- Nerijus Drochneris
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Visame pasaulyje žinomas Vokietijos automobilių gamintojas „Audi" švenčia 30-ies metų jubiliejų nuo originalaus visais keturiais ratais varomo „quattro“ sukūrimo. Tai sėkmingiausias „Audi“ išradimas per visą įmonės veiklos istoriją.
Pagrindinė idėja: automobilyje jėga paskirstoma visiems keturiems ratams, kiekvienas ratas perduoda geresnę varomąja jėgą nei priekiniais ar galiniais ratais varomas automobilis pasižymi puikiomis valdymo ir manevravimo savybėmis.
Iškilmingos sukakties proga „Audi“ muziejuje Ingolstadte atidaroma speciali paroda „30 metų visų ratų pavarai „quattro“ (veiks balandžio 28 – liepos 31 d.).
Įmonė taip pat dalyvaus didžiausioje pasaulyje klasikinių ir senovinių automobilių parodoje „Techno Classica“ Essene (balandžio 7 – 11 d.), kur bus atvežti rečiausi „Audi“ modeliai, tapę Vokietijos automobilio markės „quattro“ pradininkais.
Nuo planų iki įgyvendinimo
Keturių varomų ratų technologijos vystymo pradžia siekia 1977 metų pavasarį, kuomet pasiūlyta sukurti galingą sportinį kupė su nuolatine keturių ratų pavara.
„Quattro“ istorija prasidėjo 1980 m. kovo 3 d. ,, Ženevos automobilių parodoje“, kurioje buvo pristatytas konceptinis „Audi quattro“, pakeitęs viso pasaulio automobilių pramonę. Pirmieji lengvieji automobiliai siūlyti su pavarų koncepcija, iki šiol naudojama tik sunkvežimiams ir visureigiams. Jau 1980-ųjų pabaigoje pradėtos pardavinėti kupė „Audi quattro“ su nuolatinia visų ratų pavara tapo didžiausią paklausą turinčia preke.
Nuo 1982 m. „Audi“ automobilių gamą palaipsniui papildė dar penkiais modeliais su nuolatine keturių ratų pavara – 80/90, Coupe ir 100/200.
1983 m. „Audi“ įsteigė ribotos atsakomybės bendrovę „GmbH Audi quattro“, kurioje nuo 9-ojo dešimtmečio vidurio pagal individualius poreikius modifikuojami serijinės gamybos automobiliai.
„Audi“ automobiliai su visų ratų „quattro“ pavara ne kartą padėjo laimėti ralio ir žiedinių lenktynių čempionatus JAV ir Europoje. „Quattro“ triumfo istorija prasidėjo 1981 metais, kai 1981-1987 metų raliuose ją smarkiai išpopuliarino pergalės „skynę“ Michele Mouton, Walter Röhrl, Stig Blomqvist ir Hannu Mikkola. 1982-1984 metais „quattro“ iškovojo keturis pasaulio ralio čempiono titulus.1996 m. „Audi A4 quattro“ modelis nugalėjo net septyniuose tarptautiniuose čempionatuose.
„Quattro“ puikiai „darbavosi“ tiek ant smėlio ir žvyro, tiek ir ant asfalto, didinti stabilumą, didindama sukibimą su kelio danga ir automobilio suvaldymą.
Nuo 1990 m. pasirodę „Audi S“ modeliai su quattro transmisija sustiprino Audi kaip sportinio, veržlaus automobilio įvaizdį.
Iki 2000 metų pabaigos „Audi“ padidino „Quattro“ automobilių gamybos dalį iki 30,8 proc. Tais metais debiutavusi „Audi Allroad Quattro“ buvo naujausias „Quattro“ modelių programos pasiekimas, kadangi automobilis stabiliai važiavo tiek plentais, tiek bekele. Sportiniai S3, S4, RS4, S6 ir S8 automobiliai ir „Audi TT“ su 225 AG varikliu parduodami tik su „quattro“.
„Audi AG“ valdybos pirmininkas Franzas-Josefas Paefgenis, 2001 m. pagamintą milijoninį keturiais ratais varomą modelį „Audi Allroad quattro“ 71-ojoje Ženevos automobilių parodoje padovanojo klubo „Swiss Alpine Club“ (SAC) prezidentui Franzui Stampfliui. „Šį automobilį mes naudosime gelbėjimo darbams ir treniruotėms SAC klube, šiemet švenčiančiame savo gelbėjimo veiklos šimtmetį, taip pat treniruotėms Alpėse“, - tuomet komentavo F.Stampflis.
2006 metais automobilių su „quattro“ pavara dalis bendroje visų pagamintų „Audi“ automobilių apimtyje pasiekė visų laikų didžiausią rodiklį - 33,1 proc. (tuo tarpu 2005 m. šis rodiklis siekė 27 proc.). „Audi Q7“ pasirodymas rinkoje – pagrindinė priežastis, 6 proc. padidinusi „quattro“ modelių santykį bendroje gamyboje.
Naujausios kartos „quattro“ nuolatinė keturių ratų pavara montuojama RS4, Q7 ir R8 modeliuose. Ji variklio trauką tarp priekinių ir galinių ašių paskirsto 40:60 santykiu. Tai suteikia dar geresnį manevringumą.
Užimdama 25 proc. keturiais ratais varomų lengvųjų automobilių rinkos, „Audi“ yra šio segmento rinkos lyderis Vokietijoje, o taip pat ir Europoje, kurioje „Audi“ keturiais ratais varomų automobilių rinkos dalis sudaro daugiau nei 13 proc. JAV rinkoje, kuri yra pati svarbiausia „Audi“ eksportui, net 90 proc. visų parduodamų automobilių yra aprūpinti „quattro“.
Tikėti – negalima – kartoti
1986 m., „Audi“ pristatė reklaminį filmuką, kuriame „Audi 100 quattro“ pakyla į apsnigtą slidinėjimo trampliną, kurio nuolydis 80 proc. Filmukas buvo apdovanotas reklamų festivalyje Kanuose „Auksiniu liūtu“ (Golden Lion). Kadangi klipe aiškiai matėsi saugos virvė, kilo abejonių dėl „quattro“ galimybių.
Minint 25-ąjį „quattro“ pavaros jubiliejų, 2005 metais „Audi A6”sėkmingai pakartojo šį bandymą ant to paties tramplino stebint žiniasklaidai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...