Moterys žino, ko nori – bent jau pirkdamos automobilį (papildyta)

Buvo laikai, kai moterys tik lydimos vyrų užsukdavo į automobilių salonus. Per didelis baimė, susivaržymas dėl kompetencijos trūkumo arba derybų dėl galimai tikros automobilio kainos.

Laimei, dabar tai jau tik ištirpusio sniego pėdsakai. Šiuolaikinės vokietės, pirkdamos automobilį, savimi pasitiki labiau kaip niekad.

Pasak auto.de, tai įrodo rinkos tyrimų instituto „Ipsos“ atlikta studija, paskelbta interneto žurnale "Aktyvios moters vairavimas ir stilius" („Active Woman Drive & Style“). Remiantis tyrimo duomenimis, nustatyta, kad 86 procentų visų moterų pirmiausia tariasi ne su pardavėju, bet jau prieš apsilankydamos salone tvirtai žino, kurios markės ir modelio automobilį jos įsigys. Tokio ryžtingumo priežastis - daugelis klienčių informaciją pie būsimo pirkinio galimybes ir kainas susižino internetu ir taip priima tinkamiausią sprendimą.

Moterys – ne taupesnės už vyrus

Įdomi tyrimo išvada, kad moterys praktinėms automobilio savybėms reikšmės teikia tiek pat mažai kaip ir tyrimo metu apklausti vyrai. Nustatyta, kad tik apie 44 proc. pirkėjų moterų, besirinkdamos naują automobilį, dėmesį atkreipia dar ir į taupumo rodiklius. Daugumai abiejų lyčių atstovų lemiamą reikšmę turi automobilių dizainas, arklio galių skaičius ir techninė įranga.

Internete perkančios - retenybė

Interneto portalai tapo svarbia prekybos automobiliais niša. Dažnai tiesiog prie kompiuterio įvykdomi geriausi naujų automobilių pirkimo sandoriai. Tačiau retą kurią toks įsigijimo būdas žavi – jos linkusios mieliau tiesiogiai pabendrauti su pardavėju. Elektroninės prekybos galimybe pasinaudoja  tik 21 proc. moterų, tuo tarpu bent 38 proc. vyrų šitaip įsigyja norimą automobilį. Nors moterys dažniausiai perka atvykusį į automobilių saloną, kitąkart jos čia gali ir neužsukti. Tik 18 proc. moterų sprendimą grindžia iš anksto numatytam prekės ženklui.

Kaip Lietuvoje elgiasi užsukusi į automobilių saloną moteris, klausėme užsienio automobilių gamintojų atstovų Lietuvoje.  

Vienos jų atstovai informavo, į pateiktus klausimus atsakyti negalintys: „Mes neskirstome klientų ir samprotavimai apie pirkėjas – moteris ar pirkėjus – vyrus būtų dviprasmiški ir labai subjektyvūs“, - teigiama gautame atsakyme.

UAB „Kia Auto“ Pardavimų vadybininkas Žymantas Šulcas:


– Ateina pirkti automobilio  ji viena ar ne?

– Labai keista, bet dažniausiai naujus automobilius moterys perka vienos, net jei ir turi vyrus. Naudotų automobilių moterys be vyrų neperka.

– Ateina jau žinodama, kokio būtent automobilio nori, ar pasirinkdama tiesiog prašo išsamios pardavėjo konsultacijos?

– Dažniausiai nežino, kokio automobilio nori. Sako mažo arba didelio, o kiekvienas juk „mažą“ ir „didelį“ suvokia skirtingai.

– Mieliau konsultuojasi su pardavėju vyru ar moterimi?

– Nelabai kreipia į tai dėmesį. Tačiau kartais ir pasako, kad pardavėjas patiko labiau nei automobilis. Dėl to ir nusiperka iš mūsų, o ne kitame salone, kuriame buvo jai labiau patikęs automobilis, bet nepatiko pardavėjas...

– Ar dažnai moterys automobilį perka internetu? Tai – dažniau ar rečiau už vyrus?

– Internetu žmonės nelabai perka automobilių, bet dažniau – moterys.

– Į kokius rodiklius moteris atkreipia daugiausiai / mažiausiai dėmesio?

– Daugiausia – į garantiją, kainą, ir dydį. Dažnai net spalva nėra labai svarbi. Mažiausiai domisi saugumo sistemomis, nes nelabai apie jas nusimano.

– Ar moteris sugeba iš pardavėjo išsireikalauti didesnės nuolaidos?

– Lietuviai visi sugeba išsireikalauti nuolaidų, kartais peržengdami ribą.

– Ar moteris kada yra grįžusi į saloną dar ir kito automobilio – sau, bičiuliui, draugei? 

– „Kia“ automobiliu pardavimas tik tuo ir paremtas. Vienas išdrįsta pirkti ne „Volkswagen“ ar „Toyota“, ir tada jau visa giminė arba draugai perka „Kia“ automobilius.

 

UAB „Veho“ Vilniaus regiono pardavimo vadovė Nijolė Badikonienė

„Citroen“ automobiliai dažnai sudomina pirkėjas moteris. Moterys neabejingos grožiui, patogumui, o visa tai ir yra „Citroen“ markės automobiliuose.

Tiek vyrus, tiek moteris, užsukusius į mūsų saloną, iš karto pasitinka automobilių pardavimo vadybininkai, kurie ir formuoja pradinę kliento elgseną salone.

Ateina ir vienos, ir su palydovais. Moterys smalsiau apžiūri visą modelių gamą ir, žinoma, teiraujasi pardavėjo konsultacijos. Ar vyras, ar moteris yra konsultantas, manau, neturi didelės reikšmės, nes, tas žmogus, visų pirma, turi būti profesionalus darbuotojas.

Internetu Lietuvoje automobilius perka dar labai maža dalis klientų, todėl negalėčiau teigti, kad moterys tai daro dažniau. „Citroen“ automobilių gamoje yra daug komercinių ir įmonėms tinkamų automobilių, todėl dažnai internetinės užklausos būna būtent dėl tokios rūšies automobilių.

Daugiausia dėmesio moterys kreipia į dizainą, patogumą, saugumą, mažiau – į technines automobilio savybes.

Mūsų įmonėje nuolaidų sistema yra apibrėžta, todėl didelių derybų negali būti, tačiau nuolaidų labiau reikalauja vyrai.

Moterys, manau, mielai rekomenduoja „Citroen“ automobilius savo draugėms, artimiesiems. Gamintojo užsakymu mūsų įmonėje yra atliekamas klientų apklausos tyrimas, pagal jo duomenis matyti, kad klientai vyrai visomis suteiktomis paslaugomis 10-20 proc. labiau patenkinti nei klientės moterys. Vadinasi, moterys yra reiklesnės klientės.

Dėvėtų automobilių moterys nebijo įsigyti, būna kad atėję įsigyti naudoto automobilio klientai įsigyja naują. Čia jau tik pardavėjo profesionalumo klausimas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių