„Fiat 500“ – su dviejų cilindrų varikliu

Mažasis „Fiat 500“ nuo šiol turės ir tikrai mažą variklį – dvicilindrį „TwinAir Turbo“, apie kurio kūrimą buvo pranešta pernai.

Tokiu būdu italai tarsi grįžta į praeitį – originalusis „Fiat 500“, gamintas praėjusio amžiaus viduryje, taip pat turėjo dviejų cilindrų variklį. Tiesa, visais kitais atžvilgiais yra žymus skirtumas. „Originalas“ turėjo 13 arba 21 AG, o jo įpėdinis su 875 kub. cm. darbinio tūrio varikliu išvysto 85 AG ir 145 Nm sukimo momentą. Tai daugiau, nei keturių cilindrų variklis, dabar stovintis „Fiat 500“ (69 AG ir 102 Nm).

„MultiAir“ – sistema analogiška BMW gaminamai „Valvetronic“. Vožtuvas valdomas miniatiūriniu hidrauliniu cilindru. Tokiu būdu įleidimo takto metu vožtuvą galima pakelti kelis kartus ir optimaliai reguliuoti kuro mišinio kiekį, priklausomai nuo važiavimo sąlygų.

Toks variklis turi ir kitą pranašumą – mažą dydį. Tai leis ateityje jį modernizuoti pridedant papildomas sistemas – tokias kaip pritaikymas dujoms ar hibridinė sistema, laisvai išsitenkant mini automobilio kėbule.

„TwinAir Turbo“ turėtų pasirodyti jau rugsėjį. Ateityje numatomos modifikacijos nuo 65 iki 105 AG.

Kol kas tai vienintelis dviejų cilindrų variklis Europos rinkoje. Indų „Tata“ čia neparduodama, kiti mažiukai turi bent jau tris cilindrus. Tačiau „Volkswagen“ bei „Ford“ irgi eksperimentuoja su dviejų cilindrų varikliais tame tarpe ir dyzeliniais.

Kuro sąnaudos 100 km (su mechanine pavarų dėže):

Mieste: 4,9 l
Užmiestyje: 3,7 l
Vidutiniškai:  4,1 l
Išmetamas CO2 kiekis – 95 g/km


Šiame straipsnyje: Fiat

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių