- Diena Media inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Taupaus vairavimo lenktynių metu įveikta 2 litrų / 100 kilometrų degalų sąnaudų riba
Šeštadienio vakarą Druskininkuose finišavo tradicinio automobilių ekonominio žygio „Taupiai ir saugiai Lietuvos keliais‘2008" dalyviai. 16 ekipažų 152,53 kilometro distanciją bendrojo naudojimo keliais maršrutu Vilnius - Varėna - Liškiava - Druskininkai įveikė maždaug per dvi valandas. T.y. šiek tiek mažiau laiko, nei teisėjams išsiaiškinti kas šiose lenktynėse nugalėjo. Dėl tokios gaišaties „kalti" iš nuostabos aikčioti privertę žygio rezultatai - nugalėtojais tapusio ekipažo „Smart Fortwo" visą kelią įveikė sudeginęs vos 2,665 litro benzino arba 1,750 litro 100 kilometrų.
Gluminantys rezultatai
Ekonominio žygio dalyviai po finišo patys ginčijosi ar realūs tokie rezultatai ir ar įmanoma tokiomis degalų sąnaudomis verstis važinėjant kasdien.
Nugalėtojais tapęs naujienų portalo ATN žurnalistas Stasys Grigaliūnas ir „ADC Rent" bendrovės darbuotojas Mantas Juozėnas, vairavę 999 kub.centimetrų darbinio tūrio variklį turintį „Smart Fortwo" pripažino, kad šįkart jiems itin padėjo stiprokas palankus vėjas, galintis pristabdyti lengvą, tačiau geromis aerodinaminės savybės pasigirti negalintį automobiliuką.
Antroji absoliučios įskaitos vieta ir pirmoji ET (benzininių variklių su turbinomis) klasėje atiteko „Alkesta Auto" komandos narių Ąžuolo Žadeikos ir Godos Deksnytės ekipažui, vairavusiam „Renault Clio", kurio ratus suko 1149 kub.cm. tūrio darbo variklis. Jie visą maršrutą įveikė su 3,55 litro benzino, o jų kuro sąnaudos 100 km. - 2, 352 litro.
Trečiąją absoliučios įskaitos vietą su turbodyzeliniu „Citroen C4" iškovojo „Veho" komandos nariai Remigijus Dermantas ir Laura Gervytė. Jų valdomas 1560 kub.cm. darbo tūrio variklį turintis prancūziškas automobilis maršrutą nuriedėjo sudeginęs 3,96 litro dyzelino arba vos 2,601 litro 100 kilometrų.
Identišką rezultatą pasiekė „Auto Bild Lietuva" redaktorius Vitoldas Milius su Arnu Paliukėnu, vairavęs „Fiat 500 JTD". Tačiau Šiame ekipažui buvo skirta 4-oji vieta, nes „Citroen C4" variklio darbinio tūris ir masė gerokai didesni.
Penktoje vietoje liko „Toyota Auris" su 1364 kub.cm. darbinio tūrio dyzeliniu varikliu. Šią mašiną vairavusiam Linui Butkui ir Gediminui Pertrylai distanciją įveikė sudeginęs 3,99litro dyzelino (2,621 l./ 100 km).
Degalų bako mįslė
Įdomu, kad beveik visų automobilių kompiuteriai, žygio metu neleido formuotis tokių rezultatų lūkesčiams. Elektronika sufleravo, kad vidutinės degalų sąnaudos svyruoja nuo 3,8 iki 4,6 litrų 100 km kelio ir yra tik šiek tiek mažesnės, nei deklaruoja gamintojai. Tačiau po finišo paaiškėjo, kad taupumo lenktynių nugalėtojai išsivertė sudeginę 46 proc., o antrosios vietos laimėtojai - 48 porc. oficialaus minimumo.
Tokius rezultatus paaiškinti galima nebent degalų užpylimo procedūros prieš startą ir po finišo ypatumais. Lenktynių išvakarėse degalinėje sklidinai pripildžius baką, po kurio laiko dyzeliną ar benziną lėtai pilant iš kanistro, į jį sutelpa dar keletas litrų degalų, užpildančių bako alsuoklį ir kitas ertmes ...
Po finišo ši procedūra trunka tik keletą minučių, kol degalinėje iki viršus pripildytu baku automobilis nustumiamas į šoną, o teisėjai apskaičiuoja kiek degalų sunaudota ir kiek dar galima įpilti naudojant menzūrėles. Tikėtina, kad per tą laiką suputojęs dyzelinas ir benzinas nespėja suslūgti, o susiformuojantys oro burbulai iškilti.
Taupymo algoritmas
Tuo tarpu eko žygio vadovas ir vyriausiasis komisaras Gintautas Šlėderis pastebėjo, kad patyrę vairuotojai su bet kokiu techniškai tvarkingu automobiliu sugeba važiuoti degindami mažiau benzino ar dyzelino, nei deklaruoja automobilių gamintojai.
Jo teigimu, be reikalo neskubant degalų sunaudojama 10 - 20 proc. mažiau. Be to, itin svarbu išmokti važiuojant neprarasti sukuriamos inercijos - t.y. judėti taip, kad prieš posūkius nereikėtų staiga stabdyti. Keliaujant žinomu maršrutu šių aksiomų paisymas leidžia sutaupyti 20 - 25 proc. degalų. Ir atvirkščiai - agresyviai startuojant, nuolat verčiant variklį dirbti aukštais sūkiais, degalų sąnaudos gerokai didėja.
Papildomas galimybes mažinti išlaidas degalams žygio dalyviams pristatė „Michelin" padangų Baltijos šalyse pardavimo vadovas Arnas Stasevičius.
Jo teigimu, padangų gamintojai šiems dalykams taip pat skiria nemažai dėmesio ir kuria specialaus protektorius rašto bei gumos mišinio padangas, pasižyminčias mažesniu pasipriešinimu riedėjimui.
Komplektą tokių padangų - „Michelin Energy Saver" - leidžiančių sutaupyti apie 200 gramų degalų 100 km. kelio, A.Stasevičius įteikė pačiam taupiausiam žygio ekipažui.
Dėmesys alternatyvoms
Žygio dalyviai ne tik siekė taupumo rekordų, bet ir stengėsi atkreipti visuomenės dėmesį į efektyvų alternatyvios energijos šaltinių panaudojimą centralizuotai gaminant ir tiekiant šilumą bei utilizuojant atliekas, neseniai dar laikytas paprasčiausiomis šiukšlėmis.
Pasak biokuro gamintojų ir tiekėjų asociacijos "Litbioma" prezidento Remigijaus Lapinsko, dabar Lietuvoje apie 17 proc. visos šilumos energijos (tai prilygsta 150 mln. kub. metrų gamtinių dujų) pagaminama deginant medienos pramonės ir kirtaviečių atliekas, pjuvenas, šiaudus. Tačiau specialistų nuomone nesunkiai šį rodiklį galima būtų pakelti iki 50 ir daugiau proc., o tada netektų aimanuoti dėl išaugusių dujų ir didėjančių būsto apšildymo kainų. Tačiau tam visų pirma stinga mūsų išrinktos valdžios dėmesio.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...