„Juodosios dėžės" automobiliams

Lėktuvų katastrofų priežastis padedančios išaiškinti „juodosios dėžės" montuojamos ir automobiliuose. Šis įrenginys itin pasitarnauja nustatant avarijos aplinkybes, tačiau gamintojai negarantuoja, kad tokius įrodymus pripažins ir draudikai.

"Juodosios dėžės" veikimo principas automobilyje paprastas - mašinos gale ir priekyje montuojamos miniatiūrinės kameros, galinčios filmuoti ir tamsiu paros metu. Į mažą diską įrašomas garsas ir vaizdas, iš to lengvai galima išsiaiškinti ne tik automobilio judėjimo kryptį, bet ir greitį.

Ši technologija taip pat dirba automobiliui sustojus - tai itin praverčia tuo atveju, jeigu mašina būtų apgadinta stovėjimo aikštelėje. „Juodoji dėžė" veikia įjungus prietaisą į 12 voltų elektros lizdą, populiariai vadinamą „prikūrke".

Apskaičiuota, kad incidentai automobilių parkavimo aikštelėse vairuotojams ir draudimo kompanijoms per metus kainuoja 90 mln. svarų sterlingų (apie 378 mln. litų).
Didžiojoje Britanijoje automobilių „juodosiomis dėžėmis" gaminanti „Maplin" firma siūlo šį įrenginį už 299 svarų sterlingų (apie 1255 litų). Vis dėlto gamintojas negarantuoja, kad draudimo kompanijos šio prietaiso parodymus laikys pakankamai svariais.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių