- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Įgyvendinus mokslinių tyrimų projektą, kuriam skirta 2,6 mln. eurų Europos Sąjungos lėšų, europiečių kelionės traukiniais šią vasarą taps sklandesnės.
Europos Komisija nurodo, kad taikant naują pažangią programinę įrangą, sukurtą vykdant projektą „Arrival“, efektyviau sudaromi traukinių tvarkaraščiai, tikruoju laiku veiksmingiau šalinamos traukinių eismo triktys, o sauga nesumažėja.
Geležinkelių įmonės visoje Europoje jau taiko šio mokslinio tyrimo rezultatus, kad sudarant traukinių tvarkaraščius ir šalinant nenumatytas eismo triktis geležinkelių tinklai būtų naudojami efektyviau. Sukurtus algoritmus galima taikyti ir kitose srityse, kaip antai: automobilių transporto navigacijos sistemos, pramoninės darbo procesų sistemos, e. prekyba, P2P tinklai, lygiagrečiojo ir paskirstytojo skaičiavimo tinklai, taip pat sveikatos apsauga.
Už skaitmeninę darbotvarkę atsakinga Komisijos pirmininko pavaduotoja Neelie Kroes sakė: „Pritaikius šio aukščiausios klasės Europos mokslinio tyrimo rezultatus galima užtikrinti, kad ta pačia infrastruktūra daugiau traukinių galėtų saugiai pervežti daugiau keleivių, krovinių ir prekių, taip pat būtų geriau laikomasi eismo tvarkaraščių, keleiviai būtų labiau patenkinti paslaugomis, o įmonės gautų didesnį pelną. Tai naudinga visiems.“
Siekiant kuo labiau sumažinti traukinių vėlavimą svarbiausia sudaryti optimalius planus ir išvengti grandininės reakcijos, kurią gali sukelti eismo triktis. Ar jungiamojo maršruto traukinys turėtų laukti, ar išvažiuoti laiku? Tvarka, kuria traukiniai važiuoja geležinkeliu, paprastai nekaitaliojama. Kaip turėtų būti perskirstyti peronai, jei traukiniai vėluoja? Priimant šiuos sprendimus reikia išspręsti sudėtingus logistikos klausimus. Be to, lieka mažai laiko traukinių tvarkaraščiams atnaujinti ir užtikrinti, kad keleiviai patirtų kuo mažiau nepatogumų.
Anksčiau šalindamos tokias triktis geležinkelių įmonės beveik nesinaudojo kompiuteriais – paprastai susidariusiai padėčiai pavaizduoti naudota grafinė programinė įranga. Naujaisiais metodais galima nustatyti optimalius traukinių tvarkaraščius ir ką reikėtų daryti, jei traukiniai vėluoja.
Projekto „Arrival“ sėkmė grindžiama naujaisiais algoritmais, kuriuos galima taikyti siekiant efektyviau valdyti geležinkelių infrastruktūrą (sudaryti traukinių tvarkaraščius, skirti peronus, paskirstyti personalą ir krovinius, taip pat šalinti atsiradusias triktis, pavyzdžiui, tikruoju laiku nustatyti naujus traukinių maršrutus arba sudaryti tvarkaraščius).
Vykdant projektą „Arrival“ taikyti nauji sprendimai ir algoritmų tyrimo metodai, kuriais gerokai išplėtota teorija didelėms ir sudėtingoms optimizavimo problemoms, pavyzdžiui, kylančioms geležinkelių tinkluose, efektyviai spręsti. Ši teorija sėkmingai pritaikyta Nyderlanduose, Vokietijoje ir Šveicarijoje. „Arrival“ algoritmai naudoti sudarant naują Nyderlandų nacionalinės geležinkelių sistemos, kuria kasdien valdoma 5 500 traukinių, tvarkaraštį. Dabar tai vienas iš efektyviausiai veikiančių Europos geležinkelių tinklų. Pritaikius „Arrival“ algoritmus, Berlyno metro traukinių laukti tenka dvigubai trumpiau nei anksčiau – vos 2 minutes. Sudarytas optimalus „Arrival“ algoritmais pagrįstas Šveicarijos geležinkelių tvarkaraštis papildomiems traukiniams didelės rizikos koridoriuose, kuriais važiuoja keleiviniai ir krovininiai traukiniai.
Šios technologijos taikymu domisi geležinkelių įmonės visoje Europoje. Per jos bandymus Italijos Palermo ir Genujos traukinių stotyse traukinių vėlavimas sumažintas ketvirtadaliu. Ši nauja algoritmų technologija gerina geležinkelių efektyvumą, todėl yra naudinga visiems traukiniais keliaujantiems europiečiams. Kiekvienas europietis kasmet traukiniais nuvažiuoja 800 km.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...