Lietuvis laimėjo „Radical European Masters" čempionatą

Automobilių sporto gerbėjus pasiekė neįtikėtina žinia - Lietuva turi žiedinių lenktynių Europos čempioną. „AG Racing" klubo narys Mindaugas Neliubšys praėjusį savaitgalį Pranzūzijos Le Mano mieste triumfavo 2008 metų „Radical European Masters" čempionate.

Išbandė nežinomą trasą

Sezone M.Neliubšys iš viso iškovojo septynias pergales ir įtikinamai nugalėjo SR5 klasėje, kurioje dalyviai varžosi važiuodami gamyklinių 2.0 l Honda variklių varomais bolidais.

„Speed Factory Racing" komandos garbę čempionate gynęs M.Neliubšys dar prieš paskutinįjį sezono etapą Prancūzijoje buvo užsitikrinęs pirmąją vietą savo klasėje, tačiau visiškai atsipalaiduoti neleido faktas, kad lenktynininkams teko varžytis dar nė karto nematytoje trasoje.

Skirtingai nei legendinių 24 valandų lenktynių dalyviai, važiuojantys istoriniame 13,5 km ilgio „Circuit de la Sarthe" žiede, „Radical European Masters Series" etapas buvo surengtas 4 km ilgio „Bugatti" trasoje.

Pirmoji pažintis su šia Prancūzijos trasa iškart lengvai nustebino tuo, kad kvalifikacinės lenktynės buvo surengtos labai anksti - 8 valandą ryto, kai saulė tik pradėjo kilti virš horizonto, o oro temperatūra tesiekė 3 laipsnius šilumos.

Netikėtumai tuo nesibaigė. Vos pajudėjus iš techninio aptarnavimo zonos, neatlaikė M.Neliubšio „Radical SR5" bolido pusašis. Tačiau sugaišę maždaug septynias minutes, „Speed Factory Racing" komandos mechanikai išleido sportininką atgal į trasą.

Didžiąją kvalifikacijos laiko dalį dėl „Bugatt" trasoje kilusių incidentų teisėjai mojavo geltonomis vėliavomis. Parodyti geriausią rato įveikimo laiką dėl laiko stokos buvo nelengva ir lietuvio rezultatas buvo antras klasėje -  1 min. 42,776 sek. Greičiausias kvalifikacijoje SR5 klasėje buvo „Monolite Racing" ekipos narys italas Marco Biffis - 1 min. 40,951 sek. Trečias liko taip pat „Speed Factory Racing" komandos pilotas vokietis Thomas Meidingeris - 1 min. 43,090 sek.

Lūžo tvirtinimo rėmas

Kur kas geriau Lietuvos atstovui sekėsi lenktynėse. Iškart po starto, išvažiuodamas iš pirmojo „Dunlop" posūkio, trasoje apsisuko SR5 klasės kvalifikacinių lenktynių nugalėtojas Marco Biffis. Pasinaudojęs šia „dovanėle", M.Neliubšys pakilo į pirmąją vietą.

Be incidentų įveikęs 27 ratus, lietuvis pirmosiose savo lenktynėse „Buggati" trasoje iškovojo dar vieną pergalę sezone, taip dar kartą įrodydamas, kad šiuo metu yra greičiausias pilotas „Radical SR5" klasėje Europoje.

Bendroje įskaitoje buvo užimta septinta vieta, o už greičiausiai grupėje įveiktą vieną trasos ratą (1 min. 41,501 sek.), lietuviui buvo skirtas papildomas taškas. Antras liko italas M.Biffis, trečias vokietis T.Meidingeris. Po lenktynių M.Neliubšys sakė, kad paskutiniuose ratuose atsirado techninių bėdų.

Jis įtarė, jog kažkas nutiko variklio bei greičių dėžės tvirtinimui, todėl stengėsi važiuoti kuo švelniau, tausodamas bolidą. Pilotas džiaugėsi, kad finišą pasiekti pavyko, o po mechanikų apžiūros M.Neliubšio įtarimai pasitvirtino - lenktynių metu net keliose vietose lūžo „Radical" bolido variklio tvirtinimo rėmas.

Per porą metų - 2 titulai

Gedimas per naktį buvo pašalintas ir sekmadienio popietę lietuvis išvažiavo į antrųjų lenktynių startą. Šį kartą sezono pabaigą paįvairinti nusprendė gamta. Nesmarkiai, bet nuolatos lijęs lietus pakankamai sudrėkino trasos paviršių.

Net ir su lietaus sąlygomis skirtomis padangomis važiuoti buvo slidu ir sudėtinga. Pirmus penkis ratus važiavęs maždaug keliomis sekundėmis greičiau nei pagrindiniai varžovai, šeštajame M.Neliubšys nesuvaldė savo bolido ir išslydo iš trasos įklimpdamas žvyro zonoje. Trasos personalas ištempė lietuvį atgal į trasą bet teko priverstinai sustoti techninio aptarnavimo zonoje ir varžovai į priekį pabėgo jau per du ratus.

Automobilis pažeistas nebuvo, tačiau per likusį laiką atsikovoti prarastos pozicijos nepavyko. Vis dėlto pasinaudojęs kitų varžovų gedimais ir nesėkmėmis, M.Neliubšys finišavo antras SR5 klasėje, o nugalėjo jo komandos draugas T.Meidingeris, pademonstravęs ramų ir stabilų važiavimą šlapioje trasoje.

Kritusį lenktynių tempą patvirtina ir tas faktas, kad absoliučioje įskaitoje, pirmosios vietos laimėtojas įveikė tik 23 ratus (sausoje trasoje per tą patį laiką buvo įveikti 27 ratai).

Nepaisant mažos nesėkmės paskutinėse 2008-ųjų metų „Radical European Masters Series" varžybose Le Mane, M.Neliubšys grįžo į Lietuvą su Europos čempiono titulu SR5 klasėje. Tai jau antras panašus laimėjimas, kadangi pernai metais, debiutavęs su „Radical SR3" bolidu Vokietijos čempionate, sportininkas taip pat buvo greičiausias.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių