Atnaujintas Talino oro uostas

Šiandien atidarytas atnaujintas Talino oro uostas. Per beveik dvejus metus rekonstruotas ir gerokai praplėstas keleivių terminalas, taip pat atnaujinta ir oro transporto zona. Investicijos į projektą siekė 1,2 milijardus Estijos kronų (264,8 mln. litų), iš kurių apie 830 mln. kronų (183 mln. litų) sudarė Europos Sąjungos Sanglaudos fondo lėšos.

Talino oro uosto valdybos pirmininkas Rein Loik pažymėjo, jog nuo šiandien oro uostas piko valandomis gali aptarnauti dvigubai daugiau keleivių nei lig šiol. 

"Tokių pajėgumų turėtų užtekti per artimiausius penkerius metus, tačiau vertinant pastaraisiais metais vis augančius keleivių srautus, galima teigti, jog Talino oro uostas auga kaip Talino miestas, kurio statybos niekada nesibaigs", - pažymėjo R. Loik ir pridūrė, kad jau šiandien reikia rengti naujus ateities planus. 

Atnaujintas oro uostas per metus galės aptarnauti iki 2,5 mln. keleivių. Talino oro uosto rekonstrukcijai Šiaurės investicijų bankas (ŠIB) suteikė 11 metų sindikuotą 32 mln. eurų paskolą. 

„Suteikdamas paskolą Šiaurės investicijų bankas labai prisidėjo prie Estijos konkurencingumo didinimo, nes modernizuoti oro vartai suteiks daugiau patrauklumo mūsų šaliai ir pritrauks daugiau turistų bei verslininkų iš užsienio. Tai vienas didžiausių oro uosto infrastruktūros plėtros projektų, kuriam finansavimą suteikė Šiaurės investicijų bankas, veikiantis aštuoniose valstybėse", - sakė Gunar Okk, ŠIB viceprezidentas.

Pasak Olle Horm, „Skanska EMV" valdybos pirmininko, pagrindinio oro uosto plėtros rangovo, šis projektas buvo ir žavus, ir nelengvas. "Vykdydami darbus turėjome atsižvelgti į oro uosto darbo grafiką bei ypatumus, o taip pat ir atsiradusius pasikeitimus, kai šių metų kovo 30 dieną tapome Šengeno erdvės nariais", - pažymėjo O.Horm.

Talino oro uosto rekonstrukcijos projektą parengė tarptautinė ekspertų grupė. Pirminį architektūrinį bei terminalo specifinių sistemų dizaino projektą parengė Prancūzijos kompanija „Sofreavia" SA (šiandien vadinasi „Egis Avia"). 

Pagrindinę projekto architektūrinę dalį sukūrė architektūros ir inžinerijos kompanija „EA Reng" AS. Oro transporto zonos dizaino darbus atliko Vokietijos inžinerijos kompanija „Rademacher" GmbH.

Po rekonstrukcijos oro uosto keleivių terminalo plotas išaugo apie 14 tūkst. kvadratinių metrų. Terminalo šiaurinė ir pietinė dalys buvo praplėstos, o pastato viduryje pastatytas 200 m ilgio ir 27 m pločio galerija, kuri jungia visus atvykimo-išvykimo vartus. Po renovacijos terminalas įgavo T raidės formą. Atnaujintuose pastatuose įrengti 7 nauji ir rekonstruoti 2 keleivių tiltai.

Oro uosto pastate įrengtos erdvesnės keleivių registracijos, bagažo atsiėmimo salės, o taip pat naujas VIP kompleksas. Atskiros salės įrengtos Šengeno ir ne Šengeno erdvės keleiviams.

Atnaujintame Talino oro uoste keleiviai ras daugiau parduotuvių bei kavinių. Terminalo viduryje veikia didžiausia oro uosto parduotuvė „Euroshop", o taip pat „Hugo Boss" bei muzikos prekių parduotuvės, kurias valdo operatoriai „Appolo" bei „R-Kiosk", čia taip pat įsikūrusios estiškų suvenyrų krautuvėlės. Naujojoje galerijoje keleiviai atras „Joop" parduotuvę, „Heinemann" aksesuarų ir kitokių prekių, reikalingų keliaujantiesiems, parduotuvių. Oro uoste įrengtas ir vaikų žaidimų kambarys.

Terminale atidarytos dvi naujos kavinės, išplėstos ir čia veikusio bistro „Liivi" valdos. Visiems lankytojams prieinamoje zonoje įsikūrė kelionių agentūros: „Novaturas", „Horizon Travel", „TEZ Tour", „Toptours" ir „Germalo reisid".

Po rekonstrukcijos oro transporto zona tapo ne tik modernesnė, bet ir draugiškesnė aplinkai bei saugesnė. Čia įrengta moderni lietaus vandens surinkimo ir paskirstymo sistema, temperatūros stebėjimo sensoriai, kurių pagalba galima nustatyti tikslesnius ledą tirpdančių medžiagų kiekius.

Kad būtų dar labiau sustiprintas oro uosto ir skrydžių saugumas, įrengtos naujos apsaugos ir stebėjimo komunikacijų, elektros tiekimo sistemos, įrengtos modernios lėktuvų parkavimo vietos, kurių bendras plotas išaugo 110 tūkst. kv.m., taip pat praplėsta ir taksi stovėjimo aikštelė.

Oro uosto rekonstrukcijos statybos darbus atliko „Skanska EMV" AS, o inžinerines paslaugas suteikė AS „Telora-E" ir „Ramboll Finland Oy" konsorciumas. Oro transporto erdvės rekonstrukciją įgyvendino AS „Talter", „Lemminkäinen" Oyj, AS „Eesti Ehitus", AS „Aspi" ir AS „Teede REV-2". Telora-E.

Šiandien atidarytas atnaujintas Talino oro uostas. Per beveik dvejus metus rekonstruotas ir gerokai praplėstas keleivių terminalas, taip pat atnaujinta ir oro transporto zona. Investicijos į projektą siekė 1,2 milijardus Estijos kronų (264,8 mln. litų), iš kurių apie 830 mln. kronų (183 mln. litų) sudarė Europos Sąjungos Sanglaudos fondo lėšos.

Talino oro uosto valdybos pirmininkas Rein Loik pažymėjo, jog nuo šiandien oro uostas piko valandomis gali aptarnauti dvigubai daugiau keleivių nei lig šiol. 

"Tokių pajėgumų turėtų užtekti per artimiausius penkerius metus, tačiau vertinant pastaraisiais metais vis augančius keleivių srautus, galima teigti, jog Talino oro uostas auga kaip Talino miestas, kurio statybos niekada nesibaigs", - pažymėjo R. Loik ir pridūrė, kad jau šiandien reikia rengti naujus ateities planus. 

Atnaujintas oro uostas per metus galės aptarnauti iki 2,5 mln. keleivių. Talino oro uosto rekonstrukcijai Šiaurės investicijų bankas (ŠIB) suteikė 11 metų sindikuotą 32 mln. eurų paskolą. 

„Suteikdamas paskolą Šiaurės investicijų bankas labai prisidėjo prie Estijos konkurencingumo didinimo, nes modernizuoti oro vartai suteiks daugiau patrauklumo mūsų šaliai ir pritrauks daugiau turistų bei verslininkų iš užsienio. Tai vienas didžiausių oro uosto infrastruktūros plėtros projektų, kuriam finansavimą suteikė Šiaurės investicijų bankas, veikiantis aštuoniose valstybėse", - sakė Gunar Okk, ŠIB viceprezidentas.

Pasak Olle Horm, „Skanska EMV" valdybos pirmininko, pagrindinio oro uosto plėtros rangovo, šis projektas buvo ir žavus, ir nelengvas. "Vykdydami darbus turėjome atsižvelgti į oro uosto darbo grafiką bei ypatumus, o taip pat ir atsiradusius pasikeitimus, kai šių metų kovo 30 dieną tapome Šengeno erdvės nariais", - pažymėjo O.Horm.

Talino oro uosto rekonstrukcijos projektą parengė tarptautinė ekspertų grupė. Pirminį architektūrinį bei terminalo specifinių sistemų dizaino projektą parengė Prancūzijos kompanija „Sofreavia" SA (šiandien vadinasi „Egis Avia"). 

Pagrindinę projekto architektūrinę dalį sukūrė architektūros ir inžinerijos kompanija „EA Reng" AS. Oro transporto zonos dizaino darbus atliko Vokietijos inžinerijos kompanija „Rademacher" GmbH.

Po rekonstrukcijos oro uosto keleivių terminalo plotas išaugo apie 14 tūkst. kvadratinių metrų. Terminalo šiaurinė ir pietinė dalys buvo praplėstos, o pastato viduryje pastatytas 200 m ilgio ir 27 m pločio galerija, kuri jungia visus atvykimo-išvykimo vartus. Po renovacijos terminalas įgavo T raidės formą. Atnaujintuose pastatuose įrengti 7 nauji ir rekonstruoti 2 keleivių tiltai.

Oro uosto pastate įrengtos erdvesnės keleivių registracijos, bagažo atsiėmimo salės, o taip pat naujas VIP kompleksas. Atskiros salės įrengtos Šengeno ir ne Šengeno erdvės keleiviams.

Atnaujintame Talino oro uoste keleiviai ras daugiau parduotuvių bei kavinių. Terminalo viduryje veikia didžiausia oro uosto parduotuvė „Euroshop", o taip pat „Hugo Boss" bei muzikos prekių parduotuvės, kurias valdo operatoriai „Appolo" bei „R-Kiosk", čia taip pat įsikūrusios estiškų suvenyrų krautuvėlės. Naujojoje galerijoje keleiviai atras „Joop" parduotuvę, „Heinemann" aksesuarų ir kitokių prekių, reikalingų keliaujantiesiems, parduotuvių. Oro uoste įrengtas ir vaikų žaidimų kambarys.

Terminale atidarytos dvi naujos kavinės, išplėstos ir čia veikusio bistro „Liivi" valdos. Visiems lankytojams prieinamoje zonoje įsikūrė kelionių agentūros: „Novaturas", „Horizon Travel", „TEZ Tour", „Toptours" ir „Germalo reisid".

Po rekonstrukcijos oro transporto zona tapo ne tik modernesnė, bet ir draugiškesnė aplinkai bei saugesnė. Čia įrengta moderni lietaus vandens surinkimo ir paskirstymo sistema, temperatūros stebėjimo sensoriai, kurių pagalba galima nustatyti tikslesnius ledą tirpdančių medžiagų kiekius.

Kad būtų dar labiau sustiprintas oro uosto ir skrydžių saugumas, įrengtos naujos apsaugos ir stebėjimo komunikacijų, elektros tiekimo sistemos, įrengtos modernios lėktuvų parkavimo vietos, kurių bendras plotas išaugo 110 tūkst. kv.m., taip pat praplėsta ir taksi stovėjimo aikštelė.

Oro uosto rekonstrukcijos statybos darbus atliko „Skanska EMV" AS, o inžinerines paslaugas suteikė AS „Telora-E" ir „Ramboll Finland Oy" konsorciumas. Oro transporto erdvės rekonstrukciją įgyvendino AS „Talter", „Lemminkäinen" Oyj, AS „Eesti Ehitus", AS „Aspi" ir AS „Teede REV-2". Telora-E.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių