Automobilių mokestis tapo realybe

Seimas pritarė Vyriausybės siūlymui ir patvirtino laikinąjį 150 Lt mėnesio mokestį už lengvuosius įmonių automobilius. Prieštaraujant opozicijai metus galiosiantis mokestis patvirtintas valdančiųjų balsais.

Kartu Seimas pritarė protokoliniam nutarimui, pagal kurį Vyriausybė turėtų parengti visuotinį automobilio mokestį numatančias įstatymo pataisas. Tai reiškia, kad gali būti iš valdininkų stalčių ištrauktas dar pernai Susisiekimo ministerijoje parengtas projektą, pagal kurį 150-250 Lt per metus mokėtų visi mašinų savininkai. Didžiausią naštą žadėta užkrauti senų ir neekologiškų transporto priemonių šeimininkams. Tačiau buvusioji Vyriausybė vis dėlto nesiryžo įvesti šio mokesčio.

Dabar patvirtintoje tvarkoje numatyta, kad juridinių asmenų mokestis automobiliams galios tik pirmąjį šių metų pusmetį. Laikinojo mokesčio už juridinių asmenų valdomus automobilius įstatymo projektu valstybės biudžetą tikimasi papildyti 300 mln. Lt.

Šiuo mokesčiu nebus apmokestinami specialios paskirties transporto priemonės, pavyzdžiui, neįgaliesiems vežti skirti automobiliai, tradicinių religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų valdomi automobiliai. Nuo mokesčio atleidžiami ir diplomatiniais numeriais pažymėtos transporto priemonės. Pusę mokesčio dydžio turėtų mokėti taksi paslaugų teikėjai ir keleivių vežėjai mikraoautobusais iki 9 vietų.

Planais įvesti šį mokestį piktinasi verslininkai, tvirtindami, kad dalį jų tai privers bankrutuoti. Per metus už vieną įmonei priklausantį automobilį gali tekti pakloti 1800 Lt. Pavyzdžiui, taksi paslaugas teikianti bendrovė „Martono taksi" skaičiuoja, kad per mėnesį jiems už automobilius tekstų sumokėti apie 21 tūkst. Lt.

Asta Bagdonavičienė, bednrovių „Krasta Auto" bei „Autobrava" vadovė teigė, kad šiandieninėje situacijoje Lietuvos naujų automobilių rinka jau susiduria su didžiuliais sunkumais - automobilių pirkimas stipriai sumažėjo, kiti metai didelių vilčių neteikia, todėl bet kokiam situacijos bloginimui ši rinka tampa itin jautri. 150 Lt mokestis skaudžiai atsilieps daugumai Lietuvos įmonių, kadangi ekonominio klestėjimo laikais ne viena jų investavo į naują automobilių parką. Labiausiai nuo šio mokesčio nukentės įmonės, turinčios didelius automobilių parkus. 

Reikia nepamiršti, kad automobiliai yra priemonė veiklai vykdyti, o šiuo atveju apmokestinamos ne verslo pajamos, bet priemonės pajamoms gauti. Todėl pats šio mokesčio principas, mūsų nuomone, yra ydingas ir diskriminuojančio pobūdžio - nukenčia verslas, kuris savo veikloje naudoja automobilius, neatsižvelgiant į verslo subjektų pajėgumą. 

Ypatingai neigiamai tai atsilieps taupioms įmonėms - prieš metus ar dvejus jos įsigijo ekonomiškus automobilius, kurių mėnesinė lizingo įmoka siekia apie 450 Lt. Vadinasi, mokestis už automobilius jiems papildomai sudarys net trečdalį lizingo įmokos. 

Be to, reikia nepamiršti, kad dar neseniai valdžia skatino įmones įsigyti naujus automobilius. Žvelgiant iš dabartinės situacijos, iš valdžios pusėsyra nesąžininga kurį laiką skatinti naujų automobilių rinką, o investavuusius į naujus automobilius tuoj pat „nubausti" 150 Lt mokesčiu. 

Verslo atstovai supranta, kad ekonominė situacija verčia ieškoti papildomų biudžeto finansavimo šaltinių. Tačiau reikia ieškoti sprendimų, kurie būtų mažiau ydingi ir neturėtų tokių kraštutiniškai neigiamų pasekmių kaip šis.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių