Le Mane – trigubas „Audi“ triumfas

78-ą kartą vykusiose Le Mano 24 valandų lenktynėse Prancūzijoje nugalėjo „Audi“ #9 komanda, įveikusi net 397 ratus. Tai naujas šios trasos rekordas.

Prieš tai trasos ratų rekordą pirmoji šiemet pasiekė „Peugeot“ #9 komanda, įveikusi 392 ratus.

„Sart“, vieną ilgiausių pasaulyje trasų (13,629 km), pirmieji šiemet baigė Timo Bernhardas (Vokietija), Romainas Dumas (Suomija), Mike‘as Rockenfelleris (Vokietija).

Antroji varžybas užbaigė ratu atsilikusi „Audi“ #8 komanda, trečia finišavo trimis ratais nuo nugalėtojų atsilikusi to paties automobilių gamintojo # 7 komanda.



LMP2 specialių automobilių prototipų klasėje pirmoji finišą pasiekė ir 367 ratus įveikė #42 „Strakka Racing“ su automobiliu HPD ARX.01 (Didžioji Britanija). Ši komanda pelnė ir „Michelin Green X Challenge“.

Antroji šioje klasėje – 361 ratus įveikusi #35 „OAK Racing“ komanda iš Prancūzijos su bolidu  „Pescarolo Judd“. Trečioji - 358 ratus nuvažiavusi Didžiosios Britanijos komanda #25 RML su „Lola HPD Coupe“.

GT1 klasėje nugalėjo #50 „Saleen“ (331 ratai), antri buvo Prancūzijos #72 „Luc Alphand Adventures“ su „Corvette C6.R“ (327 ratai), treti – Vokietijos #52 „Young Driver AMR“ su „Aston Martin“ (311 ratų).

GT2 klasėje pirmieji buvo #77 „Felbermayr-Proton“ komanda iš Vokietijos su „Porsche“ (338 ratai), antri - #89 „Ferrari“ (336 ratai), treti - #97 „Porsche“ (327 ratai).

Iš viso finišą pasiekė 27 automobiliai iš 56 startavusių. Paskutinis įskaitytas #85 „Spyker“. #11 „Drayson Lola“ nepripažinta finišavusia dėl per mažo nuvažiuotų ratų skaičiaus.

Greičiausio rato „savininkė“ - lenktynes iš ketvirtos vietos pradėjusi #4 „Peugeot 908“. Komandos „Oreca Matmut“ vairuotojas Loicas Duvalas 369 ratą sugebėjo įveikti per 3:19.074 min.

Automobilis su 9-uoju numeriu Le Mane nugali jau penktą kartą. Anksčiau su tokiu numeriu yra laimėję  1925 m. „Lorraine Dietrich“, 1950 „Talbot Lago“, 1959 „Aston Martin“ ir pernai „Peugeot“.

„Audi“ gamintojo istorijoje – tai 9-as laimėjimas, prilygstantis „Ferrari“ pergalių skaičiui. Jie dalinasi antrąja vietą, ir atsilieka tik nuo „Porsche“, kurios sąskaitoje – 16 pirmųjų vietų.

Šiame tūkstantmetyje „Audi“ tik du kartus nešventė pergalės šokio. 2003 m. lenktynes laimėjo „Bentley“, 2009 m. - „Peugeot“.

2006-aisiais, pirmąkart Le Mano „Sart“ trasos istorijoje „Audi“ triumfavo su dyzeliniu varikliu varomu automobiliu.

Tai 27-as kartas, kai Prancūzijoje vykstančiose lenktynėse laimi Vokietijos gamintojo automobilis. Padangų gamintojui „Michelin“ tai jau 19-oji pergalė.

Dr. Wolfgangas Ullrichas, „Audi Motorsport“ vadovas: „Sunkiausia iki šiol pasiekta pergalė“

„Atrodė, kad „Peugeot“ palauš „Audi“ antrus metus iš eilės, tačiau 908  patyrė nesėkmę. Iš pradžių mums kiek nesisekė, bet pabaigoje viskas klostėsi kuo puikiausiai. Tai didžiausias atlygis už kiekvieno atliktą darbą. Manau, kad tai buvo sunkiausios kada nors buvusios „Le Mans" lenktynės. Manau, kad jie („Peugeot“) žino, kad mes atlikome didžiulį žygdarbį". Sporte kai vieni laimi, kiti pralaimi, bet kai pralaimėjusieji ateina pasveikinti laimėtojų, yra sportiška. Tai, ką mes turėjome padaryti praėjusiais metais, „Peugeot“ padarė šiemet. Tai buvo fantastiška kova, mes pakvietėme „Peugeot“ vaikinus į šiąnakt vyksiantį vakarėlį, ir tikimės, kad jie ateis“. 

Allanas McNishas, apie paskutinio #4 „Peugeot“ pasitraukimą

„Lenktynėse svarbiausia patikimumas. Laimėjome mes visi („Peugeot“, „Oreca“ ir „Audi“). Apgailestauju dėl „Oreca“, tačiau kartu šiek tiek atsiraminau dėl mūsų automobilio“.

 

Simonas Pagenaudis, „Peugeot“ #3

„Jei būtume žinoję, kas  blogai, tai būtų mus išgelbėję. Bandymuose praleidome 32 valandas ir nieko panašaus nebuvo nutikę. Niekada nebuvo sugedęs variklis. Kiekvienas komandos narys paplūdęs ašaromis. Komanda – tarsi šeima ir laimėti būtų mums reiškę labai daug“.

Hughes de Chaunac, „Oreca Matmut“

„Mums labai sunku. Visa komanda liko priblokšta po viso kartu atlikto triūso. Sugrįžome po naktinio varančiojo veleno remonto ir buvome nusiteikę užlipti ant nugalėtojų pakylos su savuoju 908“.

Šiemet varžybos pritraukė 238 850 žiūrovų minią.







Parengta pagal auto-24.net, kleinzeitung.at, lemans.org.


Šiame straipsnyje: le mans

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių