Nauji reikalavimai vairavimo mokykloms kelia aistras

Susisiekimo ministerija ketina kelti būsimų vairuotojų kvalifikaciją priversdama vairavimo mokyklas atnaujinti automobilius, sukurti interneto puslapius, filmuoti visą mokymo procesą. Tokie siūlymai kelia susirūpinimą ne tik vairuotojų rengėjams, bet ir žmogaus teisių specialistams.

Vairavimo mokyklų asociacijos teigimu, kai kurie iš reikalavimų kainuos milžiniškus pinigus ir didžiajai daliai mokyklų bus neįgyvendinami.

„Mokyklos tiesiog verčiamos į mokymą įdėti milžiniškus pinigus. Kad ir pačios aikštelės įrengimas. Jis reikalauja didelių investicijų, skaičiuojamų ne šimtais tūkstančių, kalbama apie milijonus. Tuo metu visoje Europoje jų po truputį atsisakoma“, - teigė Vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos viceprezidentas Darius Lesickas.

Anot Susisiekimo ministerijos, griežčiau kontroliuoti vairuotojų mokymo procesą būtina, nes Lietuva pagal avaringumą ir žuvusiųjų keliuose skaičių vis dar viena pirmųjų Europoje.

Vairavimo mokyklų atstovai tikina, kad daugiausia nerimo kelia reikalavimai mokyti vairuoti nesenesniais, nei 10 metų automobiliais, kiekvienai mokyklai susikurti interneto tinklalapį bei visuose mokyti skirtuose automobiliuose ir mokymo klasėse įrengti filmavimo kameras, filmuoti ir kaupti mokymo proceso medžiagą.

Viceministro Rimvydo Vaštako teigimu, besimokančiųjų vairuoti ir instruktorių bei dėstytojų filmavimas susirūpinimo neturėtų kelti.

„Kai jūs atėjote čia, iki ministerijos, jus nufilmavo kokius 20 kartų. Parduotuvėj jus filmuoja, jūs ateinat į biurą – jus filmuoja, jūs ateinat į valstybinę instituciją – jus filmuoja. Jus visur filmuoja“, - kalbėjo viceministras.

Tokie planai kelia žmogaus teisių gynėjų susirūpinimą.

„Tos vaizdo sistemos ir žmonių sekimas Lietuvoje plinta kaip liga. Kadangi iš apačios nėra beveik jokio pasipriešinimo, žmonėms tas neypatingai rūpi, tai tuo ir naudojamasi. Ir čia žala bendrąja prasme žymiai didesnė negu konkreti trumpalaikė nauda“, - kalbėjo Žmogaus teisių stebėjimo instituto direktorius Henrikas Mickevičius.

Žmogaus teisių specialistų tvirtinimu, tokių pataisų rengėjai privalo moksliškai pagrįsti, kad filmuojant vairuotojų rengimo procesą sumažės eismo įvykių ir mirčių keliuose. Abejonių dėl filmavimo veiksmingumo esą kelia tai, jog net ir nuolat tikrinant vairavimo mokyklas, net keliskart egzaminuojant būsimus vairuotojus tiek pačiose mokyklose, tiek valstybinėje įmonėje „Regitra“, Lietuvos vairuotojų kvalifikacija vis dar nepakankama.

Nauji reikalavimai vairavimo mokykloms turėtų būti priimti iki šių metų liepos 1-osios ir įgyvendinti per pusmetį.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių