Panevėžys užsidirbs iš sovietinės senienos

Panevėžys atsisveikina su paskutiniu sovietinius laikus menančiu geltonuoju „Ikarus“ autobusu. Mirštanti seniena Panevėžio autobusų parko biudžetą papildys 3000 Lt.

Tiek bendrovė tikisi užsidirbti „Ikarus“ pardavusi metalo supirkėjams.

Įmonės vadovas Rimantas Petukauskas skaičiuoja iš geltonojo autobuso surinkti bent penkias ar šešias tonas metalo.

Į supirktuves daugiausia metalo bendrovė išveždavo prieš porą trejetą metų, kai sparčiai buvo perkami nauji autobusai ir atsikratoma senais. Per metus į metalo surinkėjų rankas patekdavo apie 15 parko autobusų.

Kol kas dar garaže ardytojų laukiantis „Ikarus“ keleivius vežiojo rekordinį laiką – apie 25-erius metus. Pastaruoju laiku 5-uoju maršrutu važinėjęs autobusas užgeso prieš mėnesį.

„Sovietiniais laikais autobusai „Ikarus“ dešimt metų tarnaudavo, LAZ – 7–8 metus. Jei tarpmiestinių reisų vairuotojas nuvažiuodavo milijoną kilometrų, jam jau garbės raštus teikdavo, medalį kabindavo. Dabar tai juoką kelia“, – pasakojo R.Petukauskas.

Anot jo, vakariečiai ir netgi Baltarusija autobusą naudoja vidutiniškai aštuonerius metus. Vėliau užsieniečių atgyvenomis laikomas mašinas noriai perka Latvijos, Lietuvos, Rumunijos, Bulgarijos transporto kompanijos.

Panevėžio autobusų parkas keleivius veža 115 autobusų, naujausias pagamintas prieš 5-erius metus.

„Naujas, ką tik iš fabriko, autobusas kainuoja apie 800 tūkst. Lt. Po dvejų trejų metų kaina krenta perpus, o dar bent 17 metų juo dar galima važiuoti. Todėl visi lietuviai graibsto vakarietiškas senienas. Viskas iš „ubagystės“, – teigė R.Petukauskas.

Pasak direktoriaus, naujutėlaitis autobusas bendrovę nuvarytų į bankrotą – nors tokiam pirkiniui bankai suteiktų paskolą, tačiau, norint jį išlaikyti, tektų branginti bilietus.
Įmonės vadovo nuomone, kainų kėlimas dar labiau sumažintų klientų srautus.

Praėjusiais metais Autobusų parko paslaugomis pasinaudojo 15 proc. mažiau panevėžiečių nei 2008-aisiais.

„Šiemet padėtis vėl stabilizuojasi. Tikimės, kad pervešime apie 8,5 mln. keleivių“, – planuoja R.Petukauskas.


Šiame straipsnyje: Panevėžyslitaiautobusas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių