Automobilinių atliekų surinkimas išaugo per 40 proc.

Per pirmuosius tris šių metų ketvirčius atliekų tvarkymo bendrovė „Žalvaris" surinko 14,4 proc. daugiau visų atliekų (23,6 tūkst. t), nei 2007 m tą patį laikotarpį.  Iš viso praėjusiais metais buvo surinkta 28,7 tūkst. t atliekų.

„Žalvaris" surenka, rūšiuoja, perdirba ir eksportuoja antrines žaliavas (metalinę ir plastikinę pakuotę), pavojingas atliekas (naudotus akumuliatorius, tepalo, kuro, oro filtrus, padangas ir kt.), galvaninius elementus, elektros ir elektronikos įrangą, spalvotuosius ir juoduosius metalus bei jų lydinių laužą. 

Automobilinės atliekos - sparčiausiai auganti pavojingų atliekų rūšis 

Bene sparčiausiai, daugiau kaip 40 proc., šiemet augo automobilinių atliekų ar transporto remonto metu susidarančių atliekų kiekis. Šiemet tokių atliekų iš automobilių serviso tinklų, nedidelių remonto dirbtuvių ar automobilinių detalių bei priedų importuotojų jau surinkta daugiau kaip 8600 t, o per visus 2007 m. buvo surinkta  apie 6000 t. 

„Paskutiniuosius kelerius metus esame lyderiai automobilinių atliekų - kuro, oro, tepalo filtrų, amortizatorių, panaudotos alyvos - surinkimo ir utilizavimo bei spalvotojų metalų supirkimo segmentuose. Įdiegtų inovatyvių sprendimų dėka, klientų aptarnavimo kokybės gerinimo, atnaujintos vadybinės grandies bei aiškesnio teisinio reglamentavimo aplinkosauginiame sektoriuje pavyko atliekų surinkimo sistemą padaryti efektyvesnę ir surinkti iki šiol rekordinius kiekius", - teigė bendrovės „Žalvaris" plėtros direktorius Mantas Marcinkevičius. Jo teigimu, kitais metais atliekų kiekis turėtų išaugti dar mažiausiai 30 proc. 

Atliekų kiekį augina teisinės normos, vadyba  ir IT sistema 

Didžiausias atliekų surinkimo šuolis šiemet pastebimas renkant alyvų atliekas (panaudota automobilinė alyva) - jos augimas kiekvieną mėnesį sudaro daugiau kaip 60 proc. 

Tepalo ir kuro filtrų surinkimas šiemet, lyginant su pernai metais, išaugo beveik 30 proc., oro filtrų - per 70 proc. Panaudotų automobilių padangų surinkimas, tampantis vis aktualesniu gyventojams, išaugo 45 proc., švino akumuliatorių ­- per 30 proc. 

Pasak M.Marcinkevičiaus, kiekvienais metais importuotojams ir automobilių servisams griežtėja teisiniai aplinkosauginiai reikalavimai bei atsakomybė už netvarkingai tvarkomas pavojingas atliekas.

Pagal alyvų atliekų tvarkymo užduotis (remiantis gamintojo atsakomybės principu), numatytas Vyriausybės teisiniuose aktuose, jau nuo 2006 m. regeneruoti ar perdirbti į kurą reikia 30 proc., o pradedant 2010 m. - ne mažiau kaip 50 proc. alyvų atliekų. Filtrais prekiaujančioms įmonėms nustatytos 80 proc. atliekų sutvarkymo normos. 

„Per ateinančius metus turime visi pasiruošti įgyvendinti išaugusius automobilinių atliekų surinkimo normatyvus, todėl jau dabar mūsų bendrovė efektyvina veiklą, vykdo struktūrinius pokyčius, stiprina vadybinę grandį bei klientų aptarnavimo sistemą ir diegia visiškai automatizuotą logistikos sistemą, į kurią investavo 0,5 mln. Lt", - sakė „Žalvario" plėtros direktorius M.Marcinkevičius. 

Pirmoji Lietuvoje atliekų tvarkymo logistikos sistemą leis žinoti visus atliekų judėjimo srautus realiu laiku ir tiksliai pateikti duomenis, kiek ir kur skirtingų atliekų rūšių susikaupė, kiek apdorojama, perdirbama, eksportuojama ar importuojama.

Vakarų valstybių praktika rodo, jog kasmet surenkama ir sutvarkoma vis daugiau pavojingų atliekų. Nors krizės metais prognozuojamas mažesnis automobilių servisų veiklos intensyvumas, griežtėjantys gamtosauginiai reikalavimai ir jų įgyvendinimo kontrolė neturėtų keisti augančios atliekų surinkimo tendencijos. 

Mažėjančios žaliavų kainos augins atliekų surinkimo įkainius 

Bendrovės apyvarta per pirmus tris ketvirčius sudarė beveik 44,5 mln. litų. Pasak M.Marcinkevičiaus, bendrovės veiklos plėtrą ir santykinį apyvartos mažėjimą įtakoja pasaulio rinkose sumažėjusios antrinių žaliavų supirkimo kainos bei išaugę atliekų surinkimo kaštai: automobilių amortizacija, atliekų surinkimo ir tvarkymo sistemos darbuotojų užmokesčio bei kuro išlaidos. 

„Plečiant atliekų surinkimo sistemos tinklą ir didinant iš automobilių servisų, gyventojų, įmonių ir kitų teršėjų atliekų surinkimo spektrą, nuo 2009 m. pradžios planuojame didinti kai kuriuos pavojingų atliekų surinkimo įkainius. Dabartinė situacija, kai nemažai sąnaudų padengiama atliekų tvarkytojo sąskaita - mūsų netenkina. Manome, jog mūsų darbo kokybė ir pajėgumai pilnai kompensuos gamintojams bei automobilių servisams iki 10 proc. išaugusius įkainius", - apie kitų metų planus dėstė „Žalvario" vadovas. 

Bendrovė, valdanti didžiausią atliekų surinkimo aikštelių tinklą planuoja peržiūrėti alyvų atliekų bei įvairių automobilių plastikinių detalių supirkimo kainas.

Per pirmuosius tris šių metų ketvirčius atliekų tvarkymo bendrovė „Žalvaris" surinko 14,4 proc. daugiau visų atliekų (23,6 tūkst. t), nei 2007 m tą patį laikotarpį.  Iš viso praėjusiais metais buvo surinkta 28,7 tūkst. t atliekų.

„Žalvaris" surenka, rūšiuoja, perdirba ir eksportuoja antrines žaliavas (metalinę ir plastikinę pakuotę), pavojingas atliekas (naudotus akumuliatorius, tepalo, kuro, oro filtrus, padangas ir kt.), galvaninius elementus, elektros ir elektronikos įrangą, spalvotuosius ir juoduosius metalus bei jų lydinių laužą. 

Automobilinės atliekos - sparčiausiai auganti pavojingų atliekų rūšis 

Bene sparčiausiai, daugiau kaip 40 proc., šiemet augo automobilinių atliekų ar transporto remonto metu susidarančių atliekų kiekis. Šiemet tokių atliekų iš automobilių serviso tinklų, nedidelių remonto dirbtuvių ar automobilinių detalių bei priedų importuotojų jau surinkta daugiau kaip 8600 t, o per visus 2007 m. buvo surinkta  apie 6000 t. 

„Paskutiniuosius kelerius metus esame lyderiai automobilinių atliekų - kuro, oro, tepalo filtrų, amortizatorių, panaudotos alyvos - surinkimo ir utilizavimo bei spalvotojų metalų supirkimo segmentuose. Įdiegtų inovatyvių sprendimų dėka, klientų aptarnavimo kokybės gerinimo, atnaujintos vadybinės grandies bei aiškesnio teisinio reglamentavimo aplinkosauginiame sektoriuje pavyko atliekų surinkimo sistemą padaryti efektyvesnę ir surinkti iki šiol rekordinius kiekius", - teigė bendrovės „Žalvaris" plėtros direktorius Mantas Marcinkevičius. Jo teigimu, kitais metais atliekų kiekis turėtų išaugti dar mažiausiai 30 proc. 

Atliekų kiekį augina teisinės normos, vadyba  ir IT sistema 

Didžiausias atliekų surinkimo šuolis šiemet pastebimas renkant alyvų atliekas (panaudota automobilinė alyva) - jos augimas kiekvieną mėnesį sudaro daugiau kaip 60 proc. 

Tepalo ir kuro filtrų surinkimas šiemet, lyginant su pernai metais, išaugo beveik 30 proc., oro filtrų - per 70 proc. Panaudotų automobilių padangų surinkimas, tampantis vis aktualesniu gyventojams, išaugo 45 proc., švino akumuliatorių ­- per 30 proc. 

Pasak M.Marcinkevičiaus, kiekvienais metais importuotojams ir automobilių servisams griežtėja teisiniai aplinkosauginiai reikalavimai bei atsakomybė už netvarkingai tvarkomas pavojingas atliekas.

Pagal alyvų atliekų tvarkymo užduotis (remiantis gamintojo atsakomybės principu), numatytas Vyriausybės teisiniuose aktuose, jau nuo 2006 m. regeneruoti ar perdirbti į kurą reikia 30 proc., o pradedant 2010 m. - ne mažiau kaip 50 proc. alyvų atliekų. Filtrais prekiaujančioms įmonėms nustatytos 80 proc. atliekų sutvarkymo normos. 

„Per ateinančius metus turime visi pasiruošti įgyvendinti išaugusius automobilinių atliekų surinkimo normatyvus, todėl jau dabar mūsų bendrovė efektyvina veiklą, vykdo struktūrinius pokyčius, stiprina vadybinę grandį bei klientų aptarnavimo sistemą ir diegia visiškai automatizuotą logistikos sistemą, į kurią investavo 0,5 mln. Lt", - sakė „Žalvario" plėtros direktorius M.Marcinkevičius. 

Pirmoji Lietuvoje atliekų tvarkymo logistikos sistemą leis žinoti visus atliekų judėjimo srautus realiu laiku ir tiksliai pateikti duomenis, kiek ir kur skirtingų atliekų rūšių susikaupė, kiek apdorojama, perdirbama, eksportuojama ar importuojama.

Vakarų valstybių praktika rodo, jog kasmet surenkama ir sutvarkoma vis daugiau pavojingų atliekų. Nors krizės metais prognozuojamas mažesnis automobilių servisų veiklos intensyvumas, griežtėjantys gamtosauginiai reikalavimai ir jų įgyvendinimo kontrolė neturėtų keisti augančios atliekų surinkimo tendencijos. 

Mažėjančios žaliavų kainos augins atliekų surinkimo įkainius 

Bendrovės apyvarta per pirmus tris ketvirčius sudarė beveik 44,5 mln. litų. Pasak M.Marcinkevičiaus, bendrovės veiklos plėtrą ir santykinį apyvartos mažėjimą įtakoja pasaulio rinkose sumažėjusios antrinių žaliavų supirkimo kainos bei išaugę atliekų surinkimo kaštai: automobilių amortizacija, atliekų surinkimo ir tvarkymo sistemos darbuotojų užmokesčio bei kuro išlaidos. 

„Plečiant atliekų surinkimo sistemos tinklą ir didinant iš automobilių servisų, gyventojų, įmonių ir kitų teršėjų atliekų surinkimo spektrą, nuo 2009 m. pradžios planuojame didinti kai kuriuos pavojingų atliekų surinkimo įkainius. Dabartinė situacija, kai nemažai sąnaudų padengiama atliekų tvarkytojo sąskaita - mūsų netenkina. Manome, jog mūsų darbo kokybė ir pajėgumai pilnai kompensuos gamintojams bei automobilių servisams iki 10 proc. išaugusius įkainius", - apie kitų metų planus dėstė „Žalvario" vadovas. 

Bendrovė, valdanti didžiausią atliekų surinkimo aikštelių tinklą planuoja peržiūrėti alyvų atliekų bei įvairių automobilių plastikinių detalių supirkimo kainas.


Šiame straipsnyje: žalvarisatliekossurinkimas

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių