Karas teršėjams

Skaudų pralaimėjimą Europarlamente patyrė Vokietijos automobilių pramonė. Nepaisant intensyvaus lobizmo aplinkos komitetas nubalsavo prieš numatomų bausmių už per didelį automobilių išmetamų dujų kiekį sušvelninimą.

 ES komisijos įstatymo projekte numatytos bausmės naujiems Europos gamintojų automobiliams, jei šie išmeta per daug dujų skaičiuojant vienam nuvažiuotam kilometrui. Pagal tai vidurkis jau nuo 2012-jų metų (nors gamintojai norėjo atidėti iki 2015-jų) turi sumažėti iki 130 gramų nuvažiuotam kilometrui. Dar 10 g turėtų „sutaupyti" biokuras bei kitos aplinkosaugos priemonės.

 Nuo 2012-jų numatytos 20 eurų baudos už kiekvieną išmetamųjų dujų normą viršijantį gramą. Nuo 2015-jų ši bauda padidės iki 95 eurų. Austrijoje naujų automobilių savininkai jau nuo liepos 1 d. už kiekvieną 180 g/km viršijantį gramą turi mokėti 35 eurų baudą, o nuo 2010-jų norma bus sumažinta iki 160 g/km.

Klimato baudos pirmiausiai kerta vokiečių gamintojams. Pasak Europos eismo ir aplinkos draugijos, visos Europos kontekste jie atrodo prastai. Trijų koncernų „Volkswagen", „Daimler" ir BMW automobiliai, kurių išmetamų dujų vidurkis yra tarp 163 ir 181 g/km, vidutiniškai 10 g viršija vidutinišką kiekį Europoje.

Pirmauja trys gamintojai, išleidžiantys mažai degalų naudojančius mažus automobilius. Vienas jų „Renault" netgi stengiasi užbėgti normoms už akių: jau kuriamas elektrinis automobilis, kuris nuo 2012-jų bus galima įsigyti visoje Europoje. Pačiame sąrašo viršuje yra ir etanoliu varomi („Ford Focus" 30 g/km) bei hibridiniai automobiliai („Toyota Prius" - 104 g/km).



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių