Istorinių automobilių lenktynėse - 15 varžovų

Penktadienio vakarą „Omnitel 1000 km lenktynių“ programoje deramo dėmesio susilaukė viena iš gausių šiemetinių naujovių ir didesnių renginio puošmenų – istorinių automobilių lenktynės.

15 senesnių nei 25 metų buvusios Tarybų Sąjungos gamybos „Volgų“, „Moskvičių“, puikiais užsienietiškais dar neseniai laikyti „Volkswagen Golf“, „Ford Escort“ ir kitokie dabar jau tam tikrą nostalgijos dozę keliantys automobiliai suko ratus toje pačioje trasoje, kurioje šeštadienį varžysis ir „Omnitel 1000 km lenktynių“ dalyviai. Ir daugelio nemenkai nuostabai važiavo greitai, fiksuodami visai neblogus laikus. Štai istorinių lenktynių kvalifikacinių varžybų nugalėtojas, svečias iš Didžiosios Britanijos Michaelas Holandas su „Ford RS1600“ automobiliu 2994 metrų trasos ilgio greičiausią ratą nuvažiavo per 1 min. 33,700 sek. 

Galima paminėti, kad net anaiptol ne visi pagrindinių šeštadienio „Omnitel 1000 km lenktynių“ dalyviai savo kvalifikacinėse varžybose važiavo taip greitai. 

Ne mažiau įdomi ir kiekvieno iš šių automobilių istorija. Antai kaimynai latviai į Palangoje surengtas istorinių automobilių lenktynes delegavo tris ekipažus iš „Dzintara Volga“ („Gintarinė Volga“) istorinių automobilių klubo. O jo narys Aleksandras Sorokinas vairavo 1978 metais pagamintą „GAZ 2411 Volga“ automobilį. Tą patį, su kuria jis buvo iškovojęs ketvirtąją vietą buvusios sąjungos žiedinių lenktynių čempionate.

Seniausią, 1974 metais pagamintą AZLK M-412, geriau žinomą legendinio „Moskvich“ vardu, vairavo „Garvitas Racing“ komandos narys Povilas Petrulis, kuris yra net 11 metų jaunesnis, nei jo automobilis. 

Tačiau visgi didžiausią susidomėjimą kėlė pačios lenktynės – įdomios ir permainingos, susilaukusios ne tik automobilių sporto veteranų entuziastingo palaikymo. 

Visą lenktynių 12-kos ratų distanciją greičiausiai – per 19 min. 23,833 sek. - su „Ford Cosworth“ įveikė dar vienas svečias iš Didžiosios Britanijos Andrew Holandas, greičiausią ratą nuvažiavęs per 1 min. 33,451 sek. 

Antrąja vieta ne mažiau nei lenktynių laimėtojas džiaugėsi ASUS komandos narys Artūras Podbareckis, vairavęs BMW E24 ir nuo nugalėtojo atsilikęs 19,570 sek.

Trečioje vietoje liko Lietuvos BMW klubo atstovas Linas Baltrušaitis, kaip ir dera tokio klubo nariui vairavęs BMW 325 automobilį ir nugalėtojui pralaimėjęs 29,130 sek.

Kadangi istorinių automobilių „kompanija“ buvo išties įvairi, teisėjai atskyrė buvusioje Tarybų Sąjungoje pagamintą techniką. Tarp tokių automobilių vairuotojų pirmavo Dovilas Čiutelė (VAZ 2105 VFTS), antras finišavo Tomas Pumputis (VAZ 2102), o trečias liko latvis Italo Alsinšas (GAZ 2411).

Apdovanojimų ceremonijoje džiaugėsi ne tik nugalėtojai bei prizininkai, bet ir visi šių pirmą kartą surengtų, tačiau neprisvilusių kaip pirmas blynas lenktynių dalyviai. 

Šeštadienį visi istorinių automobilių lenktynėse dalyvavę automobiliai bus demonstruojami atskiroje ekspozicijoje ir juos iš arčiau galės apžiūrėti visi norintys.

Nors istorinių automobilių lenktynės finišavo vėlų vakarą, tačiau jomis turtinga ir įvairi šiemetinių „Omnitel 1000 km lenktynių“ penktadienio programa dar neišseko. 

21 val startavo dar vienos 1000 km lenktynės - unikalios ištvermės ir taupumo varžytuvės, kuriose rungiasi tik du identiški, su į akį nekrintančiais skirtumais naujausi „Volkswagen Tiguan“ automobiliai. 

Jų ratus suka po 140 AG pajėgumą išvystantys 2,0 litro darbinio tūrio TDI varikliai, iš kurių vienas - su plačiai išgarsėjusiomis šio gamintojo „BlueMotion“ technologijomis. Nuvažiavus minėtą distanciją ir susumavus rezultatus bus galima praktiškai įsitikinti ką automobilių sportui duoda naujausios technologijos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių