„Lietuvos geležinkelių“ lokomotyvų parkas – vienas galingiausių Europoje

Kovo 29 d. AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka ir Europos investicijų banko (EIB) viceprezidentė Eva Srejber pasirašė 20 mln. eurų (69,1 mln. litų) paskolos sutartį.

Paskolos lėšomis bus dalinai finansuojamas papildomų 10-ies naujų lokomotyvų „Siemens“ ER20 pirkimas. Taip pat  svarstytos ir kitų geležinkelio projektų finansavimo galimybės.

Iki šių metų bendrovė jau buvo įsigijusi 34 „Siemens“ ER20 serijos lokomotyvus, kurių bendra vertė – 123 mln. eurų. Jų pirkimą iš dalies finansavo EIB, suteikdamas 64 mln. eurų (221 mln. litų) paskolą.

Dar 2005 metais AB ,,Lietuvos geležinkeliai“ pasirašydama sutartį su „Siemens“ kompanija dėl 34 naujų  ER20 serijos lokomotyvų pirkimo, žengė vieną rizikingiausių žingsnių savo gyvavimo istorijoje. Prieš priimant šį sprendimą buvo ilgai ir kruopščiai vertinami visi galimi veiksniai, galintys neigiamai įtakoti šių lokomotyvų naudojimo galimybes Lietuvos geležinkeliuose, tačiau, nors ir atlikus išsamius skaičiavimus, išliko labai didelė rizika.

Didžiausią nerimą kėlė tai, kad naujasis ER20 lokomotyvas nėra serijinis gaminys, o suprojektuotas ir pagamintas pagal Lietuvos geležinkelių užsakymą. Šį lokomotyvą gamino vakarų Europos kompanija, kuri transporto sistemų gaminius tiekė daugiausia tik vakarų Europos geležinkelio bendrovėms, todėl buvo baiminamasi, kaip pasiseks suderinti naujame ER20 serijos lokomotyve įdiegtas modernias sistemas ir įrenginius su 1520 mm pločio vėžėje naudojamomis sistemomis.

Tačiau įvertinusi sėkmingą „Siemens“ lokomotyvų eksploataciją Lietuvoje, AB „Lietuvos geležinkeliai“ praėjusiais metais užsakė dar dešimt tokių pat lokomotyvų. Užsakymo vertė – daugiau nei 35 mln. eurų.

Pasak AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos, vienas pagrindinių veiksnių, lėmusių sprendimą dėl papildomų lokomotyvų įsigijimo - žymiai sumažėjusios dyzelino sąnaudos. Naujieji „Siemens ER20” sunaudoja net apie 40 %  mažiau dyzelino tam pačiam darbui atlikti nei kiti AB „Lietuvos geležinkeliai“ naudojami manevriniai lokomotyvai.

ER20 serijos lokomotyvai dviguba trauka gali tempti net 6000 tonų sveriantį sąstatą. Taip pat, priklausomai nuo suformuoto sąstato svorio, vienas mašinistas vienu metu gali valdyti traukinį,  traukiamą net iki trijų, tarpusavyje sujungtų  ER20 serijos lokomotyvų ir pagal poreikį grąžos stotyse juos išskirti. Pažymėtina ir tai, kad dėl naujuosiuose lokomotyvuose įdiegtų šiuolaikinių technologijų žymiai sumažėjo prastovų trukmė remontuose ir techninėse patikrose, išaugo bendras vidutinis lokomotyvų panaudojimo našumas, nepalyginamai pagerėjo mašinistų darbo sąlygos bei sumažėjo rizika eismo saugai.

Šiais lokomotyvais patenkinti ir juos valdantys mašinistai. Pasak jų, naujųjų lokomotyvų valdymo kabinose nesijaučia vibracijos ir nėra triukšmo, skleidžiamo nuo  vidaus degimo variklio. Dėl sumontuotos modernios važiuoklės lokomotyvas rieda itin plastiškai.  Erdviose valdymo kabinose įrengti ergonomiški, suspaustu oru reguliuojami krėslai, įmontuoti patogūs valdyti šildymo ir oro kondicionavimo įrenginiai, todėl po kelionės jaučiamas žymiai mažesnis nuovargis.

Jau eksploatuodama 34 modernius „Siemens“ lokomotyvus bei laukdama 10-ies naujų, AB „Lietuvos geležinkeliai“ valdo galingiausią lokomotyvų parką Vidurio ir Rytų Europoje.


Šiame straipsnyje: Lietuvos geležinkeliai

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių