„Omnitel 1000 km lenktynėse“ – dar nematytas „Spire GT-R“

„Omnitel 1000 km lenktynėse“ startuosianti „51 State Gecko Racing“ komanda vakar pristatė naują  lenktynėms paruoštą automobilį „Spire GTR“.

Automobilio rėmas ir kėbulas pagal specialų užsakymą pagamintas „Spire Sports Cars“ gamykloje Didžiojoje Britanijoje, o visos likusios dalys sukomplektuotos ir paruoštos Lietuvoje. Tai pirmą kartą lenktynėse Lietuvoje pasirodysiantis tokio modelio automobilis, kurio vertė didesnė nei 100 tūkst. litų.

Lenktynėse 13-tuoju numeriu pažymėtas pasirodysiantis X1 klasės lenktyninis automobilis išsiskiria tiek savo dizainu, tiek techninėmis charakteristikomis.

Daugiau nei pusę metų komandos vadovo, vyriausiojo konstruktoriaus Mariaus Batūros ir konstruktoriaus Tomo Kužinausko lenktynėms ruoštas automobilis gali pasiekti maksimalų 250 km/val. greitį, o iki 100 km/val. įsibėgėja pe  5 sekundes.

Automobiliui komanda pasirinko modernų dyzelinį variklį, kurie itin išpopuliarėjo pastaraisiais metais ilgų distancijų lenktynėse ir yra gerokai efektyvesni už benzininius atitikmenis. „Iš patirties žinome, kad dyzeliniai varikliai yra itin konkurencingi. Tai pačiai variklio galiai išgauti reikalingas mažesnis kuro kiekis, nes kuras panaudojamas efektyviau. Tarkime, jei benzininis variklis, važiuodamas lenktynių tempu suvartoja apie 40-60 l/100 km įveikti, tai šiam automobiliui turėtų pakakti 20-25 l/100 km, todėl reikės mažiau kartų sustoti kurui užpilti“ – teigia komandos vadovas, turintis daugiametę Kit-Car tipo sportinių automobilių lenktynėms konstravimo patirtį, Marius Batūra.
 
Pasak konstruktoriaus Tomo Kužinausko, automobilis pranašus ir dėl itin gero galios ir svorio santykio, kuris pasiekiamas dėl lengvos automobilio konstrukcijos, prilygstančio geriausiems lenktyniniams automobiliams. „Spire GT-R“ galios ir svorio santykis yra 357 AG / 1000 kg. Palyginimui: praėjusių metų „Omnitel 1000 km lenktynėse“ nugalėtojo „Ferrari F430“ galios ir svorio santykis – 338 AG / 1000 kg. „Be to perpus mažesnis už minėtą „Ferrari F430“ svoris ir žemas automobilio svorio centras, leis greičiau įveikti posūkius ir į tiesiąsias išvažiuoti didesniu greičiu“ – tęsia T. Kužinauskas.

Geresnį automobilio sukibimą su danga, jo stabilumą stabdant lemia tinkamas automobilio svorio paskirstymas. Šio automobilio svoris paskirstytas santykiu 42 proc./58 proc., kai didesnė automobilio svorio dalis tenka galiniams varantiems ratams. Stabdymo metu, kai automobilio svorio centras dėl jį veikiančių jėgų pasislenka link priekinės ašies, visiems ratams tenkantis svoris pasiskirsto tolygiai, todėl automobilis stabilesnis ir stabdymas žymiai efektyvesnis.

„Spire GT-R“ pranašumą įveikiant oro pasipriešinimą lemia mažas automobilio skerspjūvio plotas ir aptakus kėbulas. Dėl išskirtinės kėbulo formos naudojama mažiau variklio galios oro pasipriešinimui nugalėti, todėl automobilis yra greitesnis.

Automobilio vidaus įranga specialiai adaptuota jį vairuosiančių keturių komandos lenktynininkų patogumui. „Race technology“ prietaisų skydelis naudodamasis GPS informacija suteikia vairuotojams pilną informaciją apie greitį, rato įveikimo laiką, įvairius variklio parametrus, o taip pat leidžia mechanikams išsamiai analizuoti važiavimo trajektoriją, stabdymo taškus ir kitą informaciją. Trasoje automobilį valdys patyrę lenktynininkai, daugiamečiai „Omnitel 1000 km lenktynių“ dalyviai Marius Gabrijolavičius, Rokas Markevičius bei Adolfas Darginavičius ir Valdas Vilūnas.

„Esu įsitikinęs, jog dėl išskirtinių automobilio techninių savybių ir itin pajėgios, specialiai šioms lenktynėms sukomplektuotos komandos, „51 State Gecko Racing“ komanda bus tarp šių metų prizininkų“ – teigia komandos vadovas M.Batūra.

Kiti automobilio parametrai:

Svoris: 700 kg

Išmatavimai: ilgis – 3,70 m; plotis – 1,60 m; aukštis – 1,10 m

Variklis: dyzelinis 1.9 Turbo, sumontuotas automobilio viduryje

Galingumas: 250 AG (galios ir svorio santykis – 357 AG / 1000 kg)

Sukimo momentas: 400 Nm

Stabdžiai: Wilwood 296 mm  skersmens

Turbina: Garret VN22

Duomenų kaupiklis: Race technology, naudojamas GPS signalas greičiui, perkrovoms ir rato laikams matuoti.

Ratų plotis: Priekyje 7.5 colio, gale – 8“ colių (skersmuo – 15 colių ir 16 colių

Padangos: Slick tipo, Michelin


Šiame straipsnyje: Omnitel 1000 km

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių