Europos kelių saugos chartiją pasirašė keliasdešimt organizacijų

Įsipareigodamos rūpintis eismo sauga, ketvirtadienį Europos kelių saugos chartiją pasirašo 23 Lietuvos organizacijos.

Chartijos pasirašymo ceremoniją Vilniuje surengė Susisiekimo ministerija ir Europos Komisijos (EK) atstovybė Lietuvoje.

Europos kelių saugos chartija yra 2005 m. EK priimto Kelių saugos veiksmų  plano dalis, kuria siekiama iki 2010 metų perpus sumažinti kelių eismo nelaimių skaičių Europos keliuose. Iki 2010 m. gegužės mėn. šią chartiją pasirašė daugiau nei 1800 organizacijų visoje Europoje. 2007–2009 m. chartiją pasirašė 13 Lietuvos organizacijų.

„Gerindama eismo saugą, Lietuva jau šiandien yra nemažai pasiekusi – vien per pastaruosius trejus metus žuvusiųjų keliuose skaičių pavyko sumažinti perpus. Tačiau kiekviena žmogaus gyvybė yra per daug brangi, kad eismo saugai galėtume sumažinti savo dėmesį. Manau, kad visus, pasirašančius Europos kelių saugos chartiją, vienija bendras tikslas – siekti, kad keliuose nežūtų nė vienas eismo dalyvis“, – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Nuo 2005 m., kai Lietuvos keliuose per metus žuvo 773 žmonės, eismo saugos srityje pasiekta didelė pažanga. 2009-aisiais eismo įvykiuose šalyje žuvo 370 eismo dalyvių – tai 52 proc. mažiau, nei 2005 m. Tačiau Europos valstybių kontekste eismo saugos situacija Lietuvoje vis dar yra gana prasta.

„Artimiausiu metu planuojame patvirtinti Valstybinę eismo saugumo programą 2011–2015 metams, kurios tikslas – gerinant eismo saugą pasiekti, kad pagal žuvusių eismo dalyvių skaičių, tenkantį 1 mln. šalies gyventojų, Lietuva atsidurtų tarp 10 geriausiais rezultatais pasižyminčių Europos Sąjungos valstybių“, – teigia ministras E. Masiulis.

Pasak ministro, šiam tikslui pasiekti numatoma toliau vykdyti aktyvią šviečiamąją veiklą, užtikrinti eismo dalyvių ir transporto priemonių kontrolę, didinti kelių infrastruktūros saugumą, gerinti gelbėjimo darbų kokybę. Tuo pačiu didelę reikšmę turi ir pačių eismo dalyvių, kaip vieno iš pagrindinių eismo saugą lemiančių veiksnių, atsakingas požiūris bei pastangos gerinti situaciją keliuose. Todėl prie Europos kelių saugos chartijos iniciatyvos kviečiamos prisijungti įmonės, valdžios institucijos, pilietinė visuomenė.

Chartiją pasirašiusieji dalyviai imasi konkrečių veiksmų ir dalijasi gerąja patirtimi, kad padėtų spręsti kasdienes eismo saugos problemas.



Europos kelių saugos chartijos principai:

1. Imtis mano kompetencijai priklausančių priemonių, kad prisidėčiau prie pirmiau minėto tikslo – sumažinti žuvusiųjų kelyje skaičių.

2. Padaryti eismo saugumą gerinančią veiklą ir saugumo įvertinimą vienu iš pagrindinių savo tikslų ir sprendimų priėmimo kriterijų, ypač vykdydamas mokslinius tyrimus, organizuodamas ir investuodamas, apskritai organizuodamas savo profesinę veiklą – taip siekdamas sudaryti patikimą saugaus eismo planą.

3. Su kompetentingomis institucijomis, atsakingomis už eismo saugumą, keistis technine ir statistine informacija, kuri leistų geriau suprasti eismo įvykių ir sužeidimų eismo įvykių metu priežastis ir prevencinių bei pasekmes švelninančių priemonių veiksmingumą.

4. Prisidėti prie eismo įvykių prevencijos vykdydamas aukštos kokybės veiklą tokiose srityse:

• vairavimo mokymo (pirminio ir tęstinio) bei informacijos sklaidos,

• variklinių transporto priemonių įrangos ir ergonomikos,

• infrastruktūros, skirtos avarijų rizikai ir jų sunkumui mažinti bei saugiam vairavimui skatinti.

5. Kurti ir diegti kelių eismo įvykių pasekmes švelninančias technologijas.

6. Padėti kurti vienodas, nuolatines ir atitinkamas monitoringo priemones, siekiant kontroliuoti, ar mano vardu veikiantys arba man pavaldūs asmenys laikosi kelių eismo taisyklių, o pažeidėjus bausti vienodai, nedelsiant ir proporcingai.

7. Sukurti sistemą, skatinančią diegti didelį pavojų keliančių vairuotojų tęstinį mokymą ir reabilitaciją.

8. Stengtis padėti, kur įmanoma, geriau suprasti avarijų priežastis, aplinkybes ir pasekmes, kad iš jų būtų pasimokoma ir ateityje jos nesikartotų.

9. Padėti užtikrinti, kad kelių eismo įvykių aukos galėtų naudotis veiksminga ir aukštos kokybės medicinine, psichologine ir teisine pagalba.

10. Sutikti, kad kiti kolegos, laikydamiesi tinkamo konfidencialumo, galėtų įvertinti taikomas eismo saugumo gerinimo priemones, ir sutikti reikiamose srityse iš jų vertinimų pasimokyti bei tas priemones koreguoti.


Šiame straipsnyje: eismo saugumas

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių