Baltijos šalių naujų automobilių rinkai - niūrios prognozės

Preliminariais „AutoTyrimų" duomenimis, gautais pagal ES reglamentuotąmetodiką išanalizavus ir apibendrinus „Regitros" (Lietuva), CSDD (Latvija) ir ARK(Estija) pateiktus pradinius duomenis, 2008 m. Lietuvos naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) rinka sumažėjo 2 proc. iki 25192 vnt., Latvijos - smuko beveik 40 proc. iki 21810 vnt., o Estijoje - smuko 22 proc. iki 27514 vnt., tad ji išsaugojo regiono lyderės poziciją. 

2008 m. neabejotina Lietuvos naujų automobilių rinkos lydere buvo „Volkswagen"(3323 vnt.), antroje vietoje liko „Toyota" (2433 vnt.), o trečiąją užėmė „Škoda" (1962 vnt.). Latvijoje lyderių trejetas buvo toks pats, tačiau čia „Volkswagen" persvara buvo labai trapi: įregistruoti 2547 vnt. „Volkswagen", 2528 vnt. „Toyota" ir 1533 „Škoda" automobiliai. Estijoje užtikrintai pirmavo „Toyota" (3375 vnt.), antra liko „Honda" (2356 vnt.), o trečiąja vietą užėmė „Citroen" (2206 vnt.). 

Praeitais metais populiariausias asmeninės paskirties (M1) modelis Lietuvoje buvo „Škoda Octavia" (1'207 vnt.), beveik dukart aplenkęs „Nissan Qashqai" (678 vnt.) bei „Opel Astra" (649 vnt.). Tarp lengvųjų komercinių (N1) automobilių pirmavo „Volkswagen Caddy" (296 vnt.). Latvijoje asmeninių modelių kategorijoje taip pat pirmavo „Škoda Octavia" (703 vnt.), už nugaros palikęs „Mazda 6" (676 vnt.) ir „Volkswagen Golf" (629 vnt.). Tarp lengvųjų komercinių automobilių čia pirmavo „Renault Master" (235 vnt.). Estijoje populiariausi asmeniniai modeliai buvo „Mazda 6" (1082 vnt.), „Toyota Avensis" (851 vnt.) ir „Honda Civic" (845 vnt.), o tarp lengvųjų komercinių automobilių geriausiai pasirodė „Citroen Jumper" (227 vnt.).  

2008 m. Baltijos šalyse iš viso buvo įregistruota 74516 naujų lengvųjų automobilių, t.y. 23 proc. mažiau nei 2007 m. (97283). 89 proc. šio kiekio sudarė asmeninės paskirties (M1) automobiliai, o likusius - lengvosios komercin÷s (N1) mašinos. Bendroje Baltijos šalių rinkoje 2008 m. pirmavo „Toyota" (8336 vnt.), antroje vietoje liko „Volkswagen" (7775), o trečiąją užėmė „Škoda" (5285 vnt.). Baltijos šalyse asmeninių modelių kategorijoje pirmavo „Škoda Octavia" (2647 vnt.), „Mazda 6" (2240 vnt.) ir „Toyota Avensis" (1835 vnt.), o populiariausiu komerciniu modeliu tapo „Renault Master" (536 vnt.).

2008 m. Lietuvai tenkanti bendros Baltijos šalių rinkos dalis išaugo nuo 26 proc. iki 34 proc. Latvijos dalis sudarė 29 proc. , o Estijos - 37 proc. Nepaisant prastų 2008 m. rezultatų, 2009 m. Baltijos šalių automobilių rinkos neišvengiamai patirs smarkų nuosmukį. Jeigu padėtis dar labiau nepablogės, priklausomai nuo aplinkybių, Lietuvos rinka smuks 31-41 proc., Estijos - 32-42 proc., o Latvijos - 27-37 proc. Taigi, bendrasis Baltijos šalių rinkos nuosmukis sudarys 30-40 proc., o įregistruotų automobilių apimtis grįš į 2005-2004 m. lygį.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių