- Virginija Spurytė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių nebegalintis sutalpinti Kuršių nerijos kurortas ieško būdų, kaip atgaivinti maršrutą Kaunas–Nida vandens keliu. Gali būti, kad vadinamosios raketos tipo laivai ant sparnų Nemunu keleivius į Neringą plukdys jau šiemet.
Automobilių nebegalintis sutalpinti Kuršių nerijos kurortas ieško būdų, kaip atgaivinti maršrutą Kaunas–Nida vandens keliu. Gali būti, kad vadinamosios raketos tipo laivai ant sparnų Nemunu keleivius į Neringą plukdys jau šiemet.
Reikia dotacijos
"95 proc., kad "raketos" maršrutu Kaunas–Nida–Kaunas kursuos kitais metais. Jei pavyks sėkmingai organizuoti viešuosius pirkimus, gal keli reisai įvyks ir šiemet", – teigė Neringos savivaldybės meras Darius Jasaitis.
Jis vakar dalyvavo pasitarime Susisiekimo ministerijoje. Jame buvo sprendžiama, ar valstybė yra pajėgi finansiškai prisidėti, kad verslininkams apsimokėtų raketos tipo laivais aptarnauti vandens maršrutą Kaunas–Nida–Kaunas.
Skaičiuojama, kad valstybės dotacija per metus turėtų būti apie 200 tūkst. litų. Tiek reikia tam, kad verslininkai galėtų žmones plukdyti patraukliomis kainomis ir nepatirtų nuostolių – jie ir būtų padengti iš valstybės biudžeto skirtais pinigais.
"Tam, kad verslas apsimokėtų, bilietas "raketa" iš Kauno į Nidą ir atgal turi kainuoti apie 300 litų, o tai žmonėms yra per didelė suma. Įvairių apklausų duomenimis, patraukliausia bilieto kaina yra 190–196 litai. Tiek neužtenka maršruto aptarnavimo sąnaudoms padengti, todėl ir reikalinga dotacija", – aiškino D.Jasaitis.
Skelbtų konkursą
Jis pabrėžė, jog pasitarime vakar pristatyti vieno tyrimo rezultatai ir paaiškėjo, kad vandens maršrutui Kaunas–Nida–Kaunas skyrus 200 tūkst. litų dotaciją 160 tūkst. litų įvairių mokesčių pavidalu grįžtų į biudžetą.
Pasitarime taip pat diskutuota, kaip maršrutą atgaivinti. Svarstyta iš verslininkų nupirkti "raketas" ir atiduoti kokiai nors valstybės įmonei, kad ši ir pasirūpintų kursavimu Nemunu.
Tačiau galiausiai nuspręsta, jog tikslingiausia skelbti viešą konkursą išrinkti vandens vežėją, kuris ir aptarnautų šį maršrutą. Už bilietus surinkti pinigai atitektų verslininkams, o kad jie nepatirtų nuostolių, būtų skiriama dotacija.
"Visi kalbame apie ekologiją, daugybės įstaigų strateginiuose planuose numatyta skatinti ir vystyti vandens transportą. Maršruto atgaivinimas būtų puikus žingsnis į priekį", – pabrėžė D.Jasaitis.
Jo nuomone, jei į Nidą būtų galima atvykti laivu, sumažėtų automobiliais atvažiuojančių poilsiautojų.
"Skaičiuojama, kad vidutiniškai vienu automobiliu atvyksta du žmonės. Vadinasi, vienas "raketos" reisas jau sukurtų prielaidą į Nidą atvykti 30-čia automobilių mažiau, nes laive telpa iki 70 keleivių", – skaičius vardijo Neringos savivaldybės meras.
Jis pabrėžė ir tai, jog Neringoje trūksta vietų automobiliams statyti, nes Kuršių nerijoje draudžiama įrengti daugiaaukštes mašinų stovėjimo aikšteles.
Maršrutas – gėris
"Kaip bepažiūrėsi, vandens maršruto Kaunas–Nida–Kaunas atgaivinimas yra gėris. Tai ir ekologija, ir puikus vaizdas, kurį galima išvysti plaukiant Nemunu. Žodžiu, terapija, kuri prailgintų kiekvieno gyvenimą", – romantiškai apie maršrutą kalbėjo D.Jasaitis.
Numatoma, jog iš pradžių "raketos" iš Kauno į Nidą kursuotų 2–3 kartus per savaitę, o jei būtų poreikis – ir dažniau.
"Faktas tas, jog pasitarime tikrai jaučiau, kad yra palaikymas atgaivinti tą maršrutą. Todėl beveik neabejoju, kad kitais metais Nidą iš Kauno bus galima pasiekti ir laivu", – pabrėžė kurorto vadovas.
Maršrutas vandens keliu Kaunas–Nida–Kaunas privačia iniciatyva buvo atgaivintas 2010 metais. Tačiau verslininkams jis neapsimokėjo, todėl nuo 2011 metų laivai iš laikinosios sostinės į Kuršių neriją nebekursuoja.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...