Ar mikroautobusų verslas miršta?

Kauno mikroautobusų savininkai baiminasi sostinės kolegų likimo – kad  po naujo susisiekimo paslaugų konkurso jų savivaldybei nebereikės. Iš miesto centro maršrutų išstumtos sostinės mikroautobusų įmonės jau pardavinėja turtą ir atleidžia darbuotojus.

Vilniaus savivaldybė atvirai pripažįsta – jos planuose mikroautobusams ateityje vietos nėra. Kaunas savuosius verslininkus ramina, esą maršrutinius taksi dar per anksti nurašyti – kol kas mažės tik  miesto transportą dubliuojančių jų maršrutų.

„Mes juos [mikroautobusus – red.] sutvarkysime ir vežiosime keleivius. Prėjusį kartą nupirkome du, dabar –dar keturis. Mums jie labai reikalingi“, – tikina privačios Minsko įmonės atstovas Vladimiras Boris.

Nebeilgai garaže užsibus ir kiti, dar neparduoti bene daugiausiai maršrutų Vilniuje aptarnavusios įmonės automobiliai. Iš sostinės centro išstumtų mikroautobusų savininkas sako juos parduodantis, kad turėtų iš ko mokėti išeitines kompensacijas atleidžiamiems darbuotojams. Įmonė atleidžia 65 vairuotojus.

„Šiandien Vilniaus miesto vežėjų asociacija yra priversta atleisti darbuotojus ir parduoti savo transporto priemones, kurios tapo nebereikalingos. Vieni užsidaro, bankrutuoja, kiti bando susimažinti iki minimalaus dydžio“, – komentuoja Vilniaus m. vežėjų asociacijos valdybos pirmininkas Vladas Dapkus.

Pasak V. Dapkaus, aštuonios sostinės vežėjų asocijacijos įmonės į gatvę paleidžia maždaug 300 vairuotojų. Dešimtadalis jų gal dar kokius metus dirbs, jei kuri nors įmonė laimės savivaldybės paskelbtą keleivių privežimo iš priemiesčių konkursą.

Tačiau viešojo transporto pertvarką pradėjusi sostinės savivaldybė neslepia, tad tolesniuose jos planuose mikroautobusams vietos nėra.

„Vilniaus mieste vežimo forma mikroautobusais baigia savo egzistavimo erą. Jei pasižiūrėtume į jų turimą  transporto priemonių parką, tai pamatytume, kad didžioji dauguma priemonių yra perkopusi 8-erių ar artėja prie kritinio 10 metų amžiaus. Tikrai reikėjo atsinaujinti – tai gera proga padaryti kokybinį šuolį ir įsigyti mažos talpos autobusiukus, kuriuose būtų galima įvesti ir el. bilietą, vežti stovinčius keleivius ir neįgaliuosius“, – aiškino Vilniaus m. savivaldybės Miesto transporto skyriaus vedėjas Kastytis Lubys.

Anot sostinės transporto pertvarkos stratego, dalį keleivių vežimo išlaidų, jei šios didėtų dėl autobusų atnaujinimo ar elektroninių bilietų įrangos, savivaldybė esą kompensuotų.

Gerą niuksą iš sostinės valdžios gavusios mikroautobusų įmonės netiki skolose paskendusios savivaldybės pažadais ir apskritai abejoja, ar norėtų dirbti siūlomomis sąlygomis.  

„Abejoju, ar kas nors norės dar sykį grįžt į šį reikalą, kadangi mes matėme, kaip su mumis pasielgė. Manau, bet kas labai rimtai pasvarstys, ar verta dalyvauti [...] transporto sistemoje, kurioje dalyvauja savivaldybė“, – kalba Vilniaus m. vežėjų asociacijos valdybos pirmininkas.

Sostinės kolegų likimo baiminasi ir Kauno mikroautobusų savininkai. Po ilgokos pertraukos šį rudenį jiems irgi skelbiamas keleivių vežimo konkursas, tik jau gerokai mažinant maršrutų skaičių.

„Man nesuprantamas kai kurių maršrutų naikinimas. Pavyzdžiui, 92 maršruto naikinimas. Jie žmonių turbūt nepaklausė, reikalingas jis, ar ne. Savivaldybės požiūris toks gana įdomus – galima pagalvoti, kad esame didžiuliai priešai [...]. Ką padarė Vilniuj, tą, žinoma, padarys ir Kaune“, – neabejoja Kauno regiono smulkiųjų ir vidutinių verslininkų asociacijos valdybos narys Mindaugas Stabingis.

Kauno valdžia ramina, kad maršrutinių taksi mieste mažės vos trečdaliu, tačiau neatmeta, kad likusiems dirbti gali tekti atnaujinti automobilius ar ateityje – trauktis į priemiesčius.

„Pirmiausia naikinam ir nepratęsiame sutarčių tiems maršrutams ir tiems vežėjams, su kuriais vyksta teisiniai ginčai, taip pat tiems, kurie 100 procentų dubliuoja miesto transportą“, – komentuoja Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Steponas Vaičikauskas.

Abiejų didmiesčių valdžios atstovai tikina, kad viešasis transportas pertvarkomas tik dėl keleivių patogumo. Esą visoje Europoje nėra net sąvokos „vežimas mikroautobusais“. Keleiviai vežami mažos talpos autobusais, kuriuose veikia bendra bilietų sistema, galima sėdėti, stovėti ir telpa neįgaliųjų vežimėliai.

Į tokius, pasak savivaldybių atstovų, orientuojasi ir Kaunas, ir sostinė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Milvydas-

Milvydas-  portretas
Čia dėl 44 maršrutkės- labai trumpai važiuoja,važiuoja kaip jiems į galvą šauna.Aš dabar važiuoju 17 autobusu - laiku atvažiuoja ,ir svarbiausia važiuoja laiku.Mano kaimynai irgi patenkinti(~30 žmonių)

Tajana

Tajana portretas
Pavyzdžiui 44 mikroautobuso naikinimas-ką jis dubliuoja?Ir taip Romainiai nors Ir miesto rajonas,tačiau susisiekimas kaip kaime.Autobusai važiuoja kas 20 min.,dar tos pietų pertraukos .Aišku jei paliktų 17 autobusą tai taip,bet 9 autobusas visai nereikalingas-kas Į tuos lampėdžius važiuoja?

kodėl

kodėl portretas
savivaldybė neturi savos galvos? kodėl daroma taip, kaip Vilniuje? Juk ten kitoks miestas, kitokie žmonių srautai. Ar kas darė apklausas kauniečių tarpe? niekas, bet nutarė, nes Vilniuje ir dar Europoje "mikriukų" nėra arba nebus. Argi nesupranta, ta mūsų miesto galva, kad mes niekada neatitiksime visų Europos standartų, be to, ir nereikia. Gal galime būti ir kažkiek skirtingi, ar to neleidžia "šventoji karvė" ES?
VISI KOMENTARAI 18
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių