Lietuva dalyvaus formuojant Europos geležinkelių tinklą kroviniams vežti

Kartu su kitomis Europos valstybėmis Lietuva dalyvaus formuojant vieningą Europos geležinkelių tinklą, kuris pagerins krovinių vežimo sąlygas ir padidins geležinkelių transporto konkurencingumą. Europos valstybių siekį sukurti tokį geležinkelių tinklą ir konkrečius jų įsipareigojimus šiandien numatoma patvirtinti bendroje transporto ministrų deklaracijoje.

Ministrų deklaracija bus pasirašoma šiandien Roterdame (Nyderlandai) vykstančioje ministrų konferencijoje „Geležinkelių infrastruktūra kroviniams vežti: nuo transporto koridorių iki tinklo“, joje Lietuvai atstovaus susisiekimo viceministras Arūnas Štaras. Krovinių vežimo geležinkeliais klausimus Roterdame taip pat aptaria kartu surengta verslo konferencija.
 
„Ši iniciatyva – svarbus žingsnis gerinant Europos geležinkelių transporto konkurencingumą krovinių vežimo rinkoje. Istoriškai Lietuvos geležinkelių infrastruktūra buvo izoliuota nuo Europos infrastruktūros, skirtingo pločio vėžės trukdė tapti vieningos Europos krovinių vežimo geležinkeliais rinkos dalimi. Šiandien turime detalų planą, kaip pagerinti infrastruktūrą ir užtikrinti sklandų krovinių gabenimą. Per keletą ateinančių metų modernizuosime „Rail Baltica“ liniją ir užtikrinsime geras krovinių vežimo sąlygas geležinkelio ruože Varšuva–Kaunas“, – sako susisiekimo viceministras A. Štaras.
 
Ministrų deklaracijoje šalys įsipareigoja dalyvauti kuriant Europos geležinkelių tinklą ir numato šalių bendradarbiavimo veiksmus, susijusius su šį tinklą sudarančių transporto koridorių plėtra. Pavyzdžiui, Lietuva kartu su Lenkija, Vokietija, Nyderlandais ir Belgija dalyvaus užtikrinant patogias krovinių vežimo sąlygas maršrutu Bremerhavenas/Roterdamas/Antverpenas–Achenas/Berlynas–Varšuva–Terespolis (Lenkijos ir Baltarusijos siena)–Kaunas. Minėtų valstybių transporto ministerijos sudarys bendrą darbo grupę ir išnagrinės šio transporto koridoriaus valdymo bei koordinuoto vežimo paslaugų teikimo klausimus. Vienas iš svarbiausių Lietuvos numatomų darbų – kartu su Lenkija įgyvendinti projektą „Rail Baltica“ geležinkelio ruože Varšuva–Kaunas.
 
Viceministro teigimu, kuriamas bendras Europos geležinkelių tinklas padės skirtingų šalių infrastruktūros valdytojams koordinuoti investicijas ir kartu plėtoti transporto koridorius. Be to, ši iniciatyva padės geležinkelių įmonėms ir operatoriams krovinių vežimo srityje lengviau konkuruoti su kitomis sausumos transporto rūšimis.
 
Siekiama, kad geležinkelių tinklo pranašumu taptų aukštos kokybės infrastruktūra ir krovinių vežimo paslaugos, galinčios užtikrinti punktualumą bei trumpesnį kelionės laiką. Atsižvelgiant į tai, kad keletą pastarųjų metų Europoje vis daugiau krovinių pervežama geležinkelių transportu, bus siekiama padidinti krovinių vežimo pajėgumus. Skatinant krovinių vežimą geležinkeliais kviečiama bendradarbiauti ir verslo bendruomenė.


Šiame straipsnyje: kroviniairail baltica,

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių