- DMN, lrt.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Keleivius vežančių bendrovių „Kautra“ ir „Lietuvos geležinkeliai“ atstovai teigia besistengiantys, kad žmonės nežvarbtų iš šalčio, tačiau pastangos dažnai bejėgės prieš pasenusią techniką.
Saugiai pasiekti tikslą svarbiau nei nesužvarbti
Keleivius gabenančios bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas Lietuvos radijo laidai „Ryto garsai“ teigė, kad techninių gedimų dėl šalčio autobusai nepatyrė. Jo teigimu, autobusų kursavimo grafikas dėl šalčių taip pat nesutriko.
L. Skardžiukas prisipažino, kad rytais, kol autobusas įšyla, jame būna vėsiau, tačiau specialių priemonių transporto priemonei apšildyti nesiimama. Anot jo, vairuotojams suprantamos vadovybės rekomendacijos „neversti keleivių kalenti dantimis“.
„Stengiamės į garažą įvaryti, kad iš vakaro neįšaltų, tačiau papildoma kažkokia įranga tikrai nieko nedarome, nes viduje esanti temperatūra pakankama.
Vairuotojai supranta, kad ateiti į darbą reikia šiek tiek anksčiau ir tuo pasirūpinti. Aišku, visko pasitaiko esant ekstremaliai situacijai“, – teigė pašnekovas.
Pasak L. Skardžiuko, vežant keleivius pirmiausia rūpinamasi jų saugumu, o ne komfortu.
„Pagrindinis mūsų rūpestis yra saugiai ir laiku atvežti keleivius į vietą. Tai šiuo atveju daugiau žiūrime, kad keliai būtų neslidūs, nuvalyti, o ne ar šalta autobuse. Ir vairuotojai daugiau žiūri, kaip saugiai nuvežti keleivius“, – prisipažino L. Skardžiukas.
Bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius neigė, kad šildymo sąskaita yra taupomas kuras.
„Nebent senesnio tipo autobusuose. Naujo tipo autobusuose yra centrinio šildymo sistemos ir netgi nelabai yra galimybė vairuotojui pataupyti kuro, to neleidžia valdymo sistema“, – teigė pašnekovas.
Šilumą švaisto ir patys keleiviai
Bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Keleivių vežimo direkcijos vadovas Raimondas Burkovskis pažymėjo, kad žemesnė nei 20 laipsnių šalčio temperatūra – didelis išbandymas technikai“.
„Didžiausias išbandymas yra mūsų žmonėms, kurie tą techniką prižiūri. Dalis traukinių prižiūrimi tiesiog lauko sąlygomis. Įsivaizduokite, ką reiškia žmogui prižiūrėti traukinį esant virš 20 laipsnių šalčiui.
O šiaip tokių didelių techninių problemų mes neturime, traukiniai važiuoja, gal didžiausios problemos tokio, kad esant virš 20 laipsnių šalčiui senesni traukiniai jau yra negesinami, nes juos būtų labai sudėtinga užkurti. Naujesni traukiniai turi galimybę prijungti prie elektros kolonėlių ir jie visą naktį yra šildomi elektra“, – Lietuvos radijo laidai „Ryto garsai“ pasakojo pašnekovas.
Anot R. Burkovskio, senuose traukiniuose temperatūra siekia 13 laipsnių, tačiau yra galimybė ją šiek tiek padidinti ir tą stengiamasi daryti. Naujuose traukiniuose palaikoma apie 20 laipsnių temperatūra, tačiau problema ta, kad šilumos dažnai netaupo patys keleiviai.
„Patys keleiviai nori iškišti ranką per langą, neuždaro jo iki galo ir paskui per plyšius ta šiluma yra tiesiog išpučiama“, – pasakojo R. Burkovskis.
Anot bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Keleivių vežimo direkcijos vadovo, vienintelė išeitis yra atsisakyti senų traukinių ir keisti juos naujais.
„Naujuose traukiniuose, pavyzdžiui, durys yra automatinės, važiuojant jos neatsidarinėja ir ta šiluma nėra išpučiama iš salono. Dabar dalis traukinių nemodernizuoti. Mes tiesiog ir nematome prasmės jų modernizuoti , kadangi esame juos numatę pakeisti naujo tipo traukinais.
Vis dėlto, kad būtų labai šalta ar neįmanoma sėdėti traukinyje – vienetiniai atvejai“, - teigė „Lietuvos geležinkelių“ atstovas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...