Dalyvavimas tarptautinėse parodose: vaisiai saldūs

Transporto sektoriaus atstovai žino daugybę tarptautinių parodų, susijusių su jų darbu. Vieni dalyvauja vienose parodose, kiti kitose, treti išvis niekur nevažiuoja. Apie tai ar verta dalyvauti tarptautinėse parodose, kurios iš jų yra svarbiausios ir kitus niuansus kalbamės su didelių Lietuvos transporto sektoriaus kompanijų atstovais.

Svarbu save pristatyti ne tik Europoje ir Rusijoje

UAB „ABIPA“ Pasaulinio tinklo plėtros projekto vadovas Tomas Brasiūnas ir UAB „Arijus“ Rinkodaros ir plėtros direktorius Egidijus Ramonas akcentuoja, kad Lietuvos verslui svarbiausios parodos vyksta tradicinėse Rusijos ir Europos rinkose. Abu pašnekovai išskyrė „TransRussia“ (Maskva) ir „Transport Logistics“ (Minskas, Miunchenas) parodas, tačiau priklausomai nuo įmonės specifikos, galima sudalyvauti ir ne taip gerai mūsų krašte žinomose parodose.

UAB „Arijus“ atstovas E. Ramonas pateikia ir kitų aktualių jiems parodų pavyzdžius: „Svarbi ir transporto paroda Kazachstane, pamečiui vykstanti arba Almatoje, arba Astanoje. Šiose parodose sulaukiame didelio susidomėjimo. Žinoma, nevengiame žvelgti ir plačiau, pavyzdžiui, prieš metus vykome į parodą Šanchajuje, kur sėkmingai pristatėme konteinerinį traukinį „Merkurijus“, keliaujame ir į kitas parodas kaip lankytojai arba dalyvaujame jose drauge su partneriais. Į šiais metais Antverpene vykusią „Breakbulk Europe 2013“ parodą kaip dalyviai vykome pirmą kartą, todėl kol kas sunku įvertinti šios parodos efektyvumą .“

T. Brasiūnui taip pat tenka dalyvauti ne tik populiariausiose, bet ir mažiau žinomose, tačiau jo kompanijai svarbiose parodose. „Nuo to, kurią krovinių pervežimo rūšį konkreti įmonė laiko savo pagrindine – priklauso ir planuojamų parodų tvarkaraštis: tarkime „Black Sea ports and Shipping“ paroda ir konferencija, vyksianti rugsėjo mėnesį, aktuali Juodosios jūros regiono ekspeditoriams, o „Southern Asia Ports, Logistics and Shipping 2013“, spalio mėnesį vyksianti Indijoje, aktuali didesniam ekspeditorių ratui.“

Kaip išsirinkti parodas?

E. Ramonas norintiems dalyvauti parodose, pirmiausiai siūlo gerai išanalizuoti savo veiklą: „Svarbu rasti „kertines“ paslaugas, kurios aktualiausios būtent vienoje ar kitoje parodoje, žinoti ir išskirti savo konkurencinius pranašumus. Maskvoje bei Minske vykstančios parodos itin naudingos ieškant klientų ir partnerių Rytuose, pristatant sandėliavimo, uosto, konteinerinių traukinių paslaugas.“

T. Brasiūnas prisimena, kad anksčiau parodose dalyvaudavo rečiau, o dabar tai tapo neišvengiama. „Ekspedijavimo versle parodos ir dalyvavimas jose – svarus įrankis kontaktų užmezgimui, partnerių ir vežėjų paieškai. „ABIPAI“ tapus pasaulinių tinklų WCA ir M.I.F.F.A., bei „Lineka“ nare, parodų ir konferencijų kiekis, į kuriuos ABIPA atstovai yra kviečiami dalyvauti, ženkliai išaugo. Tinklų rengiami susitikimai ir konferencijos –itin aktualūs, nes juose pristatomos aktualiausios transporto rinkos naujovės, sprendimai, liečiantys viso pasaulio ekspeditorius ir logistus“.

Tačiau parodose dalyvaujama ne tik dėl naujų kontaktų ar rinkų. Tai puiki proga įvertinti save ir toliau vystyti sėkmingus ryšius su jau esamais klientais. T. Brasiūnas išskiria dar ir šiuos dalyvavimo parodose privalumus: „Parodas įmonė vertina kaip puikią galimybę vienu metu užmegzti maksimaliai daug verslo kontaktų, pristatyti įmonės galimybes, aptarti tolimesnes bendradarbiavimo su esamais partneriais gaires.“

Susitikimus su esamais klientais parodose vertina ir „Arijaus“ atstovas: „Pasaulinė Miuncheno paroda sutraukia visus rinkos žaidėjus, yra ypač naudinga pristatant savo paslaugas vakarams. Mums ši paroda – dar ir puiki galimybė betarpiškai sutikti įmonių, su kuriomis dirbame, atstovus.“

Geriausi namų darbai – profesionalus darbus

E. Ramonas apibendrindamas pasiruošimą parodoms, pirmiausiai pabrėžia, kad į jas verta važiuoti tik tada, kai įmonė turi ką parodyti kitiems dalyviams. „Pirmasis ir svarbiausias darbas, ruošiantis tokiems renginiams, yra nuolatinis profesionalus darbas, kurio rezultatais pasidalinti ir juos pristatyti galime parodose.“ Taip pat pašnekovas griauna susidariusį mitą, kad parodos vargina: „Kai žinai kas esi, kaip dirbi, kad siūlai gerą produktą, dalyvavimas parodose tampa ne įtemptu darbu, o malonumu.“

T. Brasiūnas kalbėdamas apie pasiruošimo darbus mano, kad svarbu viską padaryti laiku ir nenukelti darbų paskutinei minutei: „Mūsų įmonės dalyvavimas parodose planuojamas metams į priekį, tad išvengiama chaoso ir paskutinės minutės darbų. Parodiniai įrankiai: prezentacijos, dalomoji medžiaga ir suvenyrai taip pat yra planuojami. Prieš parodą skiriamos kelios dienos susipažinti su dalyviu sąrašu, suderinti susitikimų laikus.“

Geriau vieniems ar kooperuotis?

Dažnai dalyvaujant pirmiausiai reikia apsispręsti ar įmonė turės savo individualų stendą ar dalyvaus kartu su kitomis įmonėmis jungtiniame stende. Finansiškai šios dvi perspektyvos gerokai skiriasi. Pašnekovai prieš pasirinkdami vieną iš šių variantų, pirmiausiai siūlo gerai įvertinti parodos specifiką ir savo galimybes joje. „Daugumoje parodų rengiami „Business to Business“ susitikimai, kuriuose būtinai dalyvaujame. Jei parodoje verslo susitikimų nenumatoma, renkamės įvairius variantus, tačiau ateityje su savo stendu planuojame nuolat dalyvauti Rusijos parodose.“ – teigia T. Brasiūnas.

E. Ramonas teigia, kad anksčiau buvo visokių variantų, tačiau galiausiai „Arijus“ nusprendė parodose dalyvauti su savo stendu. „Nuo šių metų visose parodose dalyvaujame su atskiru ekspoziciniu stendu, manome, kad ši mintis pasiteisino. Nors nei viena iš mūsų parodų nėra pigi, bet ir rezultatus netrunkame pajusti. Atskiras stendas padeda mums nepasimesti tarp kitų įmonių, esame lengviau surandami.“

Kada šaunamas šampanas?

Tinkamai pasiruošus ir pasirinkus parodas, jos visada būna naudingos. Tuo neabejoja abu pašnekovai, tačiau pirmieji rezultatai nebūtinai būna pasiekiami iš karto. Prie tikslo tenka eiti ilgus metus sėkmingai dirbant savo darbą. „Dalyvavimo parodoje rezultatas jaučiamas visuomet – jei parodos metu atrasti nauji kontaktai, partneriai ir klientai, su jais sėkmingai dirbama, vėliau sulaukiame jų rekomenduotų klientų, partnerių užklausų. Kiekvienos parodos metu kaupiama informacija, stebimos naujos tendencijos ekspedijavimo rinkoje leidžia priimti vienokius ar kitokius sprendimus vystant verslą. Paprastai apčiuopiamas rezultatas retai pasirodo iškarto po parodos, dažniausiai reiklia įdėti papildomo įdirbio, kad parodos metu įgytos pažintys ir pokalbiai taptų klientais, partneriais ir projektais.“ – T. Brasiūnas.

E. Ramonas taip pat negalėjo įvardinti kiek tiksliai praeina laiko, kuomet pradedama jausti parodos nauda, visa tai pakankamai individualu, tačiau, jo nuomone, ji yra akivaizdi: „Džiaugiamės, kai galime iškart pasiūlyti naujiems klientams optimalius sprendimus. O kai kurie esami bei potencialūs klientai ir partneriai patys ieško mūsų parodose – tai ne vienerių metų įdirbis. Visos šios parodos padeda užmegzti naudingų kontaktų, tačiau ne ką mažiau svarbu šiuos ryšius paversti abipusiai naudingu bendradarbiavimu.“

Reziume

Be abejonių galima daryti išvadą, kad dalyvauti tarptautinėje parodoje verta tik tuo atveju, jei įmonė turi gerą reputaciją, dirba profesionaliai ir yra žinoma kitiems transporto sektoriaus atstovams bei turi ką pasiūlyti kitiems rinkos žaidėjams. Priešingu atveju, parodos metu galima nublankti prieš šiuos privalumus turinčias organizacijas ir grįžti tuščiomis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių