Draudimo įmonės didins draudimo kainą vairuotojams?

Jei drausdami savo automobilį nepasirenkate sąlygos, kad jį vairuos ir neilgą vairavimo stažą turintys ar jauni vairuotojai, draudimo įmonės, įvykus eismo įvykiui, gali pareikalauti susigrąžinti iš jūsų dalį draudimo įmokos, jei dėl draudiminio įvykio bus kaltas draudimo sutartyje vairuoti neįgaliotas asmuo. Tai pastebėjęs Lietuvos bankas paskelbė, kad tokia kartais draudimo įmonių taikoma praktika neatitinka tiek nacionalinių, tiek Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimų, rašo portalas delfi.lt.

Lietuvos banko Priežiūros tarnyba išplatino savo poziciją, kad draudimo įmonių į vairuotojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo sutartis įtraukiamos sąlygos apie papildomus vairuotojus, kurie sės prie automobilio vairo, sukelia pasekmes, kurios neatitinka nacionalinių ir Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimų.

Lietuvos banko aiškinime teigiama, kad klientui, neapsidraudusiam dėl papildomų vairuotojų ir nutikus eismo įvykiui, kai už vairo buvo kitas asmuo, draudimo įmonė įgyja teisę iš kliento reikalauti grąžinti dalies draudimo išmokos, kuri buvo sumokėta trečiajam asmeniui.

„Draudikas visą rizikos mastą turi įvertinti prieš sudarydamas draudimo sutartį. Draudėjo ir draudiko susitarimas apriboti (sumažinti) draudiko prisiimamą draudimo riziką šiuo atveju prilygintinas draudimo apsaugos siaurinimui", - teigia Lietuvos bankas. Taip pat daroma išvada, kad draudikų keliami reikalavimai klientams po įvykio neturi teisinio pagrindo.

Kaina didėja ir du kartus

Jei draudimo įmonės atsižvelgs į Lietuvos banko poziciją ir klientams nebesiūlys galimybės rinktis, ar automobilį vairuos tik ilgą vairavimo stažą turintys asmenys, civilinės atsakomybės draudimo kaina gali augti.

DELFI pabandė patikrinti, kiek skiriasi transporto priemonių privalomas civilinės atsakomybės draudimas, jei automobilį pasižada vairuoti tik patyręs kelyje asmuo ar jei transporto vairuotojų amžius ir stažas neribojamas.

Lentelėje palygintos internetu siūlomos „Lietuvos draudimo“ ir „Ergo" automobilių civilinės atsakomybės draudimo kainos 2011 m. gamybos „Ford“ ir 2006 m. SAAB automobiliams. Automobilių savininkų vairavimo stažas vienodas (daugiau nei 5 metai).


Ford (2011 m., 1,2 l, 44 kW)

SAAB (2006 m., 1,9 l, 88 kW)

„Lietuvos draudimo" vairuotojo civilinės atsakomybės draudimas

448 Lt

517 Lt

leidžiama vairuoti mažiau nei 2 m. stažą turinčiam ar jaunesniam nei 25 m. vairuotojui

612 Lt

742 Lt

Skirtumas

164 Lt

225 Lt

„Ergo" vairuotojo civilinės atsakomybės draudimas

700,35 Lt

323,91 Lt

leidžiama vairuoti vairuotojams, turintiems mažiau nei 5 m. stažą

1520,7 Lt

647,82 Lt

Skirtumas

820,35 Lt

323,91 Lt


Draudikų atstovas: bendrovės turėtų atsižvelgti į Lietuvos banko poziciją

Lietuvos respublikos transporto priemonių draudikų biuro direktorius Algimantas Križiniauskas pripažino, kad Lietuvos banko iškelta problema yra aktuali.

„Su kiekviena pozicija, kuri yra pagrįsta teisiškai, sutinku. Čia ir nėra principinio ginčo. Problema yra tik ta, kad vietoj to, kad Lietuvos bankas inicijuotų reikiamų teisės aktų pakeitimus, jie nutarė išleisti nuomonę", - kalbėjo biuro atstovas.

Pasak jo, Lietuvos bankas turėtų inicijuoti teisės aktų pakeitimus, kuriuose būtų įtvirtinta jo pozicija.

„Tvarkos gal ir reikia, bet reikia tai daryti labai korektiškai ir apgalvotai", - teigė jis.

A. Križiniauskas teigė, kad, jo nuomone, draudimo įmonės į Lietuvos banko poziciją atsižvelgs ir nesulaukę teisės aktų pakeitimo.

„Problema yra ta, kad jei vieni rinkos žaidėjai atsižvelgia į poziciją, o kiti - ne, nes tai nėra privaloma, įmonės atsiduria skirtingose konkurencinėse sąlygose. Sąlygos visiems rinkos žaidėjams turi būti vienodos", - kalbėjo biuro direktorius.

Tačiau, ar draudikams prisiėmus didesnę riziką dėl automobilius vairuojančių ir mažiau patyrusių vairuotojų nebus didinamos civilinės atsakomybės draudimo kainos?

„Jokio pažeidinėjimo nėra. Kad ir kas padarytų žalą, ji atlyginama. Tik tiek, kad klientas susitaria su draudiku. Vieno interesas yra prisiimti mažesnę riziką, kito - mažesnę įmoką mokėti, - kalbėjo A. Križiniauskas. - Apie kainas visi galvojame, kad jei yra kažkoks papildomas faktorius, tai kainos turi didėti. Deja, kainą diktuoja rinka. Šiandien yra šimtai rizikų, į kurias rinka nepajėgia atsižvelgti ir kainos yra mažos. Todėl teigti, kad būtinai kaina kils, negaliu, tačiau jei tvarka keisis - tiek draudėjai, tiek draudikai bus saugesni“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

DIDINKIT

DIDINKIT portretas
KIEK NORIT, VISVIEN BUSIT APSUKTI APLINK PIRSTA:)

Kaunietis

Kaunietis portretas
Jau daugiau kaip metai laiko į darbą (Aleksote) be draudimo ir TA važinėju... Važiuok tvarkingai ir kiek teko pro policija važiuot viskas čiki. Paskaičiau kad bauda pigiau nei draudimas gaunasi,o jei susitarsi tai išvis ....

Aha

Aha portretas
O jeigu mašiną nuvarys (reiškia ir vairuos) vagis su stažu, ar savininkas turės atsakyt kaip ir tuo atveju, jei mašiną nuvarys (reiškia ir vairuos) vagis, neturintis stažo? Ypač jei vagis avariją padarys? Vagys draudimo nemoka, todėl už juos privalo susimokėti apvogtieji. Iš anksto. Klausimas: ar taip jau labai draudimo įmonės nuo vagių skiriasi? Vis dėlto svarbiausias jų darbas - surinkus kuo daugiau įmokų išmokėti nukentėjusiems kuo mažiau išmokų, ne?
VISI KOMENTARAI 10
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių