„Audi quattro“ pavarai – 30 metų

Visame pasaulyje žinomas Vokietijos automobilių gamintojas „Audi" švenčia 30-ies metų jubiliejų nuo originalaus visais keturiais ratais varomo „quattro“ sukūrimo. Tai sėkmingiausias „Audi“ išradimas per visą įmonės veiklos istoriją.

Pagrindinė idėja: automobilyje jėga paskirstoma visiems keturiems ratams, kiekvienas ratas perduoda geresnę varomąja jėgą nei priekiniais ar galiniais ratais varomas automobilis pasižymi puikiomis valdymo ir manevravimo savybėmis.

Iškilmingos sukakties proga „Audi“ muziejuje Ingolstadte atidaroma speciali paroda „30 metų visų ratų pavarai „quattro“ (veiks balandžio 28 – liepos 31 d.).

Įmonė taip pat dalyvaus didžiausioje pasaulyje klasikinių ir senovinių automobilių parodoje „Techno Classica“ Essene (balandžio 7 – 11 d.), kur bus atvežti rečiausi „Audi“ modeliai, tapę Vokietijos automobilio markės „quattro“ pradininkais.



Nuo planų iki įgyvendinimo

Keturių varomų ratų technologijos vystymo pradžia siekia 1977 metų pavasarį, kuomet pasiūlyta sukurti galingą sportinį kupė su nuolatine keturių ratų pavara.

„Quattro“ istorija prasidėjo 1980 m. kovo 3 d. ,, Ženevos automobilių parodoje“, kurioje buvo pristatytas konceptinis „Audi quattro“, pakeitęs viso pasaulio automobilių pramonę. Pirmieji lengvieji automobiliai siūlyti su pavarų koncepcija, iki šiol naudojama tik sunkvežimiams ir visureigiams. Jau 1980-ųjų pabaigoje pradėtos pardavinėti kupė „Audi quattro“ su nuolatinia visų ratų pavara tapo didžiausią paklausą turinčia preke.

Nuo 1982 m. „Audi“ automobilių gamą palaipsniui papildė dar penkiais modeliais su nuolatine keturių ratų pavara – 80/90, Coupe ir 100/200.

1983 m. „Audi“ įsteigė ribotos atsakomybės bendrovę „GmbH Audi quattro“, kurioje nuo 9-ojo dešimtmečio vidurio pagal individualius poreikius modifikuojami serijinės gamybos automobiliai.

„Audi“ automobiliai su visų ratų „quattro“ pavara ne kartą padėjo laimėti ralio ir žiedinių lenktynių čempionatus JAV ir Europoje. „Quattro“ triumfo istorija prasidėjo 1981 metais, kai 1981-1987 metų raliuose ją smarkiai išpopuliarino pergalės „skynę“ Michele Mouton, Walter Röhrl, Stig Blomqvist ir Hannu Mikkola. 1982-1984 metais „quattro“ iškovojo keturis pasaulio ralio čempiono titulus.1996 m. „Audi A4 quattro“ modelis nugalėjo net septyniuose tarptautiniuose čempionatuose.



„Quattro“ puikiai „darbavosi“ tiek ant smėlio ir žvyro, tiek ir ant asfalto, didinti stabilumą, didindama sukibimą su kelio danga ir automobilio suvaldymą.

Nuo 1990 m. pasirodę „Audi S“ modeliai su quattro transmisija sustiprino Audi kaip sportinio, veržlaus automobilio įvaizdį.

Iki 2000 metų pabaigos „Audi“ padidino „Quattro“ automobilių gamybos dalį iki 30,8 proc. Tais metais debiutavusi „Audi Allroad Quattro“ buvo naujausias „Quattro“ modelių programos pasiekimas, kadangi automobilis stabiliai važiavo tiek plentais, tiek bekele. Sportiniai S3, S4, RS4, S6 ir S8 automobiliai ir „Audi TT“ su 225 AG varikliu parduodami tik su „quattro“.





„Audi AG“ valdybos pirmininkas Franzas-Josefas Paefgenis, 2001 m. pagamintą milijoninį keturiais ratais varomą modelį „Audi Allroad quattro“ 71-ojoje Ženevos automobilių parodoje padovanojo klubo „Swiss Alpine Club“ (SAC) prezidentui Franzui Stampfliui. „Šį automobilį mes naudosime gelbėjimo darbams ir treniruotėms SAC klube, šiemet švenčiančiame savo gelbėjimo veiklos šimtmetį, taip pat treniruotėms Alpėse“, - tuomet komentavo F.Stampflis.

2006 metais automobilių su „quattro“ pavara dalis bendroje visų pagamintų  „Audi“ automobilių apimtyje pasiekė visų laikų didžiausią rodiklį - 33,1 proc. (tuo tarpu 2005 m. šis rodiklis siekė 27 proc.). „Audi Q7“ pasirodymas rinkoje – pagrindinė priežastis,  6 proc. padidinusi „quattro“ modelių santykį bendroje gamyboje.

Naujausios kartos „quattro“ nuolatinė keturių ratų pavara montuojama RS4, Q7 ir R8 modeliuose. Ji variklio trauką tarp priekinių ir galinių ašių paskirsto 40:60 santykiu. Tai suteikia dar geresnį manevringumą.

Užimdama 25 proc. keturiais ratais varomų lengvųjų automobilių rinkos, „Audi“ yra šio segmento rinkos lyderis Vokietijoje, o taip pat ir Europoje, kurioje „Audi“ keturiais ratais varomų automobilių rinkos dalis sudaro daugiau nei 13 proc. JAV rinkoje, kuri yra pati svarbiausia „Audi“ eksportui, net 90 proc. visų parduodamų automobilių yra aprūpinti „quattro“.


Tikėti – negalima – kartoti

1986 m., „Audi“ pristatė reklaminį filmuką, kuriame „Audi 100 quattro“ pakyla į apsnigtą slidinėjimo trampliną, kurio nuolydis 80 proc. Filmukas buvo apdovanotas reklamų festivalyje Kanuose „Auksiniu liūtu“ (Golden Lion). Kadangi klipe aiškiai matėsi saugos virvė, kilo abejonių dėl „quattro“ galimybių.



Minint 25-ąjį „quattro“ pavaros jubiliejų, 2005 metais „Audi A6”sėkmingai pakartojo šį bandymą ant to paties tramplino stebint žiniasklaidai.


Šiame straipsnyje: AudiAudi Quattro

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių