Eismo sąlygas pagrindinėje šalies magistralėje pagerins rekonstrukcijos darbai

Gerinant eismo sąlygas ir saugą, pagrindinėje šalies magistralėje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda vyksta intensyvūs rekonstrukcijos darbai.

Susisiekimo ministerija informuoja, kad šiuo metu įvairiose magistralės vietose stiprinama kelio danga, rekonstruojami viadukai, įrengiamos eismo saugos ir aplinkosaugos priemonės, netoli Klaipėdos Jakų žiedinėje sankryžoje statoma ilgiausia Lietuvoje estakada.

Tarp Vilniaus ir Kauno eismo sąlygos jau pagerėjo ties Grigiškėmis, čia neseniai baigus pirmąjį magistralės ruožo rekonstrukcijos etapą. Jo metu rekonstruotas beveik 3 km ilgio magistralės ruožas, nutiesti jungiamieji keliai, nuo Vilniaus pusės pastatyta skirtingų lygių sankryža, pėsčiųjų viadukas, rekonstruotos požeminės perėjos ir viadukas per geležinkelį, paplatintas tiltas per Vokę, už Grigiškių abipus magistralės 3,5 km ruože įrengtos tinklo tvoros nuo laukinių žvėrių.
 
Šiemet numatoma pradėti ir antrąjį darbų etapą, kurio metu tęsis kelio dangos platinimo ir stiprinimo darbai, bus įrengta dar viena skirtingų lygių sankryža nuo Kauno pusės, statomas naujas tiltas per Vokės tvenkinį, įrengiami apsauginiai atitvarai ir apšvietimas, pėsčiųjų ir dviračių takai, statomos garsą slopinančios sienutės tarp kelio ir gyvenamųjų namų. Šio etapo darbus planuojama baigti 2011 m. pabaigoje. Abiejų etapų metu ties Grigiškėmis iš viso bus rekonstruotas apie 6 km ilgio magistralės ruožas (nuo 13-to iki 19-to km).
 
Šiuo metu pradedamas rekonstruoti apie 3 km ilgio magistralės ruožas ties Vieviu – čia bus stiprinama kelio danga. Jau įpusėti darbai ties Elektrėnais, kur iki rugsėjo pabaigos bus baigta virš magistralės link miesto vedančio viaduko rekonstrukcija.
 
Tarp Kauno ir Klaipėdos šiuo metu abipus magistralės įrengiamos tinklo tvoros nuo laukinių žvėrių: darbai vyksta apie 14 km ilgio ruože tarp Kauno, Sitkūnų ir Babtų bei apie 8 km ilgio ruože tarp Cinkiškių ir Ariogalos. Šiuos darbus planuojama baigti iki rugsėjo pabaigos.
 
Atskiruose magistralės ruožuose stiprinama kelio danga. Rekonstruojamas apie 4,5 km ilgio ruožas ties Vincentava, taip pat netoli Kryžkalnio, ties Pagrybio kaimu (apie 4 km) ir ties Žadeikiais (apie 3 km).
 
Atnaujinant susidėvėjusią asfaltbetonio dangą, bus rekonstruota keletas tarp Kauno ir Klaipėdos esančių viadukų: Vincentavos sankryžoje (134,7-ame magistralės A1 kilometre), Pagrybio sankryžoje (220,2-ame km) ir Endriejavo sankryžoje (272,6-ame km). Be to, apžvalgos aikštelėje netoli Kryžkalnio ties Pagrybio kaimu (219-ame km) įrengiamas apšvietimas. Minėtus darbus numatoma baigti iki 2011 m. liepos mėnesio.
 
Didžiausi darbai šiuo metu vyksta netoli Klaipėdos, kur rekonstruojant Jakų žiedinę sankryžą statoma ilgiausia Lietuvoje – 610 m ilgio keturių eismo juostų estakada Kauno–Klaipėdos ir Klaipėdos–Kauno kryptimi. Jakų sankryžoje taip pat bus rekonstruotas 24 m ilgio tunelinis viadukas su šviesoforais viduje, nutiesta daugiau kaip kilometras naujo kelio ir rekonstruota 340 m esamo kelio dalis. Tai pirmasis šios sankryžos rekonstrukcijos etapas, kurį numatoma baigti lapkričio pabaigoje.
 
Artimiausiu metu planuojamas ir antrasis Jakų žiedinės sankryžos rekonstrukcijos etapas, kurį baigus eismas vyks trimis lygiais. Numatoma įrengti dviejų eismo juostų estakadas kryptimis Kaunas–Palanga (2-ame lygyje, ilgis 300 m) bei Palanga–Kaunas (3-iame lygyje, ilgis 550 m). Taip pat bus nutiesta 1,5 km ilgio pėsčiųjų ir dviratininkų takų, įrengta apie 1 km triukšmą slopinančių sienučių. Numatoma, kad šio etapo darbai bus atlikti iki 2012 m. pabaigos.
 
Magistralė A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda yra transeuropinio kelių tinklo dalis ir Lietuvos teritorijoje sutampa su europine magistrale E85 (Klaipėda–Kaunas–Vilnius–Lyda–Černovcai–Bukareštas–Aleksandropolis). Ji taip pat priklauso IXB tarptautiniam transporto koridoriui, kertančiam Lietuvos teritoriją Rytų–Vakarų kryptimi, ir yra svarbi transporto jungtis, užtikrinanti susisiekimą tarp Lietuvos jūrų uosto Klaipėdos ir Minsko bei Kijevo.
 
Ši magistralė svarbi tiek Lietuvos, tiek tarptautiniam susisiekimui, ja vyksta itin intensyvus transporto eismas, todėl jos techninei būklei ir eismo saugos priemonėms skiriamas ypatingas dėmesys. Atliekant rekonstrukcijos darbus siekiama užtikrinti saugias ir patogias eismo sąlygas, atitinkančias eismo intensyvumo lygį, kelio reikšmę ir tarptautinius standartus. Gerinamos sąlygos tranzitiniam transportui.
 
Šiuo metu magistralės rekonstrukcijos darbai vykdomi pagal rangos sutartis, kurių bendra vertė – 155,4 mln. litų, jiems atlikti suteikta Europos Sąjungos sanglaudos fondo parama. Darbai atliekami pagal Ekonomikos augimo veiksmų programos priemonę „Transeuropinės reikšmės automobilių kelių infrastruktūros pralaidumo didinimas, techninių parametrų gerinimas“.

Gerinant eismo sąlygas ir saugą, pagrindinėje šalies magistralėje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda vyksta intensyvūs rekonstrukcijos darbai.

Susisiekimo ministerija informuoja, kad šiuo metu įvairiose magistralės vietose stiprinama kelio danga, rekonstruojami viadukai, įrengiamos eismo saugos ir aplinkosaugos priemonės, netoli Klaipėdos Jakų žiedinėje sankryžoje statoma ilgiausia Lietuvoje estakada.

Tarp Vilniaus ir Kauno eismo sąlygos jau pagerėjo ties Grigiškėmis, čia neseniai baigus pirmąjį magistralės ruožo rekonstrukcijos etapą. Jo metu rekonstruotas beveik 3 km ilgio magistralės ruožas, nutiesti jungiamieji keliai, nuo Vilniaus pusės pastatyta skirtingų lygių sankryža, pėsčiųjų viadukas, rekonstruotos požeminės perėjos ir viadukas per geležinkelį, paplatintas tiltas per Vokę, už Grigiškių abipus magistralės 3,5 km ruože įrengtos tinklo tvoros nuo laukinių žvėrių.
 
Šiemet numatoma pradėti ir antrąjį darbų etapą, kurio metu tęsis kelio dangos platinimo ir stiprinimo darbai, bus įrengta dar viena skirtingų lygių sankryža nuo Kauno pusės, statomas naujas tiltas per Vokės tvenkinį, įrengiami apsauginiai atitvarai ir apšvietimas, pėsčiųjų ir dviračių takai, statomos garsą slopinančios sienutės tarp kelio ir gyvenamųjų namų. Šio etapo darbus planuojama baigti 2011 m. pabaigoje. Abiejų etapų metu ties Grigiškėmis iš viso bus rekonstruotas apie 6 km ilgio magistralės ruožas (nuo 13-to iki 19-to km).
 
Šiuo metu pradedamas rekonstruoti apie 3 km ilgio magistralės ruožas ties Vieviu – čia bus stiprinama kelio danga. Jau įpusėti darbai ties Elektrėnais, kur iki rugsėjo pabaigos bus baigta virš magistralės link miesto vedančio viaduko rekonstrukcija.
 
Tarp Kauno ir Klaipėdos šiuo metu abipus magistralės įrengiamos tinklo tvoros nuo laukinių žvėrių: darbai vyksta apie 14 km ilgio ruože tarp Kauno, Sitkūnų ir Babtų bei apie 8 km ilgio ruože tarp Cinkiškių ir Ariogalos. Šiuos darbus planuojama baigti iki rugsėjo pabaigos.
 
Atskiruose magistralės ruožuose stiprinama kelio danga. Rekonstruojamas apie 4,5 km ilgio ruožas ties Vincentava, taip pat netoli Kryžkalnio, ties Pagrybio kaimu (apie 4 km) ir ties Žadeikiais (apie 3 km).
 
Atnaujinant susidėvėjusią asfaltbetonio dangą, bus rekonstruota keletas tarp Kauno ir Klaipėdos esančių viadukų: Vincentavos sankryžoje (134,7-ame magistralės A1 kilometre), Pagrybio sankryžoje (220,2-ame km) ir Endriejavo sankryžoje (272,6-ame km). Be to, apžvalgos aikštelėje netoli Kryžkalnio ties Pagrybio kaimu (219-ame km) įrengiamas apšvietimas. Minėtus darbus numatoma baigti iki 2011 m. liepos mėnesio.
 
Didžiausi darbai šiuo metu vyksta netoli Klaipėdos, kur rekonstruojant Jakų žiedinę sankryžą statoma ilgiausia Lietuvoje – 610 m ilgio keturių eismo juostų estakada Kauno–Klaipėdos ir Klaipėdos–Kauno kryptimi. Jakų sankryžoje taip pat bus rekonstruotas 24 m ilgio tunelinis viadukas su šviesoforais viduje, nutiesta daugiau kaip kilometras naujo kelio ir rekonstruota 340 m esamo kelio dalis. Tai pirmasis šios sankryžos rekonstrukcijos etapas, kurį numatoma baigti lapkričio pabaigoje.
 
Artimiausiu metu planuojamas ir antrasis Jakų žiedinės sankryžos rekonstrukcijos etapas, kurį baigus eismas vyks trimis lygiais. Numatoma įrengti dviejų eismo juostų estakadas kryptimis Kaunas–Palanga (2-ame lygyje, ilgis 300 m) bei Palanga–Kaunas (3-iame lygyje, ilgis 550 m). Taip pat bus nutiesta 1,5 km ilgio pėsčiųjų ir dviratininkų takų, įrengta apie 1 km triukšmą slopinančių sienučių. Numatoma, kad šio etapo darbai bus atlikti iki 2012 m. pabaigos.
 
Magistralė A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda yra transeuropinio kelių tinklo dalis ir Lietuvos teritorijoje sutampa su europine magistrale E85 (Klaipėda–Kaunas–Vilnius–Lyda–Černovcai–Bukareštas–Aleksandropolis). Ji taip pat priklauso IXB tarptautiniam transporto koridoriui, kertančiam Lietuvos teritoriją Rytų–Vakarų kryptimi, ir yra svarbi transporto jungtis, užtikrinanti susisiekimą tarp Lietuvos jūrų uosto Klaipėdos ir Minsko bei Kijevo.
 
Ši magistralė svarbi tiek Lietuvos, tiek tarptautiniam susisiekimui, ja vyksta itin intensyvus transporto eismas, todėl jos techninei būklei ir eismo saugos priemonėms skiriamas ypatingas dėmesys. Atliekant rekonstrukcijos darbus siekiama užtikrinti saugias ir patogias eismo sąlygas, atitinkančias eismo intensyvumo lygį, kelio reikšmę ir tarptautinius standartus. Gerinamos sąlygos tranzitiniam transportui.
 
Šiuo metu magistralės rekonstrukcijos darbai vykdomi pagal rangos sutartis, kurių bendra vertė – 155,4 mln. litų, jiems atlikti suteikta Europos Sąjungos sanglaudos fondo parama. Darbai atliekami pagal Ekonomikos augimo veiksmų programos priemonę „Transeuropinės reikšmės automobilių kelių infrastruktūros pralaidumo didinimas, techninių parametrų gerinimas“.


Šiame straipsnyje: Kelių tiesimasmagistralė

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių