- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Kelių statyboje pradėta naudoti šlaitų tvirtinimo gabionais technologija
-
Kelių statyboje pradėta naudoti šlaitų tvirtinimo gabionais technologija
-
Kelių statyboje pradėta naudoti šlaitų tvirtinimo gabionais technologija
-
Kelių statyboje pradėta naudoti šlaitų tvirtinimo gabionais technologija
-
Kelių statyboje pradėta naudoti šlaitų tvirtinimo gabionais technologija
Sudėtingos reljefo sąlygos Rytų Lietuvoje kelių statytojus verčia ieškoti naujų sprendimų, kaip išlyginus vertikalųjį kelio horizontą sutvirtinti kelią juosiančių kalvų šlaitus.
Geotekstilės ir geotinklų panaudojimas šioje srityje yra veiksmingas, tačiau jis neišsprendžia problemos, kai šalia kelio yra iškilusios itin stačios kalvos.
Kalvų nukasimas pažeistų unikalų vietovės reljefą, todėl vengiant paviršiaus erozijos metu galimų nuošliaužų ir įgriūvų, Europos šalyse tokiomis aplinkybėmis taikoma šlaitų sutvirtinimo gabionais technologija.
Gabionai – tai inžinerinis statinys, suprojektuotas kaip atraminė sienutė, kuri sulaiko gruntą nuo nuslydimo, paplovimo, erozijos, atsirandančios veikiant oro sąlygomis.
Gabionas šnekamąja kalba - tai suvirinto vielos tinklo krepšys, užpildytas pageidautina vienodo dydžio rieduliais, stambios frakcijos skalda. Užpildo medžiaga gali būti ir granitas, kalkakmenis arba trupintas betonas. Gabionų „dėžės“ tarpusavyje suvirinamos, užtikrinant elementų stabilumą vienas kito atžvilgiu ir pačios konstrukcijos stabilumą. Sukibusių elementų sistema sudaro savotiškas atramines sienutes.
Lietuvoje gabionai tiesiant kelius pirmą kartą panaudoti rekonstruojant transeuropinio tinklo magistralinio kelio Kaunas-Zarasai-Daugpilis ruožą nuo 134,12 iki 137,35 kilometro.
Kelio rekonstrukciją vykdžiusios AB „Panevėžio keliai“ techninis direktorius Vilius Gražys sakė, kad konkrečioje situacijoje siaura kelio juosta neleido rengti įprastų iškasų, todėl teko rinktis mūsų šalyje dar neišbandytą, bet, mūsų nuomone, tinkamiausią gabionų sistemos būdą.
Sukibusių elementų sistemos sudaro savotiškas atramines sienutes, kurios užtikrina išorinio šlaito stabilumą. Dėl savo fizinių savybių - lankstumo, pritaikomumo - šios atraminės sienutės nesunkiai prisitaiko prie esamo reljefo ypatumų, dėl savo vizualinių savybių tikroviškai įsilieja į gamtovaizdį.
Modulinės tokių sienų struktūros vienetams būdingas stiprumas užtikrina struktūros ir išmatavimų stabilumą, o esant būtinybei, lankstumo laipsnis padeda prisitaikyti prie žemės judėjimo ir slūgimo.
Gabionai – tai sudėtingas statinys, reikalaujantis specialių projektavimo ir statybinių įgūdžių.
Šiuolaikinėje inžinerijoje Europoje jie jau buvo pritaikyti ir plačiai žinomi: Lodzėje (Lenkija) „Gillete“ gamyklą visu perimetru supanti tvora, Hagoje (Olandija) esančios užtvaros „Trapions™“, kuriose panaudotos vulkaninės kilmės uolienos, Nacionalinis geležinkelių muziejus Durhamo grafystėje, Anglijoje. Didžiulė, 19 metrų aukščio gabionų siena pastatyta 1968 metais, siekiant sutvirtinti Jersey oro uostą prie Lamanšo. Gabionai plačiai naudojami tiesiant naujus kelius Lenkijoje, Austrijoje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...