Automobilių gamintojai Europoje kovoja dėl išlikimo

Europos automobilių gamintojai neišgyvena tokios krizės, kaip jų kolegos anapus Atlanto, tačiau naujų automobilių pardavimai dramatiškai smunka ir Senajame žemyne. 

Pranešama, kad „General Motors" Europos padalinys trečiąjį metų ketvirtį patyrė 1 mlrd. nuostolių. Šiam koncernui priklausanti „Opel" bendrovė šią savaitę Vokietijos vyriausybės prašė, kad ši padėtų susitarti su Europos investiciniu banku dėl 40 mlrd. eurų paskolos. Tačiau vokiečiai neišgirdo šio prašymo ir jį atmetė. 

Automobilių pardavimai krito ir Rytų, ir Vakarų Europoje bei neaplenkė net ir tokių sparčiai augančių rinkų kaip Rusijos. Visi gamintojai buvo priversti nuleisti pardavimų kartelę, numatytą 2009-iems. 

Keletas skaičių palyginimui: BMW pardavimai spalį sumažėjo 9,2 proc.; „Mercedes-Benz" - 18,1 proc. (pirmas toks ryškus nuosmukis per 15 metų); „General Motors Europe" - 12,3 proc; „Ford Europe" - 12,4 proc. 

Kol kas nė vienas Europos automobilių gamintojas nepaskelbė apie gamyklų likvidavimą, tačiau daugeliu atveju yra mažinamos gamybos apimtys. Pavyzdžiui, „General Motors Europe" daugumą savo gamyklų nuo spalio uždarys mėnesiui ir taip sumažins gamybą apie 40 tūkst. automobilių. 

BMW atstovų teigimu, Regensburgo gamykla bus uždaryta 4 savaitėms nuo gruodžio 8 d. „Fiat" dvi gamyklas Ispanijoje uždarys 50 dienų. „Renault" pranešė, kad dviem savaitėms kalėdiniu laikotarpiu uždarys „Dacia" gamyklą Rumunijoje. 

Prognozuojama, kad nors automobilių gamintojų Europoje laukia sunkūs 2009-ieji, dauguma jų turėtų išgyventi krizinius metus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių