Lietuvių įspūdžiai iš WRC etapo Velse

Iš paskutiniojo šiųmečio Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapo - Velso ralio - sugrįžęs vienintelis mūsų šalies atstovų ekipažas Deividas Jocius su šturmanu Mindaugu Varža vis dar gyvena tenykštėmis nuotaikomis ir prisiminimais bei kuria ambicingus planus ateičiai. Tandemas neslepia, kad pirmoji šiųmetės žiemos savaitė ilgai išliks jų atmintyje, kaip pirmasis žingsnis į aukščiausio lygio ralį. 

Su šturmanu greitai „susigrojo" 

„Fantastika! Nuvykus į Velsą, mus ištiko kultūrinis šokas gerąja prasme. Norisi vėl ir vėl ten sugrįžti. Nepaisant to, kad Velso ralis, ypač šiųmetis su savo apledėjusiomis trasomis ir pavojingais kalnų keliais, laikomas vienu sunkiausių etapų, įspūdžiai tikrai nepakartojami. Mielai sutikčiau geriau važiuoti vieneriose tokio lygio varžybose, nei trijuose Lietuvos ralio čempionato etapuose", - su šypsena kalbėjo vietoje nenustygstantis D.Jocius. 

Ekipažo nariams šis pirmasis pasirodymas aukščiausio lygio varžybose buvo ne tik galimybė pristatyti save tarptautiniu mastu, bet ir tarpusavio jėgų bei darnaus darbo išbandymas, mat iki šiol jiedu nebuvo važiavę nė vienerių varžybų. 

„Jau nuo pat pradžių pajutau, kad Mindaugas man yra tinkamas kompanionas. Jo stenogramos skaitymo ritmas atitiko mano važiavimo tempą, todėl iškart galėjome įsibėgėti. Nors važiuodamas su nauju šturmanu nepraradau atsargos jausmo, tačiau net ir toks važiavimas „su rezervu" pranoko mūsų lūkesčius. Reikia pastebėti ir tai, kad susirašymo metu greičio ruožus pravažiavome vos du kartus. Kita vertus, gerai, kad turėjome progą tai daryti savuoju treniruočių „mitsu", o ne kokiu nuomotu mažyčiu automobiliuku, kaip daugelis kitų dalyvių", - sakė D.Jocius. 

Privertė rėkti net komentatorių 

Net ir praėjus kelioms dienoms po finišo sportininkas su nedidele nuoskauda prisimena gan žemą startinę poziciją. Organizatoriai juos pastatė kur kas žemesnėje starto rikiuotės vietoje, nei lietuviai realiai buvo pajėgūs. Dėl to kai kuriuose greičio ruožuose jiems teko lenkti po vieną ar du, o kai kur net tris ir keturis priekyje važiavusius ir pasivytus silpnesnius varžovus. 

Nepaisant to, jau nuo pat pirmųjų greičio ruožų D.Jociaus ir M.Varžos duetas parodė galįs pretenduoti į pajėgių lenktynininkų gretas. Atšaukus pirmąjį greičio ruožą, jie startavo antrajame ir ten tarp daugiau nei šimto dalyvių 88 startiniu numeriu pažymėtas „DJ Rally Team" ekipos „Mitsubishi Lancer EVO IX" bolidas bendroje įskaitoje finišavo 22-as. Po trečiosios rungties jie pakilo dar viena pozicija aukščiau. 

Tačiau geriausias pasirodymas dar buvo priešakyje. Įveikę septintą ir aštuntą greičio ruožus „Walters arenoje", Lietuvai atstovavę sportininkai patys nepatikėjo tuo, ką išvydo bendroje rezultatų rikiuotėje - nepaisant autoritetingų, seniai pripažinimą pelniusių varžovų, ten jie buvo penkiolikti ir septyniolikti. Čia jie pranoko netgi šiųmetį pasaulio ralio vicečempioną Mikko Hirvoneną su gamykliniu „Ford Focus RS WRC". 

„Geras jausmas, kai pasauliniu mastu visur liaupsinti ir metų atradimais bei perspektyviais sportininkais tituluoti lenktynininkai likdavo užnugaryje. Kol kas girtis dar anksti, tačiau neslėpsiu, kad pirmuoju savo jėgų išbandymu tikrai nenusivyliau", - džiaugėsi Lietuvos ralio sirgalių numylėtinis. 

Būtent šių dviejų greičio ruožų komentatorius, vos pamatęs tokiu tempu važiuojančius lietuvius, nesusitvardė ir kelis kartus iš susižavėjimo šūktelėjo: „Slow down! Slow down! Maximum atack! Impressive driving!". Galiausiai, norėdamas gausiai susirinkusiems sirgaliams pristatyti trasoje virtuoziškai skriejantį ekipažą, komentatorius dirstelėjo į dalyvių sąrašą ir ten pamatęs raides LT, angliškai išrėkė: „Sportininkai iš Lichtenšteino!" Netoliese buvę aistruoliai su trispalvėmis paaiškino jam, kad D.Jocius ir M.Varža atvyko iš Lietuvos. 

Bėdos nekliudė tikslams 

D.Jocius prisipažino, kad vis dėlto rezultatas pirmąkart startuojant tokio rango varžybose nebuvo didelis prioritetas. Kur kas svarbiau sportininkui atrodė „pasimatuoti" savo jėgas su pripažintais ralio asais. Atrodo, kad šį sau iškeltą tikslą ekipažas įgyvendino su kaupu. 

Galbūt dėl to į Lietuvą sugrįžę sportininkai be didesnė graužaties ir apmaudo pasakojo apie antrąją ralio dieną juos užklupusias bėdas. Tądien D.Jocius su M.Varža gavo kur kas geresnę - 43 startinę poziciją. Tačiau pirmame šeštadienio greičio ruože jie patyrė nedidelį incidentą. Slidžiame kelio ruože automobilis nulėkė nuo kelio ir pakibo ant šalikelėje gulėjusio rąsto. Prireikė net septynių minučių, kol kitus nelaimėlius iš griovių stūmę sirgaliai atbėgo padėti išsikapstyti lietuvaičiams. Bolidas nenukentėjo, tad jie galėjo tęsti lenktynes toliau. 

Besibaigiant antrajai ralio dienai, viename greičio ruožų lenktynininkas pastebėjo pradėjusią mirksėti kuro atsargų lemputę. Iki serviso zonos buvo likusi dar viena rungtis. Ekipažui teko spręsti - sustoti ar vis tik rizikuoti ir važiuoti toliau. Pasirinktas pastarasis variantas. Tačiau, kaip ir reikėjo tikėtis, „DJ Rally Team" automobilis sustojo iki finišo likus vos keturiems kilometrams. 

Dėl to pozicija bendroje ralio rezultatų lentelėje iškart smuktelėjo žemyn, lietuviai turėjo praleisti paskutinius tris šeštadienio greičio ruožus, o kitądien startuoti pagal „Super rally" taisyklę.

„Čia pasireiškė mūsų nežinojimas. Visi dalyviai turėjo 80 litrų talpos bakus, o mūsiškiame automobilyje likęs standartinis - 50 litrų. Būtent tai ir pavedė. Kitąkart tokios klaidos tikrai nekartosime", - pažadėjo niekuomet humoro jausmo nestokojantis sportininkas. 

Galiausiai kortas sumaišyti bandė ir trečiąją ralio dieną greičio ruožo starte nusisukęs pusašis. Dėl to pirmajame posūkyje automobili kliudė šalikelėje buvusį masyvų akmenį, o nuo smūgio nusimontavo galinis kairės pusės ratas. Nepaisant to, net ir tokiu automobiliu D.Jocius pavijo ir aplenkė priekyje važiavusį varžovą, o matydamas netoli tramplino plazdančią Lietuvos trispalvę, nutarė pamaloninti susirinkusius sirgalius įspūdingu šuoliu. Beje, vėliau serviso zonoje keičiant pusašį, mechanikai užtruko kiek per ilgai, o ekipažas už tai buvo „įvertintas" pustrečios minutės bauda. 

Didžiausia padėka - sirgaliams 

Visus nesusipratimus greitai į užmarštį nugramzdino sekmadienio popietę sėkmingai pasiektas galutinis ralio finišas. Bendroje ralio įskaitoje lietuvių tandemas liko 35-as ir įsitaisė 16 vietoje tarp visų startavusiųjų N4 klasėje. 

„Apibendrinant visus to savaitgalio nuotykius Velse, galiu pasakyti tik viena - visa tai nepakartojama. Varžybų organizacijos lygis toks aukštas, apie kokį Lietuvoje galima nebent pasvajoti. Užtikrinu, kad startas Pasaulio ralio čempionate nuo pirmo iki paskutinio etapo - mano didžiausia svajonė ir pagrindinis tikslas, kurio pastaruoju metu ypač kryptingai ir motyvuotai siekiu, - ambicingai pareiškė D.Jocius. - Norime kuo nuoširdžiausiai padėkoti visiems sirgaliams, kurie taip karštai palaikė. Buvo išties be galo gera matyti taip toli nuo Lietuvos plevėsuojančias trispalves."

Iš paskutiniojo šiųmečio Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapo - Velso ralio - sugrįžęs vienintelis mūsų šalies atstovų ekipažas Deividas Jocius su šturmanu Mindaugu Varža vis dar gyvena tenykštėmis nuotaikomis ir prisiminimais bei kuria ambicingus planus ateičiai. Tandemas neslepia, kad pirmoji šiųmetės žiemos savaitė ilgai išliks jų atmintyje, kaip pirmasis žingsnis į aukščiausio lygio ralį. 

Su šturmanu greitai „susigrojo" 

„Fantastika! Nuvykus į Velsą, mus ištiko kultūrinis šokas gerąja prasme. Norisi vėl ir vėl ten sugrįžti. Nepaisant to, kad Velso ralis, ypač šiųmetis su savo apledėjusiomis trasomis ir pavojingais kalnų keliais, laikomas vienu sunkiausių etapų, įspūdžiai tikrai nepakartojami. Mielai sutikčiau geriau važiuoti vieneriose tokio lygio varžybose, nei trijuose Lietuvos ralio čempionato etapuose", - su šypsena kalbėjo vietoje nenustygstantis D.Jocius. 

Ekipažo nariams šis pirmasis pasirodymas aukščiausio lygio varžybose buvo ne tik galimybė pristatyti save tarptautiniu mastu, bet ir tarpusavio jėgų bei darnaus darbo išbandymas, mat iki šiol jiedu nebuvo važiavę nė vienerių varžybų. 

„Jau nuo pat pradžių pajutau, kad Mindaugas man yra tinkamas kompanionas. Jo stenogramos skaitymo ritmas atitiko mano važiavimo tempą, todėl iškart galėjome įsibėgėti. Nors važiuodamas su nauju šturmanu nepraradau atsargos jausmo, tačiau net ir toks važiavimas „su rezervu" pranoko mūsų lūkesčius. Reikia pastebėti ir tai, kad susirašymo metu greičio ruožus pravažiavome vos du kartus. Kita vertus, gerai, kad turėjome progą tai daryti savuoju treniruočių „mitsu", o ne kokiu nuomotu mažyčiu automobiliuku, kaip daugelis kitų dalyvių", - sakė D.Jocius. 

Privertė rėkti net komentatorių 

Net ir praėjus kelioms dienoms po finišo sportininkas su nedidele nuoskauda prisimena gan žemą startinę poziciją. Organizatoriai juos pastatė kur kas žemesnėje starto rikiuotės vietoje, nei lietuviai realiai buvo pajėgūs. Dėl to kai kuriuose greičio ruožuose jiems teko lenkti po vieną ar du, o kai kur net tris ir keturis priekyje važiavusius ir pasivytus silpnesnius varžovus. 

Nepaisant to, jau nuo pat pirmųjų greičio ruožų D.Jociaus ir M.Varžos duetas parodė galįs pretenduoti į pajėgių lenktynininkų gretas. Atšaukus pirmąjį greičio ruožą, jie startavo antrajame ir ten tarp daugiau nei šimto dalyvių 88 startiniu numeriu pažymėtas „DJ Rally Team" ekipos „Mitsubishi Lancer EVO IX" bolidas bendroje įskaitoje finišavo 22-as. Po trečiosios rungties jie pakilo dar viena pozicija aukščiau. 

Tačiau geriausias pasirodymas dar buvo priešakyje. Įveikę septintą ir aštuntą greičio ruožus „Walters arenoje", Lietuvai atstovavę sportininkai patys nepatikėjo tuo, ką išvydo bendroje rezultatų rikiuotėje - nepaisant autoritetingų, seniai pripažinimą pelniusių varžovų, ten jie buvo penkiolikti ir septyniolikti. Čia jie pranoko netgi šiųmetį pasaulio ralio vicečempioną Mikko Hirvoneną su gamykliniu „Ford Focus RS WRC". 

„Geras jausmas, kai pasauliniu mastu visur liaupsinti ir metų atradimais bei perspektyviais sportininkais tituluoti lenktynininkai likdavo užnugaryje. Kol kas girtis dar anksti, tačiau neslėpsiu, kad pirmuoju savo jėgų išbandymu tikrai nenusivyliau", - džiaugėsi Lietuvos ralio sirgalių numylėtinis. 

Būtent šių dviejų greičio ruožų komentatorius, vos pamatęs tokiu tempu važiuojančius lietuvius, nesusitvardė ir kelis kartus iš susižavėjimo šūktelėjo: „Slow down! Slow down! Maximum atack! Impressive driving!". Galiausiai, norėdamas gausiai susirinkusiems sirgaliams pristatyti trasoje virtuoziškai skriejantį ekipažą, komentatorius dirstelėjo į dalyvių sąrašą ir ten pamatęs raides LT, angliškai išrėkė: „Sportininkai iš Lichtenšteino!" Netoliese buvę aistruoliai su trispalvėmis paaiškino jam, kad D.Jocius ir M.Varža atvyko iš Lietuvos. 

Bėdos nekliudė tikslams 

D.Jocius prisipažino, kad vis dėlto rezultatas pirmąkart startuojant tokio rango varžybose nebuvo didelis prioritetas. Kur kas svarbiau sportininkui atrodė „pasimatuoti" savo jėgas su pripažintais ralio asais. Atrodo, kad šį sau iškeltą tikslą ekipažas įgyvendino su kaupu. 

Galbūt dėl to į Lietuvą sugrįžę sportininkai be didesnė graužaties ir apmaudo pasakojo apie antrąją ralio dieną juos užklupusias bėdas. Tądien D.Jocius su M.Varža gavo kur kas geresnę - 43 startinę poziciją. Tačiau pirmame šeštadienio greičio ruože jie patyrė nedidelį incidentą. Slidžiame kelio ruože automobilis nulėkė nuo kelio ir pakibo ant šalikelėje gulėjusio rąsto. Prireikė net septynių minučių, kol kitus nelaimėlius iš griovių stūmę sirgaliai atbėgo padėti išsikapstyti lietuvaičiams. Bolidas nenukentėjo, tad jie galėjo tęsti lenktynes toliau. 

Besibaigiant antrajai ralio dienai, viename greičio ruožų lenktynininkas pastebėjo pradėjusią mirksėti kuro atsargų lemputę. Iki serviso zonos buvo likusi dar viena rungtis. Ekipažui teko spręsti - sustoti ar vis tik rizikuoti ir važiuoti toliau. Pasirinktas pastarasis variantas. Tačiau, kaip ir reikėjo tikėtis, „DJ Rally Team" automobilis sustojo iki finišo likus vos keturiems kilometrams. 

Dėl to pozicija bendroje ralio rezultatų lentelėje iškart smuktelėjo žemyn, lietuviai turėjo praleisti paskutinius tris šeštadienio greičio ruožus, o kitądien startuoti pagal „Super rally" taisyklę.

„Čia pasireiškė mūsų nežinojimas. Visi dalyviai turėjo 80 litrų talpos bakus, o mūsiškiame automobilyje likęs standartinis - 50 litrų. Būtent tai ir pavedė. Kitąkart tokios klaidos tikrai nekartosime", - pažadėjo niekuomet humoro jausmo nestokojantis sportininkas. 

Galiausiai kortas sumaišyti bandė ir trečiąją ralio dieną greičio ruožo starte nusisukęs pusašis. Dėl to pirmajame posūkyje automobili kliudė šalikelėje buvusį masyvų akmenį, o nuo smūgio nusimontavo galinis kairės pusės ratas. Nepaisant to, net ir tokiu automobiliu D.Jocius pavijo ir aplenkė priekyje važiavusį varžovą, o matydamas netoli tramplino plazdančią Lietuvos trispalvę, nutarė pamaloninti susirinkusius sirgalius įspūdingu šuoliu. Beje, vėliau serviso zonoje keičiant pusašį, mechanikai užtruko kiek per ilgai, o ekipažas už tai buvo „įvertintas" pustrečios minutės bauda. 

Didžiausia padėka - sirgaliams 

Visus nesusipratimus greitai į užmarštį nugramzdino sekmadienio popietę sėkmingai pasiektas galutinis ralio finišas. Bendroje ralio įskaitoje lietuvių tandemas liko 35-as ir įsitaisė 16 vietoje tarp visų startavusiųjų N4 klasėje. 

„Apibendrinant visus to savaitgalio nuotykius Velse, galiu pasakyti tik viena - visa tai nepakartojama. Varžybų organizacijos lygis toks aukštas, apie kokį Lietuvoje galima nebent pasvajoti. Užtikrinu, kad startas Pasaulio ralio čempionate nuo pirmo iki paskutinio etapo - mano didžiausia svajonė ir pagrindinis tikslas, kurio pastaruoju metu ypač kryptingai ir motyvuotai siekiu, - ambicingai pareiškė D.Jocius. - Norime kuo nuoširdžiausiai padėkoti visiems sirgaliams, kurie taip karštai palaikė. Buvo išties be galo gera matyti taip toli nuo Lietuvos plevėsuojančias trispalves."



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių