P. Keras: autobusų ir troleibusų bilietai Kaune dar nebrangs

Antradienį portale 1kaunodiena.lt svečiavosi Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras, atsakęs į skaitytojų klausimus.

– Ar artimiausiu metu brangs Kauno viešojo transporto bilietai?

– Artimiausiu metu keisti Kauno miesto viešojo transporto bilietų kainų neplanuojama.

– Gal galite pasakyti, kada miesto autobusų ūkis atsikratys pirčių ant ratų – tų senų autobusų, kuriais neįmanoma važiuoti: šildymas veikia turbūt visu pajėgumu, langai neatsidaro. Vyresni žmonės iškenčia tik po kokią stotelę. Didžiausia kankynė – vasarą, per karščius. Šiais autobusais yra tekę važinėti 10-uoju, 37-uoju maršrutu.

– Senųjų „Scania" autobusų planuojame atsisakyti kitąmet, įsigiję 15 naujų autobusų.

– Jums negaila, kad nauji autobusai Kaune važinėja po duobėtas gatves? Juk jie šitaip gadinami.

– Žinoma, norėčiau, kad Kauno gatvėse nebūtų duobių, kurios gadina bet kurią transporto priemonę, tačiau gatvės yra remontuojamos pagal miesto galimybes.

– Ar bandoma ieškoti priemonių, kaip miesto centre sumažinti vakarinius ir rytinius kamščius?

– Mažinti spūstis miesto centre galima dviem būdais: darant viešąjį transportą patogesnį bei didinant rinkliavas už automobilių stovėjimą. Rinkliavų už automobilių stovėjimą Kaune artimiausiu didinti neketinama, o maršrutai ir tvarkaraščiai keičiami tam, kad viešasis transportas būtų patrauklesnis kauniečiams.

– Ar per šventes (Kalėdas, Naujuosius) visuomeninis transportas važiuos ilgiau?

– Kaip ir kasmet, planuojame, kad Kūčių vakarą viešasis transportas važiuos ilgiau, o šventiniu laikotarpiu veiks įprasti naktiniai maršrutai, Naujųjų metų naktį kursuos daugiau autobusų ir troleibusų. Tikslūs maršrutai ir tvarkaraščiai bus paskelbti iki švenčių.

– Kiek reikia mokėti už kelionę autobusu trijų asmenų šeimai, bilietą perkant autobuse (vienas suaugęs, du vaikai – 2,5 m. ir 5 m.)? Dažnas vairuotojas pasimeta ir nežino, už kiek bilietėlius spausdinti.

– Suaugęs asmuo turi mokėti visą kainą, t.y. 2 litus, jei bilietas įsigyjamas autobuse ar troleibuse. Perkant elektroninį bilietą ne autobuse ar troleibuse, vienkartinio bilieto kaina yra 1,8 lito.

Vaikas iki 7 metų gali važiuoti nemokamai, o mokyklinio amžiaus vaikas turi teisę į 50 proc. lengvatą vienkartiniam bilietui arba 80 proc. lengvatą terminuotam bilietui.

– Per  mėnesį gal 10 kartų tenka naudotis maršrutiniu taksi, bilieto beveik niekada negaunu. Nejaugi negalima to pažaboti?

– Maršrutiniai taksi yra kontroliuojami nuolat. Per metus yra nubaudžiama nemažai įmonių už keleivių vežimą be bilieto. Vien šiais metais Kauno miesto savivaldybė nutraukė sutartis su keturiais maršrutinių taksi vežėjais dėl nuolat daromų pažeidimų.

– Kodėl tvarkaraščiai sudaromi taip, kad 20 minučių nėra nei vienos transporto priemones, o po to ta pačia kryptimi atvažiuoja iškart du ar trys autobusai ar troleibusai?

– Kiekvienas maršrutas yra koordinuojamas ne daugiau kaip su dviem ar trimis kitais maršrutais, o savo trasoje susikerta su dešimtimi ar daugiau maršrutų, todėl gali susidaryti situacijos, kad maršrutų, kurie nėra koordinuojami, autobusai ar troleibusai atvažiuoja į stotelę kartu. Šiuo metu maršrutų tinklas yra pertvarkomas, kad maršrutai kuo mažiau dubliuotų vienas kitą. Tai leis geriau koordinuoti tvarkaraščius.

– Prieš ketverius metus buvo žadama koreguoti autobusų ir maršrutinių taksi numeraciją, kad jie nesidubliuotų, pvz., kad nebūtų 37 maršrutinio taksi ir autobuso. Ar šios minties jau atsisakyta? Kodėl?

– Pirmiausia planuojame suvienodinti autobusų ir troleibusų maršrutų numeraciją, tačiau to negalima daryti staiga, nes tai sukeltų sumaištį. Palaipsniui keičiant maršrutus turėtų nelikti autobusų maršrutų iki 20-ies. Vėliau būtų peržiūrimi maršrutinių taksi maršrutų numeriai.

– Ašmenos II-oje g. nulaužti du kelio ženklai, draudžiantys stovėti. Jau dvi savaitės ženklai neatstatyti, automobiliais užstatyta gatve vakare neįmanoma pravažiuoti. Per kiek laiko miesto gatvėje savivaldybė privalo atstatyti vandalų nulaužtus kelio ženklus?

– Ženklai Ašmenos II-oje g. bus atstatyti artimiausiu metu. Ženklų atstatymo terminas priklauso nuo eismo sudėtingumo toje vietoje. Pavyzdžiui, sankryžose esantys eismo pirmumo ženklai atstatomi nedelsiant, nedidelę įtaką eismui turintys ženklai atstatomi eilės tvarka.

Per metus eismo ženklų pakeitimui bei įrengimui Kauno mieste skiriama apie 140 tūkst. litų.

– Kodėl 23 maršruto vairuotojai nesilaiko tvarkaraščio, kad laiku atvyktų į sustojimą Jiesios pl.? Ten daug žmonių persėda į autobusus, važiuojančius kita kryptimi. Sustojime „Salvina“ nėra autobusų tvarkaraščio.

– Vairuotojai dažniausiai nesilaiko tvarkaraščio dėl spūsčių miesto centre. Padėtis turėtų pagerėti atnaujinus eismą Parodos gatve.

Autobusų tvarkaraščiai stotelėse yra nuolat atnaujinami, tačiau dažnai nukenčia nuo vandalų.

Visą pokalbį skaitykite portalo forume.



NAUJAUSI KOMENTARAI

paulius

paulius portretas
Visų pirma norėčiau padėkoti už moderniausią Lietuvoje viešojo transporto sistemą. O dabar apie sistemos ydas. :) Turbūt reikšmingiausia yda įvedus nemokamo persėdimo galimybę per 30 min. yra grafikų nesilaikymas. To priežastys ne tik eismo sąlygos, bet ir vairuotojų sąlyginis neatsakingumas. Turbūt sutiksit, kad „neįsipaišant“ į grafiką, nebūtina važiuoti Savanoriu pr. esant laisvai viešojo transporto juostai 40 km/h ar mažesniu greičiu. Pvz., šiandien 6 autobuso maršrutas į Gedimino g. stotelę atvyko pavėlavęs 8 min. (turėjo atvykti 7:43) – nemokamu persėdimu ir vėl nepavyko pasinaudoti... Transporto vėlavimui taip pat įtakos turi ir įlipimo pro priekines duris sistema (mano nuomone, reikalinga naikinti, ypač piko valandomis), bei vairuotojų padarymas „kioskininkais“ (bilietų prekiautojais). Prie Kalniečių piko valandomis susidaro eilės tiek perkančiųjų bilietus pas vairuotojus, tiek atitinkamai negalinčių per tokius pirkėju įlipti į transporto priemonę, bei laukiančių kitų transporto priemonių, kurios dėl minėtos priežasties negali privažiuoti prie stotelės. Vėl gaištamas laikas, „byra“ grafikai. Sprendimas – įrengti transporte bilietų pardavimo automatus. Taip pat, galbūt, pasiteisintų vilniečių planuojamos sistemos galimybės tęsti kelionę nemokamai atsižvelgiant į teorini grafiką, o ne esamą laiką, įdiegimas Kaune – galima būtų tęsti kelionę nemokamai nepriklausomai nuo transporto priemonės vėlavimo. Arba galbūt būtų galima prailginti persėdimo laiką, pvz., nuo 30 min. iki 40 min.? Geros dienos!

Kaunietė

Kaunietė portretas
Manau, kad transporto sistema tikrai jokiais būdais nepanaši į moderniausią, autobusai važinėja retai ( pavyzdžiui Jonavos gatve - intervalas didesnis kaip valanda, o žiemą važinėja iš viso, kaip nori, atseit- slidu, o keleiviui laukti šaltyje valandą - tai, transportininkams atrodo- normalu) ) O kaip iš viso nuvažiuoti, tarkim, į Romainiuose esančios Bivylių gatvės galą. Iki artimiausios autobuso stotelės gal 2 kilometrai? Tai čia irgi moderniausia? Kodėl nebus atpiginami pravažiavimo bilietai, juk PVM transportui nuo sausio mėn 1 d. sumažintas iki 9 proc? Ar ne? Tai juk ir atpiginti turėtų 12 procentų?

RasaL

RasaL portretas
Laba diena, kodel 35 maršruto autobusai nebevažiuos darbo dienomis?
VISI KOMENTARAI 27

Galerijos

Daugiau straipsnių