Burės kruiziniuose laivuose - tik turistams vilioti

  • Teksto dydis:

Kruizinis laivas su burėmis į Klaipėdos uostą įplaukė veikiančiu varikliu, o ne iškeltomis burėmis. Jos ir atviroje jūroje tokiuose laivuose naudojamos ne plaukimui, o tik kaip pramogos dalis laivu plaukiantiems turistams sužavėti.

Iš visų šiuo metu pasaulyje plaukiojančių kruizinių laivų su burėmis bene geriausiai žinomi kompanijos „Star Clippers“ laivai.

Jos laivai yra lankęsi ir Klaipėdos uoste. Patraukė pakankamą smalsuolių dėmesį. Tiesa, laivai į Klaipėdos uostą įplaukė veikiančiu varikliu, o ne iškeltomis burėmis. Burės ir atviroje jūroje tuose laivuose naudojamos ne plaukimui, o tik kaip pramogos dalis laivu plaukiantiems turistams sužavėti.

Kompanija „Star Clippers“ jūrų turistus plukdo dviem didžiuliais buriniais laivais – „Star Clipper“ ir „Star Flyer“.

Šie laivai primena tuos laikus, kai „kliperių“ klasės buriniai laivai tapo patogiais darbiniais arkliukais gabenti krovinius tarp įvairių uostų. Tarp dabartinių kruizinių laivų su burėmis ir anuometinių skirtumas ir tai, kad pastarieji neturėjo variklių ir į uostus įplaukdavo juos valdančių škiperių meistriškumo dėka.

Nors abu kompanijos „Star Clippers“ laivai yra po 115 metrų ilgio, turi po keturis stiebus ir kiekvienas iš jų gali paimti po 170 jūrų turistų, pagal burlaivių klasę jie priklauso skirtingoms grupėms. „Star Clipper“ yra barkentina, o „Star Flyer“ – škuna–barkas. 

Ne tik jūrų turistai, bet ir kruizinio verslo industrijos vertintojai pastebėjo kompanijos „Star Clippers“ pastangas šiandienos jūrinį turizmą susieti su burlaivių epochos praeitimi. „The Daily Telegraph Cruise Awards“ ji įvertinta kaip geriausia pasaulinė kruizų kompanija 2000 ir 2008 metais. Šių laivų plaukimai, juose esanti programa siejama su XVII–XIX amžiuose  klestėjusia burlaivių epocha.

Kompanijos „Star Clippers“ burlaiviai dažniausiai turistus plukdo Karibų jūros baseine. Burlaivių epochos klestėjimo laikais šis regionas buvo pagrindinė įvairių įvykių arena, jis traukė turto ieškotojus ir piratus. Regionas apipintas įvairiomis su burlaiviais susijusiomis legendomis, istorijomis.

Kruiziniai burlaiviai lankėsi ir Baltijos jūroje, raižė Viduržemio jūros regioną. Šiaurinėse platumose net buvo specialus šių burlaivių maršrutas, pabandęs atkartoti skandinavų vikingų kelius.

Dažnai šie laivai dalyvauja ir Europoje vykstančiose burlaivių paraduose.

Dar vienas įdomus šių kruizinių laivų maršrutas – Atlanto vandenyno kirtimas su burėmis. Taip turistams leidžiama pajusti tai, ką jautė Kolumbas ir po jo tarp Europos ir Amerikos plaukioję jūrininkai. Tik šiandieniniai keliautojai nebėra tokie kantrūs, kaip anais laikais. Todėl kruiziniuose laivuose atviruose deniuose po burėmis sumontuoti baseinai, kur keleiviai gali maudytis.

Smagus vaizdelis plaukioti po baseiną ir žvelgti į besiplaikstančias bures, kurios iškeliamos net į 63 metrų aukštį.

Anuomet dideliuose burlaiviuose reikėjo ir nemažos įgulos. Dabar buriniuose laivuose virves tempia ne žmonės, o mechanizmai. Burlaivio „Star Clipper“ įgulą kartu su aptarnaujančiu personalu sudaro 74 žmonės.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Sharas

Sharas portretas
Autoriau, tu bent pats nutuoki apie ką rašai? Ar tu manai, kad burlaiviai ir burinės jachtos turi burių pagalba įeiti į uostą, kur vyksta intensyvi pramoninė laivyba? Jau nekalbant apie tai, kad Star Clipperiai dar turi ir Royal Clipper. Bet aišku, Klaipedkos rašeivos (žurnalistais nedrįstu pavadint) neturi kada domėtis tuo ką rašo. STFG taip sakant..
VISI KOMENTARAI 1
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių