės vairuoti atėmimas) ir 100–200 Lt bauda (arba 3–6 mėn. teisės vairuoti atėmimas). Be to, vairuotojas, neparodęs posūkio signalo, laikomas kaltu dėl avarijos, o jei neparodo posūkio signalo, sukdamas į kairę, tai tampa kaltas visu 100 procentų. Taip pat jis nebegali reikalauti atlyginti patirtus nuostolius.
Kokios taisyklės avariniam signalui?
Jį reikia įjungti, jei jūsų automobilis negali pajudėti ir būtinai, kai jis yra tempiamas. Šį signalą leidžiama įjungti ir kai kitiems eismo dalyviams dėl šio automobilio kyla pavojus. Jis gali būti įjungiamas kaip perspėjimas apie automobilių spūstį.
Kuriozinė situacija: šis signalas turi būti įjungiamas, kai pakeisti važiavimo kryptį draudžiama. Tai galioja lenkiant ten, kur lenkti negalima arba atliekant posūkį, kai kertama ištisinė linija.
Žiedas. Čia galioja taisyklė: įvažiuojant posūkio signalas yra draudžiamas, o išvažiuojant – privalomas .
Pagrindinio kelio užsisukimas. Net jeigu važiuojama pagrindiniu keliu, vis tiek reikia rodyti posūkio signalą, nes keičiama važiavimo kryptis.
Išsukimo juosta. Net jeigu važiavimo kryptis yra tiksliai nurodyta (kelio ženklu arba rodykle), posūkio signalą vis tiek rodyti būtina.
Komentaras
Kas dedasi mūsų gatvėse? Ar mes per kvaili, kad įjungtume posūkio signalą, ar tiesiog per tingūs? Teisingai parodyti posūkio signalą nėra sudėtinga, visi mes to mokėmės. Tad rodykime posūkio signalą visada, kai tik yra būtina ir sustabdykime šią pavojingą vis labiau plintančią madą jo nerodyti. Ir mūsų bendras tikslas – daugiau saugumo, dėmesio ir tolerantiškumo Lietuvos gatvėse bei keliuose – bus pasiektas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...