Dienos žibintai nuo 2011 metų bus privalomi visiems naujiems automobiliams

Norėdama padidinti kelių eismo saugumą, Europos komisija nusprendė, taikyti specialius dienos žibintus visose naujo tipo transporto priemonėse nuo 2011 metų.

Dienos žibintai (angl. DRL – day time running lights) – tai specialūs žibintai, automatiškai įsijungiantys užvedus variklį. Jie ženkliai padidina transporto priemonės matomumą kitiems eismo dalyviams ir suvartoja mažiau energijos palyginus su esamais artimųjų šviesų priekiniais žibintais. Tose šalyse, kur dienos žibintų naudojimas jau privalomas, kelių eismo saugumo rezultatai labai teigiami, rašo tercija.lt.

Atlikti tyrimai parodė, kad dienos žibintų naudojimas yra svarbus kelių eismo saugumui. Visi eismo dalyviai, įskaitant pėsčiuosius, dviratininkus ir motociklininkus, gali aptikti, atpažinti ir nustatyti transporto priemones su dienos žibintais geriau ir greičiau.



Privalomojo dienos žibintų naudojimo klausimas buvo svarstomas Europos Komisijos aukšto lygio darbo grupėje „Cars 21“ („Konkurencingos automobilių pramonės reglamentavimo sistema 21-ajame amžiuje“), kartu su aukščiausio lygio vadovais iš valstybių narių, pramonės ir nevyriausybinių organizacijų (NVO), kur gavo vieningą pritarimą. Direktyva, kuri buvo priimta 2008 09 24, numato, kad nuo 2011 m. vasario 07d. visuose naujo tipo keleiviniuose automobiliuose ir furgonuose turi būti įrengti dienos žibintai. Krovininiuose automobiliuose ir autobusuose – nuo 2012 rugpjūčio mėnesio.

Transporto priemonėse dienos žibintai įsijungia automatiškai užvedus variklį. Tamsiu paros metu, vairuotojas būtinai turi įjungti artimas šviesas, o dienos žibintai turi automatiškai išsijungti.

Aplinkosaugos požiūriu, dienos metu veikiantys žibintai yra efektyvus sprendimas, siekiant pagerinti ne tik transporto priemonių matomumą. Kadangi ši technologija skirta naudojimui dienos metu, ji yra žymiai veiksmingesnė ir efektyvesnė, nei dabar esami apšvietimo prietaisai. Naudojant įprastas artimas šviesas yra suvartojama 25-30 proc. automobilio energijos. Naudojant dienos žibintų LED (šviesos diodų) technologiją, energijos suvartojimas sumažėja iki 10 proc.

2007 m. lapkričio mėnesį Europos Komisija teigiamai balsavo pasauliniame forume (Transporto priemonių Jungtinių Tautų Europos ekonominės komisijos derinimo Europai (UN / ECE) taisyklės) dėl dienos žibintų. Siekiant išvengti skirtingų transporto priemonių reikalavimų, kurie pakenktų Europos piliečių poreikiams ir Europos pramonei, buvo priimtas sprendimas, kuris yra techninis pasiūlymas kaip suderinti 76/756/EEB direktyvą su JT / EEK reglamentu Nr. 48 (IP/08/1061 ).

Dienos žibintų naudojimas automobiliuose, furgonuose ir sunkvežimiuose padaro juos daugiau matomus, o tai padidina saugumą keliuose. Tai bus teigiamas indėlis į mūsų bendrą tikslą – sumažinti žuvusiųjų skaičių Europos keliuose, kartu mažinant taršą bei sunaudojamo kuro kiekį.


Saugumas

Dienos žibintai padeda išvengti 58 proc. nelaimingų atsitikimų ir sunkių sužalojimų*. Štai kodėl mes siūlome dienos žibintus – jie suteikia daugiau saugumo keliuose, negu paprastos artimosios šviesos.

Dienos žibintai yra daug efektyvesni, negu įprastos artimos šviesos. Standartinės artimos šviesos yra geras pagalbininkas tamsiu paros metu.

Eismo dalyviai transporto priemones su dienos žibintais pamato daug anksčiau.

*Pagal SWOV Instititue atliktus tyrimus, dėl Europos Sąjungos kelių eismo saugumo.


Mažesnės kuro sąnaudos

Kuro sąnaudos ženkliai sumažėja naudojant dienos žibintus. Tai dar viena priežastis, kuri įrodo dienos žibintų naudojimo privalumus lyginant su artimų šviesų naudojimu.

Pagal BAST (Vokietijos Federalinis kelių institutas) tyrimų duomenis:

 

Kuro sąnaudos litrais/100 km keleiviniai automobiliai su benzininiu varikliu keleiviniai automobiliai su dyzeliniu varikliu sunkvežimiai
paprastų artimų šviesų naudojimas dienos metu 0,207 0,142 0,214
standartiniai dienos žibintai su kaitrinėmis lemputėmis 0,052 0,036 0,036
dienos žibintai su šviesos diodais 0,021 0,014 0,014


Ši lentelė rodo, kiek padidėja kuro sąnaudos litrais/100 km skirtingose transporto priemonėse naudojant skirtingus apšvietimo prietaisus.

 

Įvertinkime, kad per metus nuvažiuosime 30 000 km. Lentelėje matome rezultatus:

 

Sąnaudos litrais, kai per metus nuvažiuojama 30 000 km keleiviniai automobiliai su benzininiu varikliu keleiviniai automobiliai su dyzeliniu varikliu sunkvežimiai
paprastų artimų šviesų naudojimas dienos metu 62,1 42,6 64,2
standartiniai dienos žibintai su kaitrinėmis lemputėmis 15,6 10,8 10,8
dienos žibintai su diodinėmis lemputėmis 6,3 4,2 4,2


Taigi matome, kad naudojant dienos žibintus, kuro ekonomija net 90 proc.

 

Standartinės kaitrinės lemputės galingumas 50-55W, o šviesos diodo – 0.5 W. Įprastai viename LED dienos žibinte būna 4-5 šviesos diodai, iš viso – 2.5 W, tai yra 22 kartus mažiau, nei kaitrinė lemputė.

Sumažėja generatoriaus apkrovimas, atitinkamai suvartojama mažiau kuro, mažiau išmetama kenksmingų dujų į aplinką.


Išvada

Automobilis kelyje geriau matomas – sumažėja avarijų ir nelaimingų atsitikimų skaičius;

Mažesnės kuro sąnaudos – mažinate išlaidas kurui;

Mažiau išmetama kenksmingų dujų į aplinka – tausojate gamtą;

Ilgesnis kaitrinių arba Xenon lempučių tarnavimo laikas (dienos metu bus naudojami LED dienos žibintai) – mažinate išlaidas automobilio remontui;

Su dienos žibintais jūsų automobilis atrodys gražiau bei moderniau.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių