- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Norėdama padidinti kelių eismo saugumą, Europos komisija nusprendė, taikyti specialius dienos žibintus visose naujo tipo transporto priemonėse nuo 2011 metų.
Dienos žibintai (angl. DRL – day time running lights) – tai specialūs žibintai, automatiškai įsijungiantys užvedus variklį. Jie ženkliai padidina transporto priemonės matomumą kitiems eismo dalyviams ir suvartoja mažiau energijos palyginus su esamais artimųjų šviesų priekiniais žibintais. Tose šalyse, kur dienos žibintų naudojimas jau privalomas, kelių eismo saugumo rezultatai labai teigiami, rašo tercija.lt.
Atlikti tyrimai parodė, kad dienos žibintų naudojimas yra svarbus kelių eismo saugumui. Visi eismo dalyviai, įskaitant pėsčiuosius, dviratininkus ir motociklininkus, gali aptikti, atpažinti ir nustatyti transporto priemones su dienos žibintais geriau ir greičiau.
Privalomojo dienos žibintų naudojimo klausimas buvo svarstomas Europos Komisijos aukšto lygio darbo grupėje „Cars 21“ („Konkurencingos automobilių pramonės reglamentavimo sistema 21-ajame amžiuje“), kartu su aukščiausio lygio vadovais iš valstybių narių, pramonės ir nevyriausybinių organizacijų (NVO), kur gavo vieningą pritarimą. Direktyva, kuri buvo priimta 2008 09 24, numato, kad nuo 2011 m. vasario 07d. visuose naujo tipo keleiviniuose automobiliuose ir furgonuose turi būti įrengti dienos žibintai. Krovininiuose automobiliuose ir autobusuose – nuo 2012 rugpjūčio mėnesio.
Transporto priemonėse dienos žibintai įsijungia automatiškai užvedus variklį. Tamsiu paros metu, vairuotojas būtinai turi įjungti artimas šviesas, o dienos žibintai turi automatiškai išsijungti.
Aplinkosaugos požiūriu, dienos metu veikiantys žibintai yra efektyvus sprendimas, siekiant pagerinti ne tik transporto priemonių matomumą. Kadangi ši technologija skirta naudojimui dienos metu, ji yra žymiai veiksmingesnė ir efektyvesnė, nei dabar esami apšvietimo prietaisai. Naudojant įprastas artimas šviesas yra suvartojama 25-30 proc. automobilio energijos. Naudojant dienos žibintų LED (šviesos diodų) technologiją, energijos suvartojimas sumažėja iki 10 proc.
2007 m. lapkričio mėnesį Europos Komisija teigiamai balsavo pasauliniame forume (Transporto priemonių Jungtinių Tautų Europos ekonominės komisijos derinimo Europai (UN / ECE) taisyklės) dėl dienos žibintų. Siekiant išvengti skirtingų transporto priemonių reikalavimų, kurie pakenktų Europos piliečių poreikiams ir Europos pramonei, buvo priimtas sprendimas, kuris yra techninis pasiūlymas kaip suderinti 76/756/EEB direktyvą su JT / EEK reglamentu Nr. 48 (IP/08/1061 ).
Dienos žibintų naudojimas automobiliuose, furgonuose ir sunkvežimiuose padaro juos daugiau matomus, o tai padidina saugumą keliuose. Tai bus teigiamas indėlis į mūsų bendrą tikslą – sumažinti žuvusiųjų skaičių Europos keliuose, kartu mažinant taršą bei sunaudojamo kuro kiekį.
Saugumas
Dienos žibintai padeda išvengti 58 proc. nelaimingų atsitikimų ir sunkių sužalojimų*. Štai kodėl mes siūlome dienos žibintus – jie suteikia daugiau saugumo keliuose, negu paprastos artimosios šviesos.
Dienos žibintai yra daug efektyvesni, negu įprastos artimos šviesos. Standartinės artimos šviesos yra geras pagalbininkas tamsiu paros metu.
Eismo dalyviai transporto priemones su dienos žibintais pamato daug anksčiau.
*Pagal SWOV Instititue atliktus tyrimus, dėl Europos Sąjungos kelių eismo saugumo.
Mažesnės kuro sąnaudos
Kuro sąnaudos ženkliai sumažėja naudojant dienos žibintus. Tai dar viena priežastis, kuri įrodo dienos žibintų naudojimo privalumus lyginant su artimų šviesų naudojimu.
Pagal BAST (Vokietijos Federalinis kelių institutas) tyrimų duomenis:
Kuro sąnaudos litrais/100 km | keleiviniai automobiliai su benzininiu varikliu | keleiviniai automobiliai su dyzeliniu varikliu | sunkvežimiai |
---|---|---|---|
paprastų artimų šviesų naudojimas dienos metu | 0,207 | 0,142 | 0,214 |
standartiniai dienos žibintai su kaitrinėmis lemputėmis | 0,052 | 0,036 | 0,036 |
dienos žibintai su šviesos diodais | 0,021 | 0,014 | 0,014 |
Ši lentelė rodo, kiek padidėja kuro sąnaudos litrais/100 km skirtingose transporto priemonėse naudojant skirtingus apšvietimo prietaisus.
Įvertinkime, kad per metus nuvažiuosime 30 000 km. Lentelėje matome rezultatus:
Sąnaudos litrais, kai per metus nuvažiuojama 30 000 km | keleiviniai automobiliai su benzininiu varikliu | keleiviniai automobiliai su dyzeliniu varikliu | sunkvežimiai |
---|---|---|---|
paprastų artimų šviesų naudojimas dienos metu | 62,1 | 42,6 | 64,2 |
standartiniai dienos žibintai su kaitrinėmis lemputėmis | 15,6 | 10,8 | 10,8 |
dienos žibintai su diodinėmis lemputėmis | 6,3 | 4,2 | 4,2 |
Taigi matome, kad naudojant dienos žibintus, kuro ekonomija net 90 proc.
Standartinės kaitrinės lemputės galingumas 50-55W, o šviesos diodo – 0.5 W. Įprastai viename LED dienos žibinte būna 4-5 šviesos diodai, iš viso – 2.5 W, tai yra 22 kartus mažiau, nei kaitrinė lemputė.
Sumažėja generatoriaus apkrovimas, atitinkamai suvartojama mažiau kuro, mažiau išmetama kenksmingų dujų į aplinką.
Išvada
Automobilis kelyje geriau matomas – sumažėja avarijų ir nelaimingų atsitikimų skaičius;
Mažesnės kuro sąnaudos – mažinate išlaidas kurui;
Mažiau išmetama kenksmingų dujų į aplinka – tausojate gamtą;
Ilgesnis kaitrinių arba Xenon lempučių tarnavimo laikas (dienos metu bus naudojami LED dienos žibintai) – mažinate išlaidas automobilio remontui;
Su dienos žibintais jūsų automobilis atrodys gražiau bei moderniau.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...