Nerimą keliantys faktai: europiečiai aplaidžiau rūpinasi padangomis

Ironiška, kad netinkama padangų priežiūra vairuotojams apsiverčia atvirkščiai – jiems tai kainuoja ir daugiau pinigų ir daugiau laiko.

Nepakankamai pripūstos padangos ne tik greičiau dėvisi, automobilis su tokiomis padangomis naudoja daugiau degalų – per metus dėl nepripūstų padangų visame pasaulyje papildomai sudeginama po 3,9 milijardo litrų degalų ir į atmosferą išmetama po 9,2 milijono tonų anglies dvideginio. Tai reiškia, kad dėl nepripūstų padangų papildomai moka ne tik vairuotojas, bet ir kenčia visa visuomenė.

Nepilnai pripūstų ar nusidėvėjusių padangų skaičius, palyginus su praėjusiais metais, išaugo ketvirtadaliu. 78 proc. vairuotojų važinėja automobiliais, kurių bent viena padanga nepakankamai pripūsta (2011 m. tyrimo metu tokių nustatyti 63 proc.).

Ketvirtadalis vairuotojų važinėja automobiliais, kurių padangos nusidėvėjusios daugiau negu leidžia taisyklės (2011 m. tokių nustatyta 20 proc.). Nepakankamai pripūstos ar pernelyg nusidėvėjusios padangos yra pavojingos ir neekonomiškos. Neteisinga jų priežiūra kasmet kainuoja milijardus be reikalo sudegintų degalų ir 9,2 milijonų tonų didesnes CO2 emisijas.

Kadangi Europos vairuotojai tinkamai neprižiūri savo automobilių padangų, smarkiai blogėja saugumas keliuose. Jau aštuntus metus iš eilės rengiami nemokami padangų patikrinimai visoje Europos Sąjungoje. Praėjusiais metais jų metu buvo patikrinti daugiau kaip 28 tūkstančiai automobilių. Remiantis šiais duomenimis, pribloškiamai daug, net 78 procentai patikrintų automobilių turėjo bent vieną nepakankamai pripūstą padangą. Dažniau negu kas ketvirtas automobilis turėjo padangas, kurios buvo visiškai nudėvėtos ir neatitiko kelių eismo taisyklių reikalavimų minimaliam padangos protektoriaus gyliui. Šie duomenys dar labiau šokiruoja, turint omenyje, kad palyginus 2011 m. atlikto tyrimo duomenis, padangų, neatitinkančių kelių eismo taisyklių reikalavimų padaugėjo net 25 procentais. Vis prastėjančią padėtį specialistai sieja su gilėjančia ekonomikos krize, didėjančiomis degalų kainomis ir mažėjančia žmonių perkamąja galia.

Nepaisant sunkumų, „Bridgestone“ kompanija perspėja, kad nepripūstos arba nusidėvėjusios padangos turi lemiamos įtakos saugumui keliuose, nes tokiomis padangomis apautas automobilis tampa nestabilus, o jo valdomumas smarkiai pablogėja. Be to, padidėja tokio automobilio stabdymo kelias.

„Važiavimas automobiliu su nepripūstomis padangomis yra ne tik pavojingas. Tai labai smarkiai padidina degalų suvartojimą ir taršą, o to išvengti galima paprasčiausiai reguliariai tikrinant oro slėgį padangose. Būtų idealu, jeigu vairuotojai padangų slėgį tikrintų kartą per mėnesį. Ir tuo pačiu būtų puiku, jeigu vairuotojai reguliariai tikrintų padangų protektoriaus gylį ir ar padanga dėvisi vienodai. Kai kurie žmonės net nepagalvoja, kaip nepakankamai pripūstos ar nusidėvėjusios padangos įtakoja automobilio valdomumą ir stabdymo kelią. Dauguma į padangas žiūri kaip į juodus apvalius daiktus, kuriuos privaloma pirkti, tačiau reikia nepamiršti, kad būtent šiais daiktais automobilis liečiasi su kelio paviršiumi. Susilietimo plotas prilygsta keturių atvirukų dydžiui!“, - teigia „Bridgestone Europe“ kompanijos generalinis direktorius komunikacijai Jake Rønsholt.

Jaudinanti 2012 metų statistika rodo labai smarkiai išaugusį nepripūstomis ar nusidėvėjusiomis padangomis važinėjančių vairuotojų skaičių, kuris 2011 sudarė atitinkamai 63 ir 20 procentų. Per metus šis skaičius padidėjo net 25 procentais! Logiškiausias šių faktų paaiškinimas – tai padidėjusi ekonomikos krizė; dėl to daugelis vairuotojų nori pataupyti ir neskuba laiku keisti padangų. Tuo pačiu metu dėl didėjančių degalų kainų ir mažėjančios perkamosios galios žmonės vis rečiau naudojasi automobiliais, o tuo pačiu reiškia, kad ir padangos tikrinamos žymiai rečiau.

Vairuotojai raginami reguliariai tikrinti padangų būklę, palaikyti tinkamą padangų slėgį ir laiku keisti nusidėvėjusias ar pažeistas padangas, kol jos nepridarė papildomų problemų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių