Įdomūs faktai apie vairuotojus

  • Teksto dydis:

Vairuotojas – profesija žmogaus, vežančio keleivius ar krovinius. Be to, tai žmogus, vairuojantis bet kurią transporto priemonę.

Remiantis Kelių eismo taisyklėmis, vairuotojas yra asmuo, kuris pats vairuoja arba kitus moko vairuoti transporto priemonę, varo keliu gyvulius, taip pat vadeliotojas arba raitelis.

Žodžio „šoferis“ reikšmė dar įdomesnė; jis kilęs nuo prancūziško žodžio „chauffeur“, reiškiančio „kūrikas“. Ir tai – nenuostabu: pirmosiose transporto priemonėse su garo varikliais buvo naudojamos anglys ar malkos.

Agresyviausiais keliuose yra laikomi BMW automobilių vairuotojai. 50,6 proc. apklaustų vairuotojų įsitikinę, kad BMW vairuotojai dažniausiai linkę viršyti greitį, staigiai stabdyti, užkirsti kelią kitai transporto priemonei ir pan.

Didžioji dalis vyrų pašaipiai žiūri į moteris prie vairo. Tačiau, remiantis policijos duomenimis, moterys kur kas rečiau tampa avarijų kaltininkėmis. Jos atsargesnės, be to, labiau linkusios paisyti Kelių eismo taisyklių.

Egipte šviesoforai yra tik didžiuosiuose miestuose, tačiau ir čia vairuotojai nelinkę kreipti į juos dėmesio. Tokios sąvokos, kaip Kelių eismo taisyklės ar kelio ženklai, šioje šalyje apskritai nėra. Kieno automobilis didesnis, tas ir turi pirmumo teisę.

2010-aisiais 110-ajame valstybinės reikšmės Kinijos greitkelyje buvo užfiksuota spūstis, kuri laikoma didžiausia automobilių transporto istorijoje. Kai kurie vairuotojai pranešė, kad šimtą kilometrų jiems teko važiuoti penkias dienas. Spūstis truko nuo rugpjūčio 14 iki 25 dienos.

Narkotinės medžiagos (pavyzdžiui, marihuana ar kokainas) JAV tampa 18 proc. mirtimi pasibaigiančių avarijų priežastimi. Dažniausiai narkotikai vartojami drauge su alkoholiu. Beje, populiariausias gėrimas tarp vairuotojų yra... alus.

Apie 50 proc. vairuotojų, praradusių vairuotojo pažymėjimą dėl alkoholio vartojimo, toliau vairuoja automobilį be reikiamų dokumentų.

1997-aisiais Japonijoje įdiegtas specialus ženklas vyresniems nei 75 metų amžiaus vairuotojams. Vystančio rudens lapo formos lipduką senjorai privalėjo klijuoti ant automobilio stiklo. Tačiau kai kurie vairuotojai atsisakydavo tai daryti, vengdami asociacijų su mirusiu lapu, todėl 2011-aisiais „Koreisha“ ženklo forma pakeista į keturlapį.

Suomijoje baudos už rimtus Kelių eismo taisyklių pažeidimus skaičiuojamos pagal paskutinį kartą deklaruotas pažeidėjo pajamas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių