„Ford Flexifuel“ automobiliai – sėkminga alternatyva ir ilgalaikis sprendimas

Nuolat kylant degalų kainoms, vis dažniau diskutuojant apie aplinkosaugą ir ribotų išteklių naudojimą, automobilių pramonėje sparčiai ieškoma alternatyvų.

Galima drąsiai teigti, kad „Ford“ – bioetanoliu varomų automobilių gamybos pradininkas ir rinkos lyderis. Tvari ir ekologiška „Ford“ strategija – užtikrinti darnesnį judėjimo ir aplinkos apsaugos santykį, kuriant pažangias transporto priemones.

Bioetanolis gaminamas iš augalinės kilmės produkcijos, o tai reiškia, kad augalai naudoja tą patį anglies dvideginį iš aplinkos, kuris išskiriamas variklio degimo metu. Tokiu būdu vyksta ciklas, nekenkiantis aplinkai: kiek CO2 automobiliai išmeta į aplinką, tiek augalai panaudoja.

Bioetanolio naudojimas ir „Ford Flexifuel” technologijos leidžia sumažinti CO2 emisiją nuo 30 proc. iki 80 proc. viso automobilio eksploatavimo laikotarpiu. Tuo pačiu, ši sistema nesumažina automobilio techninių galimybių ar vairavimo kokybės.

Degalus E85 sudaro 85 proc. bioetanolio ir 15 proc. benzino. Automobiliai yra pritaikyti važiuoti tiek varomi gryno benzino, tiek E85 mišinio.

Keturi esminiai įprasto benzininio variklio pakeitimai, kad automobilis galėtų važiuoti varomas bioetanoliu E85: vožtuvų lizdai pagaminti iš ypač atsparios medžiagos, kuro sudedamosios dalys yra atsparios bioetanoliui, kuro siurbliai ir purkštukai yra labiau išsiplečiantys (palyginti su įrengtais standartiniuose varikliuose), kad susidorotų su didesniais degalų srautais ir variklio valdymo modulis yra aprūpintas kintamos uždegimo kontrolės sistemos, kuri automatiškai prisitaiko prie bioetanolio ir benzino, esančio degalų bake santykio.

Per metus „Ford“ Europoje parduoda apie 20 000 „Flexifuel“ modelių. Šiandien „Ford Flexifuel“ gamą  sudaro „Ford Focus“, „Ford C-MAX“, „Ford Mondeo“, „Ford S-MAX“ bei „Ford Galaxy“. Tai viena plačiausių „Flexifuel“ modelių gamų. Šiuo metu „Ford Flexifuel“ modeliai parduodami 17-oje Europos rinkų, o didžiausią paklausą turi Švedijoje, Vokietijoje, Nyderlanduose, Ispanijoje ir Prancūzijoje. Pavyzdžiui, Švedijoje šiuo metu parduota apie 50 000 „Ford Flexifuel“ modelių.

Automobilių sektoriuje biokuro ir „Flexifuel“ technologija gali svariai prisidėti prie su transportu susijusios CO2 emisijos mažinimo. Siekant skatinti vartotojus persiorientuoti ir plėtojant bioetanolio, kaip tvaraus kuro gamybą, valstybės pagalba yra labai svarbi: mokesčių lengvatos, biokuro gamybos sertifikavimas tiek nacionaliniu, tiek Europos mastu, žemės ūkio rėmimas ir kt. sritys.

Lietuvoje populiariausios markės benzino A95 kainoms šoktelėjus virš 4 Lt už litrą, alternatyvūs degalai  bioetanolis tekainuoja 2,95 Lt už litrą.

„Ford“ automobilių gamoje taip pat yra „ECOnetic“ modelių linija, pasižyminti itin maža CO2 emisija. Pavyzdžiui, „Ford Focus ECOnetic“ į aplinką išmeta tik 99 g/km anglies dvideginio.


Šiame straipsnyje: FordFOrd Focus

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių