Lietuvos mokyklose per mažai dėmesio skiriama verslumo ugdymui

2012 kovo 30 d., Vilnius. Šiais mokslo metais, įgyvendinant projektą „“TOC for Education“ metodikos taikymas bendrojo lavinimo mokyklos bendruomenėms per netradicines ugdymo formas“, projekte dalyvaujančiose Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose prasidėjo verslumo svarbos ir jo efektyvaus ugdymo programos pristatymas. Vilniaus miesto ir apskrities verslininkų darbdavių konfederacijos prezidentas prof. Rimvydas Jasinavičius vienuolikoje Lietuvos mokyklų išsamiai pristatė šio projekto turinį, unikalius jo ypatumus bei išskirtinę naudą, kurią savo veikloje gali gauti kiekvienas, pasinaudojęs TOC metodikos subtilybėmis. Projekto „“TOC for Education” metodikos taikymas bendrojo lavinimo mokyklos bendruomenėms per netradicines ugdymo formas“ tikslas – pradėti diegti ir naudoti Lietuvos švietimo sistemoje naujus efektyvaus mąstymo bei harmoningo bendravimo metodus, kurie gali padėti mokytojams, moksleiviams bei jų tėvams iš esmės pagerinti elgesio ir veiklos būdus ir suteikti gebėjimų atliekamus darbus atlikti geriau ir efektyviau.

Pasak prof. Rimvydo Jasinavičiaus „TOC for Education” metodika skatina jaunus žmones mąstyti apie geresnės darbo vietos sau ir kitiems kūrimą bei pačio darbo efektyvumo nuolatinį kėlimą, kas sąlygoja didesnio uždarbio galimybes. Verslumo įgūdžių ugdymas itin aktualus šiuo metu tiek Lietuvai, tiek Europos Sąjungai susiduriant su jaunimo nedarbo problema bei ieškant ilgalaikių jos sprendimo būdų. „Švietimo sistemos dalyvius norime įtikinti, kad šalia tų akademinių, edukacinių disciplinų, kurios dabar yra įtrauktos į mokymų programą, svarbu lavinti ir kitus bendruosius gebėjimus: efektyvaus mąstymo, harmoningo, nekonfliktinio bendravimo, profesinės vertės bei verslumo .” – priduria profesorius. 

Projekte dalyvaujančios Vilniaus privačios „Saulės” gimnazijos direktorė Irena Baranauskienė po pažintinės paskaitos sakė, kad „TOC for Education” metodikų mokymasis mokytojams yra nauja kvalifikacijos kėlimo, kompetencijų tobulinimo kryptis.

„Tai buvo įdomu, aišku, naudinga. – sakė gimnazijos direktorė. – Manau, mūsų mokyklos mokytojai aktyviai jungsis mokytis „TOC metodikos“, nes jie yra žingeidūs, norintys įdomesnių seminarų, įdomesnės veiklos, nebesitenkinantys tais pačiais metai iš metų vykstančiais kursais, kurie vienas kitą kartoja”.Paskaitų ciklo metu atsiskleidė ir mokyklų bendruomenių daugialypis požiūris į verslininkus. Daugelyje mokyklų tiek moksleiviai, tiek tėvai, tiek pedagogai bei mokyklų vadovai labai entuziastingai, palankiai priėmė verslumo skatinimo projekto atstovus. Tačiau pasitaikė ir mokyklų, kuriose projekto komandos nariai buvo sutikti šiek tiek skeptiškiau. „Visi remėsi savo patyrimu. Jeigu jų aplinkoje nebuvo gerų kontaktų  su verslo atstovais, nieko gero bendravimas su jais nedavė, – jie tą išreiškė. Ir atvirkščiai, tie, kurie turėjo gerų pavyzdžių iš bendravimo su  savo buvusiais absolventais, rėmėjais, vaikų tėvais – verslininkais, jie labai entuziastingai visą tą priemė. Šiuo požiūriu projektas taip pat svarbus, nes į jį bus įtraukiami ir verslo atstovai pristatant mokyklų bendruomenėms geruosius pavyzdžius bei skatinant pažangios patirties sklaidą“ – pasakojo konfederacijos prezidentas. 

Plačiai pasaulyje naudojama mąstymo ir veiklos procesų vizualizavimo metodika „TOC for education“ (Theory of Constrains), kurią sėkmingai naudoja pažangios ir pirmaujančios rinkose verslo įmonės, kiekvienam žmogui gali atskleisti kelius ir būdus kaip surasti optimalias išeitis iš įvairiausių keblių situacijų. Jos sukurti įrankiai: išsisklaidančio konflikto debesis, loginė pasekmių šaka bei ambicinio tikslo medis  padeda efektyviai išspręsti net ir sunkiausius konfliktus bei konstruoti pažangios ateities scenarijus, įgalinančius pasiekti reikšmingų rezultatų gyvenime.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių