Naujausioji techninių apžiūrų sistema parengta startui

Šį mėnesį Vilniuje  bus išbandyti paskutinieji beveik trejus metus kurtos kompiuterizuotos transporto priemonių techninės apžiūros sistemos moduliai. TA vykdančias įmones vienijančios asociacijos „Transeksta" vadovų teigimu, jau gruodžio pradžioje ši sistema veiks visoje Lietuvoje. 

Naujosios sistemos esmė - į vieną tinklą sujungtų visų techninės apžiūros centrų, Valstybinės kelių transporto inspekcijos, draudikų biuro, „Regitros" bei policijos duomenų bazės. Tai leis realiame laike disponuoti visa informacija apie automobilį, atvykusį į TA stotį, pradedant ankstesnių techninių apžiūrų istorija, automobilio techniniais duomenimis,   civilinės atsakomybės draudimo poliso galiojimu (nereikės pateikinėti draudimo dokumentų) ir baigiant pastabomis, ar tos pačios mašinos metai iš metų netikrina tas pats kontrolierius. 

Tuo darbai neapsiriboja. Praėjusią savaitę Jonavoje ir Marijampolėje buvo išbandyti antrą etapą lydintys nauji techninės apžiūros linijos valdymo moduliai.  „Vienas svarbiausių dalykų, kurio siekiam diegiant antro etapo modulius į kuriamą informacinę sistemą - subjektyvių vertinimų ir žmogiškų klaidų panaikinimas. Kontrolierius į delninį kompiuterį įves patikros duomenis ir pastabas, kurios keliaus tiesiai į centrinį kompiuterį. Ten pat pateks ir yra specialia programa apdorojami svarbiausių TA stočių įrenginių - stabdžių ir žibintų patikros stendų, dujų analizatoriaus - parodymai. Programa bus sudaryta taip, kad transporto priemonę tikrinantis kontrolierius privalo vykdyti patikros eiliškumą ir negali peršokti nustatytų punktų, tarkim, „nepastebėti" bei nepažymėti akivaizdžių defektų ir toliau tęsti patikrą. Procedūrą baigus  kompiuteris pateiks galutinį verdiktą, ar automobilio valstybinius numerius galima papuošti naujais TA lipdukais. Erdvės piktnaudžiavimui ir korupcijai techninių apžiūrų centruose žymiai sumažės", - aiškino asociacijos „Transeksta" direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus.   

Jis pripažino, kad antro etapo sistemos įdiegimas užtruko šiek tiek ilgiau nei planuota, nes skirtingose apskrityse veikiančios TA įmonės įsigijo skirtingų gamintojų kompiuterinę programinę patikros linijos valdymo įrangą (pavyzdžiui, Vilniuje įdiegta daniška „BM Flex Ckeck", Jonavoje „USS Enterprises", o Marijampolėje - vokiška „Maha"). Nors kai kurios smulkmenos dar derinamos, asociacijos specialistai neabejoja, kad baigus šiuos darbus ir įdiegus vieningą informacinę sistemą TA centrų darbas taps ne tik kokybiškesnis, bet ir gerokai spartesnis. 

„Tik pereinamuoju laikotarpiu informacija apie tikrinamą automobilį bus dubliuojama - kontrolierius pildys ir įprastą apžiūros formą, ir įves duomenis į kompiuterį. Vėliau šios procedūros gerokai sutrumpės, o ateityje vairuotojams net nereikės su savimi vežiotis techninės apžiūros talono - kelių patruliai šią informaciją galės patikrinti automobilio net nestabdydami", - prognozavo A.Glėbus. 

Techninių apžiūrų kaina įdiegus kompiuterizuotą informacinę sistemą nesikeis.

 

 

 

 

 

 

 

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių