„Fiat“ Ženevoje: aplinkai draugiškos naujienos

Kovą vyksiančioje Ženevos automobilių parodoje, itališkų automobilių gamintojas „Fiat“ žada pristatyti naujausius modelius ir savo technologų-konstruktorių sukurtus variklius, pasižyminčius šiandien itin aktualiais mažais degalų sąnaudų ir aplinkos taršos rodikliais.
 
Gamintojų teigimu, „Fiat“ stendas į didelį pasaulį kvies pažvelgti mažų vaikų akimis. Stendo, kuriame namai stovi ant debesų, o visus įeinančius pasitinka vaivorykštė, koncepcija „Pasaulis, kokiame noriu gyventi“ išreiškia vaikų siekį gyventi švarioje ir šviesioje aplinkoje. 
 
„Fiat“ pastaraisiais metais ypač pabrėžia savo socialinę atsakomybę aplinkosaugos srityje ir įrodo tai savo darbais – „Fiat“ jau du metus iš eilės, 2007 ir 2008 m., pripažintas draugiškiausiu aplinkai automobilių prekiniu ženklu, kurio vidutinė visų parduotų automobilių CO2 emisija 2008 m. buvo vos 133,7 g/km, o 2009 m. rezultatas laukiamas dar mažesnis. Svarbiausios „Fiat“ naujovės Ženevos automobilių parodoje ir yra skirtos būtent šiai temai.
 
Viena iš unikaliausių parodoje pristatomų naujienų, „Fiat Powertrain Technologies“ (FTP) sukurtas, dviejų cilindrų benzininis 85 AG TWIN-AIR variklis. Šis variklis bus ištisos naujos dviejų cilindrų variklių šeimos pradininkas, o ją sudarys agregatai, išvystantys nuo 65 iki 105 AG, kurių CO2 emisija net 30 proc. mažesnė, nei įprastų analogišką galią turinčių variklių. 
 
Pasak UAB „Autobrava“ direktoriaus Jono Bacevičiaus, TWIN-AIR technologija remiasi neseniai pristatytos itin pažangios „MultiAir“ technologijos galimybėmis, tačiau konstruktoriai nuėjo dar toliau – TWIN-AIR variklis yra 23 proc. trumpesnis ir 10 proc. lengvesnis, o tai reiškia, kad netolimoje ateityje mes išvysime ir šio variklio kombinacijas su itin „ekodraugiškais“ suslėgtų gamtinių dujų (CNG) varikliais bei hibridinius variantus.
 
85 AG TWIN-AIR Ženevos parodoje bus galima apžiūrėti „Fiat 500“, kuris pirmasis iš „Fiat“ modelių išbandys naujojo variklio galimybes, o jo masinės gamybos pradžia numatyta rugsėjį. 
 
Kita svarbi „Fiat“ koncerno ekonaujovė – vos prieš kelis mėnesius oficialiai pristatyto naujojo „Fiat Doblo“, nuo šiol įgijusio ir naują erdvaus šeimos automobilio amplua, versija „Fiat Doblo Natural Power“. Tai automobilis su turbokompresorinės technologijos 1,4 l 16V „Turbojet“ 120 AG varikliu, varomu benzinu ir suslėgtomis gamtinėmis dujomis (CNG). Variklio, atitinkančio visas „Euro 5“ aplinkos taršos normas, vidutinė CO2 emisija 134 g/km.
 
„Automobiliai su CNG technologijos varikliais užvedami naudojant benziną, o tuomet sistema automatiškai persijungia naudoti suslėgtas gamtines dujas (CNG). Jei vairuotojas pageidauja, vienu mygtuko paspaudimu jis gali grįžti į benzino režimą. Keturi po automobilio grindimis išdėstyti balionai „Fiat Doblo Natural Power“ talpina 95 l dujų, kuriomis galima nuvažiuoti maždaug 325 km, o jei dar panaudosime ir 22 l benzino bako išteklius, tai iš viso šiuo automobiliu nesustojus galima nuvažiuoti 625 km“ – apie naujojo „Fiat Doblo Natural Power“ galimybes pasakoja J.Bacevičius.

Ypatingo lankytojų dėmesio „Fiat“ tikisi ir atnaujintam „Fiat Bravo“ modeliui, kuris patobulintas ne tik išoriškai, bet ir praplėsta jo spalvų paletė, taip pat atnaujinta ir variklių gama. Gamintojų teigimu, išskirtinio dėmesio šioje gamoje vertas 1.4 l 90 AG variklis, kurio CO2 emisija po atnaujinimų nuo 156 g/km sumažėjo iki 146 g/km.
 
Parodoje pristatomas „Fiat Bravo MY 2010“ su benzininiu 1,4 l „MultiAir“ 140 AG varikliu ir automatine variklio įjungimo/išjungimo funkcija „Start&Stop“. „Bravo“ su tokiais varikliais bus pradėti gaminti birželio mėnesį ir pasižymės vienu geriausių CO2 emisijos ir galios santykiu pasaulyje – 132 g/km ir 140 AG. Visai netrukus planuojama pristatyti ir šio automobilio versiją su dar mažesne 129 g/km CO2 emisija – tarp turbovariklių tai būtų geriausias rodiklis pagal emisijos ir galios santykį.
 
„Fiat“ stende lankytojai taip pat galės pamatyti ir jau kovo mėnesį į Lietuvą atkeliausiantį „Fiat Punto EVO“, pernai evoliucionavusį iš „Fiat Grande Punto“ ir pasižymintį ypatingu dėmesiu naujosioms technologijoms bei aplinkosaugai. Parodoje pristatomi „Fiat Punto EVO“ su galinguoju benzininiu „MultiAir“ 1,4 l 16V varikliu, išvystančiu 135 AG, kurio CO2 emisija siekia vos 129 g/km, o taip pat su antrosios „Multijet“ kartos dyzeliniu 1.3 l 85 AG varikliu ir specialiu ECO funkcijų paketu, leidžiančiu anglies dvideginio išmetimą į aplinką sumažinti net iki 99 g/km.
 
Pasak J. Bacevičiaus, vienas iš pagrindinių „Fiat“ siekių – stilingų automobilių, kurie kartu būtų prieinami ir ekonomiškai naudingi daugeliui pirkėjų, kūrimas. Šį siekį parodoje kaip tik ir demonstruoja dar keletas įdomių modelių - naują spalvą „prisimatavęs“ „Fiat 500 by Diesel“, erdvus septynvietis „Fiat Doblo“, „langas į dangų“ „Fiat 500C“ kabrioletas, o taip pat ekonomiški padidinto pravažumo „Fiat Sedici“ bei „Panda Cross“.
 
„Fiat 500 by Diesel“, sukurtas apjungus kūrybines „Fiat“ ir vienos garsiausių Italijos „Diesel“ dizainerių komandos pajėgas, išsiskiria nauja tamsiai mėlyna (midnight indigo), džinso audinį primenančia, spalva, ir nauju, antrosios „Multijet“ kartos 1,3 l 95 AG varikliu su „Start&Stop“ sistema. „Fiat 500 by Diesel“ yra riboto leidimo automobilis - šiai dienai jau yra pagaminta arba užsakyta virš 6 tūkst. iš planuojamų išleisti 10 tūkst. automobilių.
 
Erdvus septynvietis „šeimyninis“ „Fiat Doblo“ parodoje pristatomas su 1.6 l „Multijet“ 105 AG („Euro 5“) varikliu bei „Start&Stop“ sistema. Taip pat „Fiat“ pateikia net dvi „draugiškiausio aplinkai“ ir „Euro 5“ standartus atitinkančio SUV segmento atstovo „Fiat Sedici“ versijas – su benzininiu 1,6 l 16V 120 AG ir dyzeliniu 2,0 l 16V 135 AG varikliu, kurio CO2 emisija 129 g/km.
 
„Fiat Panda“, šioje parodoje švenčianti savo trisdešimtąsias metines, pristato „Fiat Panda Cross“ padidinto pravažumo modelį su 1,4 l 70 AG benzino ir suslėgtų gamtinių dujų (CNG) varikliu. Būtent Ženevos automobilių parodoje „Fiat Panda“ 1980-aisiais buvo pristatyta pirmą kartą, o šiandien šio automobilio pasaulyje jau yra parduota daugiau nei 9 mln. vienetų.


Šiame straipsnyje: Fiat

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių