Galvosūkis - kaip panaudoti ES paramos lėšas

Siekdamas užtikrinti spartesnį svarbiausių ES remiamų transporto projektų įgyvendinimą, susisiekimo ministras Eligijus Masiulis su Transporto investicijų direkcijos ir ministerijai pavaldžių įmonių vadovais aptarė prioritetinius projektus bei jų finansavimo klausimus. Posėdyje patikslintas 2007-2013 metų laikotarpio projektų įgyvendinimo planas, numatyti prioritetiniai ir rezerviniai šio laikotarpio projektai. 

„Kartu su Finansų ministerija bandysime rasti sprendimą, kaip užtikrinti maksimalią 85 proc. ES paramos dalį visiems - planuojamiems ir jau pradėtiems vykdyti projektams. Taip pat sieksime užtikrinti nacionaliniam bendrafinansavimui reikalingas lėšas. Tai paspartintų projektų įgyvendinimą, padėtų spręsti šalies ekonomines problemas. Daugiau lėšų pasiektų verslą ir būtų paleidžiama į apyvartą",- sakė susisiekimo ministras E.Masiulis.

Įgyvendinant ES paramos projektus, didžiausia jiems teikiama ES struktūrinių fondų parama gali siekti 85 proc. projekto vertės, likusius 15 proc. turi sudaryti nacionalinio bendrafinansavimo lėšos. Iki šiol transporto srityje norėta įgyvendinti daugiau projektų, todėl jiems planuota šiek tiek mažesnė ES paramos dalis. Pavyzdžiui, automobilių kelių infrastruktūros projektams įgyvendinti buvo numatyta panaudoti vidutiniškai 61,5 proc. ES paramos lėšų, likusią dalį finansuoti Kelių priežiūros ir plėtros (KPP) programos lėšomis. 

Tačiau pastaruoju metu dėl susidariusios ekonominės situacijos tampa sudėtinga užtikrinti anksčiau numatytą nacionalinį bendrafinansavimą. Stinga valstybės biudžeto ir projektus įgyvendinančių institucijų lėšų, nesurenkamos visos planuotos KPP programos lėšos. Todėl atsižvelgiant į projektų parengtumą, dydį ir svarbą, norima didžiausią galimą ES paramą sutelkti prioritetiniams projektams, o dalį projektų, kaip rezervinius, atidėti vėlesniam laikui. 

Pavyzdžiui, kelių infrastruktūros srityje iš 18-os numatytų ES Sanglaudos fondo paramos projektų iki 2013 metų numatoma įgyvendinti 12 projektų, o likusieji 6 projektai būtų įgyvendinti vėliau. Iš 17-os Europos regioninės plėtros fondo remiamų projektų pirmenybė teikiama 15-ai projektų, du atidedami vėlesniam laikui. Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, prioritetiniams projektams suteikiant maksimalią 85 proc. ES paramą, šiemet būtų galima sutaupyti apie 150 mln. litų KPP programos lėšų. 

Geležinkelių srityje kaip rezervinis atidedamas tik vienas ES paramos projektas. Kitiems projektams tęsti bendrovė „Lietuvos geležinkeliai" iš savo lėšų ketina užtikrinti visą reikalingą nacionalinį bendrafinansavimą. Vandens bei oro transporto srityse planuojama tęsti visų numatytų projektų įgyvendinimą, nes šių sričių projektams iš karto buvo numatyta maksimali 85 proc. ES parama. 

2007-2013 m. laikotarpiu Lietuvos transporto projektams iš viso numatyta skirti 3,75 mlrd. Lt ES Sanglaudos fondo ir 1,53 mlrd. Lt Europos regioninės plėtros fondo paramos lėšų. Ekonominių vertinimų duomenimis, kiekvienas litas, investuotas į šalies transporto infrastruktūrą, per penkerius metus garantuoja dvigubą grąžą. 

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių