„Ford“ Europos tyrimų centras vysto metodologiją spalvų įvairovei išmatuoti

Mokslininkai „Ford“ Europos tyrimų centre Aachene (Vokietija) sukūrė testą, kuris padeda nustatyti, kiek spalvų variacijų sugeba atskirti žmogaus akys.
 
Pavyzdžiui, kai tos pačios spalvos, bet skirtingų medžiagų ar tekstūrų komponentai automobilyje sumontuoti vienas šalia kito, atsiranda spalvų variacija. „Ford“ tyrėjai sukūrė bandymų metodologiją, kuri gali nustatyti, kokį kiekį šių variacijų gali suvokti žmogaus akys.
 
Bandymo įtaisas susideda iš aukštos rezoliucijos, spalvotai kalibruoto monitoriaus, integruoto patalpoje, kurioje yra sumontuotos dienos šviesos lempos, užtikrinančios reikiamas sąlygas.  Kiekvieno bandymo metu rodomi du vienodų arba su nuokrypiu spalvų pavyzdžiai. Bandymų dalyviai turi nuspręsti, ar variacija tarp spalvų yra, ar ne.
 
Kam skirti tokie bandymai?  Koks skirtumas, kokia spalvos variacija? Tyrimai rodo, kad žmogus kokybę suvokia taip pat ir per spalvą, todėl ši metodologija prideda papildomų indikatorių kokybės kontrolei.
 
Tolimesniame bandymo etape ekspertai, atsakingi už automobilio spalvų parinkimą ar kokybės kontrolę, gali „treniruoti“ savo akis, bandydami atkurti spalvas kompiuterinėje programoje. Šiame testo etape bandymų dalyviai stebi dvi skirtingų spalvų lenteles. 
 
Reguliuodami ryškumą, šviesumą, kontrastą ir kitus elementus, testo dalyviai bando išgauti artimiausią spalvą, esančią kitoje lentelėje. Tokie bandymai leidžia vystyti pamatuojamus ir pakartojamus standartus, kurie anksčiau buvo subjektyvūs. Spalvų suvokimo skirtumai atsiranda dėl skirtingų spalvų receptorių žmogaus akyse.
 
Daktarė Carsten Starke, tyrimų inžinierė „Ford“ Europos tyrimų centre sakė, jog šis multifunkcinis tyrimas daugiausia skirtas tinkamiausioms automobilio vidaus spalvoms parinkti. Šis bandymų metodas skirtas ne tik Europos, bet ir viso pasaulio pirkėjų poreikiams išsiaiškinti.


Šiame straipsnyje: Automobilių spalvosFord

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių