Autobusai pasipuošė „komforto“ žvaigždutėmis

Lentėlė su žvaigždutėmis, žyminčiomis autobuso komforto kategoriją, mūsų šalyje dar tebėra retenybė. Nors Lietuva prie Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) sumanytos turistinių autobusų klasifikavimo sistemos prisijungė dar 1998-aisiais, kelią, atrodytų, puiki sistema Lietuvoje vis dar skinasi sunkiai.

Trūksta palaikymo

Pasak asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto skyriaus vadovo Jevgenijaus Stolovickio, labiausiai trūksta valstybinių institucijų palaikymo. „Vieningi reikalavimai viešbučių komfortui seniai tapo norma. Jei panaši privalomų „žvaigždučių“ sistema įsigaliotų ir vertinant autobusus, išloštų tiek keleiviai, tiek turistai, tiek į šalį atvykstantys svečiai“, - sako J. Stolovickis.

Pasak jo, iš pradžių klasifikacija galėtų tapti privaloma visiems į užsienį važiuojantiems autobusams. Vėliau komforto kategorija nuo vienos iki keturių žvaigždučių galėtų būti įvertintos visos šalies keliais važinėjančios transporto priemonės.

„Dabar keleivių vežėjai, klasifikuojantys autobusus pagal IRU priimtą sistemą, tarsi negauna jokios naudos. Jie tik palaiko puikią iniciatyvą tikėdamiesi, kad anksčiau ar vėliau ji išpopuliarės“, - kalba J. Stolovickis.

Vertina kasmet

Lietuvos keleivių vežėjai kol kas vertina autobusus tik trimis ar keturiomis žvaigždutėmis, nors kitų Europos šalių keliuose galima sutikti ir viena ar dviem žvaigždutėmis pažymėtų transporto priemonių.

Vežėjams, norintiems patvirtinti savo transporto priemonių kokybę, klasifikavimui juos tenka pateikti kasmet.


Komisija, sudaryta iš Valstybinės kelių transporto inspekcijos, Valstybinio turizmo departamento, Lietuvos turizmo asociacijos bei asociacijos „Linava“ atstovų, kaskart kruopščiai apžiūri klasifikuoti pateiktus autobusus bei pagal IRU nustatytus reikalavimus įvertina jų kokybę.

Pirmiausia – Kaune

Savo autobusus pagal IRU priimtą klasifikavimo sistemą kol kas vertina vos keletas šalies keleivinio transporto įmonių bei turistinėms kelionėms autobusus nuomojančių kompanijų.

Šiemet autobusų klasifikavimo komisija pirmąsyk darbavosi Kaune, kur apžiūrėjo bendrovių „Kautra“ bei „Likesa“ pateiktas transporto priemones.

Ypač įspūdingai atrodė bendrovės „Kautra“ autobusų stovėjimo aikštelė. Dvidešimt du naujutėliai baltos spalvos autobusai – tiek transporto priemonių šiemet pateikė klasifikuoti bendrovės vadovai – pretendavo aukščiausiai komforto kategorijai gauti.

„Dalis autobusų klasifikuoti pateikiami pirmą kartą. Šiemet įsigijome nemažai naujų transporto priemonių, kurioms turėtų būti suteikta keturių žvaigždučių komforto kategorija“, - sakė bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Bendrovės vadovo viltys pasiteisino – visiems naujai įsigytiems bendrovės autobusams suteikta aukščiausia komforto kategorija.

Greta naujų autobusų puikavosi ir „Eurobasket 2011“ čempionatui įsigyti „Temsa Safari“. Jiems aukščiausią komforto kategoriją kruopščiai besidarbavusiai komisijai taip pat teko patvirtinti – autobusų kokybė pasirodė puiki. Keturiomis žvaigždutėmis pasipuošė ir senesnės bendrovės „Kautra“ keleivinio transporto priemonės.

„Džiugu, kai viena įmonė gali pateikti keleiviams tiek daug aukščiausios klasės autobusų. „Kautra„ turėtų būti pavyzdžiu ir kitiems keleivių vežėjams“, - sako VKTI atstovas Antanas Trilupaitis.

Bendrovė „Likesa“ pateikė komisijai keturis geriausius autobusus. Vienas iš jų įvertintas keturių, trys – trijų žvaigždučių kategorija.

„Ne sykį teko susidurti su situacija, kuomet keleiviai nežino, kokios transporto priemonės pageidauja. Vieningi jų vertinimo kriterijai yra labai patogu – nereikia aiškinti, kokių komforto elementų turistai ras viename ar kitame autobuse. Manau, idėja puiki ir ją reikia puoselėti“, - sako bendrovės „Likesa“ vadovė Laimutė Vaičiūnienė.

Tiki ateitimi

Pirmosios „žvaigždutės“ Lietuvos autobusams buvo suteiktos dar 1999-aisiais.

„Klasifikuojame savo transporto priemones nuo pat sistemos įdiegimo pradžios. Pirmuosius žvaigždutėmis įvertintus autobusus jau nurašėme, tačiau apčiuopiamos naudos iš šios sistemos kol kas negavome. Bet vis dar tikime, kad Lietuvoje priimtuose norminiuose dokumentuose atsiras vietos ir vieningam autobusų sertifikavimui. Tarkim, jei valstybė perka vežimo paslaugą autobusu, ji turėtų atitikti tam tikrą lygį“, - kalba bendrovės „Kautra“ rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas.

Pasak klasifikavimo komisijos pirmininko, asociacijos „Linava“ viceprezidento Mindaugo Grigelio, puikia proga suvienodinti kriterijus autobusų komfortui galėjo tapti Lietuvos pasirengimo pirmininkauti Europos Sąjungos Tarybai laikotarpis. „Jei kriterijai autobusų komfortui būtų suvienodinti, būtų buvę lengviau pasirinkti geriausius autobusus garbingiems svečiams vežioti. Gaila, tačiau ir dabar šiai problemai dėmesio skirta nebuvo“, - kalba M. Grigelis.

M. Grigelio teigimu, jei klasifikavimo procedūra taptų privaloma, turistams būtų lengviau išsirinkti tinkamiausią transporto priemonę, o vežėjams tai būtų puiki galimybė pasitempti.

Darbuosis Šiauliuose, Mažeikiuose bei Klaipėdoje

Be Kaune įsikūrusių dviejų bendrovių, savo autobusus pagal vieningą IRU sistemą klasifikuoja ir Šiaulių bendrovė „Busturas“, Mažeikių bei Klaipėdos autobusų parkai.

Vasaros pradžioje klasifikavimo komisija apsilankys ir šiuose miestuose – tuomet ir paaiškės, kiek žvaigždutėmis padabintų autobusų važinės Lietuvos keliais.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių