- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Civilinės aviacijos administracija (CAA) patvirtino naujas bepiločių orlaivių taisykles, kuriomis virš tankiai apgyvendintų teritorijų bus galima skraidyti tik sertifikuotiems ūkinę, komercinę ar kitą specialią veiklą vykdantiems orlaiviams, nuotoliniu būdu valdomiems patyrusių pilotų.
CAA direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas BNS sakė pirmadienį pasirašęs atnaujintas taisykles. Pakeitimai turėtų įsigalioti per kelias artimiausias dienas. Taisyklėse taip pat numatoma, kad išimtys, leidžiančios skraidyti bepiločiais orlaiviais urbanizuotose teritorijose, bus suteikiamos tik tam tikrai daliai asmenų. Iki šiol dėl išimčių galėdavo kreiptis bet kas.
Kaip ir iki šiol, taisyklės galios tik sunkesniems nei 300 gramų aparatams - lengvesniems orlaiviams bus taikomi tik tam tikri skrydžio aukščio bei nuotolio apribojimai greta tarptautinių aerodromų (negalės skraidyti arčiau nei 1,8 km nuo jų, kilti aukščiau, nei greta esantys reljefo objektai ir kt.).
„Nuo šiol išimtys bus suteikiamos tik asmenims, kurie vykdo ūkinę veiklą ar tenkina viešąjį interesą. Ne bet koks žmogus galės prašyti išimties, kad noriu laisvalaikio sumetimais paskraidyti žmonėms virš galvų, bet tik turintys kontraktus - vykdantys ūkinę komercinę veiklą arba vykdantys kažkokį savivaldybės, galbūt ir Viešojo saugumo tarnybos užsakymą, kariuomenės“, - BNS sakė šiuo metu atostogaujantis CAA direktorius Joris Gintilas.
Jis taip pat akcentavo, kad minėtos išimtys bus suteiktos tik specialų sertifikatą turintiems orlaiviams ir tik pilotams, kurių įgūdžiai yra patikrinti specialiu testu - atlikti šias procedūras įgaliojimai suteikti Lietuvos bepiločių orlaivių asociacijai.
„Matome, kad kai kuriais atvejais žmonės piktnaudžiauja savo teise. Žinote, laisvalaikio tikslais žmogus gali skraidyti ir virš lauko ar virš kažkokio miškelio, o jie nori kažkodėl savo malonumui skraidyti virš namų. Nematome, kad tokiu pagrindu išimtys turėtų būti suteikiamos“, - sakė J.Gintilas.
Anot jo, taisyklėmis pradžioje taip pat norėta nustatyti naują draudimą bepiločiams skraidyti virš įkalinimo įstaigų, bet apsispręsta tai nustatyti ateityje, nustatant neskraidymo zonas virš įkalinimo įstaigų ir tai galiotų ne tik bepiločiams, bet ir visiems kitiems orlaiviams - lėktuvams, sraigtasparniams, oro balionams. Šiuos pakeitimus taip pat rengs CAA ir patvirtinti turės susisiekimo ministras.
Lietuvos bepiločių orlaivių naudotojų asociacijos prezidentas Antanas Gedvilas BNS tvirtino, kad nors pilotų ir orlaivių vertinimą atliks asociacijos pasiūlyti ekspertai, tačiau galutinius sprendimus dėl išimčių taikymo priims CAA. Jo žodžiais, tai yra tik pirmas žingsnis siekiant sureguliuoti bepiločių orlaivių, kuriuos įsigijančių sparčiai daugėja, naudojimą. Šiuo metu netgi jų įsigijimas nėra niekaip reglamentuojamas, nes tokie prietaisai teisiškai nelaikomi pavojinga preke.
„Kai kurie iš jų - taip, jie yra pavojingi, tiek savo dydžiu, svoriu, paskirtim. Jie yra pakankamai dideli, kad galėtų skraidyti virš tankiai apgyvendintų teritorijų, jiems reikia tam tikrų sertifikatų. Bet aš kalbu tik apie tuos didžiulius komercinius, galingus orlaivius, kurie yra ne žaislai. Tačiau ta atskirtis nuo žaislo iki orlaivio yra labai sudėtinga: yra daug žaislų, kuriuos galite įsigyti net prekybos centre, jis ant delno telpa, jis puikiai skrenda, valdomas. Bet lygiai toks pat daiktas gali būti ir profesionalus. Iš išorės labai sunku atskirti, kuris yra profesionalus, kuris - žaislas“, - sakė jis.
A.Gedvilas taip pat atkreipė dėmesį, kad nėra bendrų Europos Sąjungos teisės aktų, kurie reglamentuotų šiuos orlaivius, todėl kiekviena valstybė kol kas priima sprendimus atskirai.
Kaip ir iki šiol, taisyklės numato, jog nesant išimčių, tokiais orlaiviais draudžiama skraidyti tik už tankiai apgyvendintų miestų ir miestelių rajonų, žmonių susibūrimo vietų, orlaivis visada turi būti matomas pilotui ir negali skraidyti toliau nei 1 kilometro atstumu nuo jo. Be atskiro leidimo, nepilotuojami orlaiviai negali kilti aukščiau nei 120 metrų nuo žemės, taip pat būtina gauti leidimą skrydžiams Specialios veiklos oro erdvėje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žiniasklaida: į gydymo įstaigą kreipęsis vyras sužinojo, kad neteko Lietuvos pilietybės5
Į gydymo įstaigą kreipęsis Lietuvos ir Izraelio pilietybes turėjęs vyras sužinojo, kad neteko Lietuvos pilietybės, skelbia „15min“. ...
-
Seimas linkęs numatyti mamų psichinei sveikatai skirtą atmintiną dieną5
Seimas svarstys Atmintinų dienų įstatymo pataisas, siūlančias gegužės pirmąjį trečiadienį minėti Pasaulinę mamų psichikos sveikatos dieną. ...
-
Kariuomenė dezinformacija vadina Baltarusijos pranešimus apie dronų ataką iš Lietuvos6
Kariuomenė neigia Baltarusijos institucijų pranešimus apie dronų ataką iš Lietuvos ir vadina tai dezinformacija. ...
-
Policija įspėja penkių miestų gyventojus ir paaiškina, kas vyks3
Balandžio 24–25 d. Lietuvos policija ir kitos valstybės institucijos dalyvauja pratybose. Jose imituojami sulaikymai, inkasatorių užpuolimas, pabėgimas iš įkalinimo įstaigos ar kitos ypatingosios ar nepaprastosios situacijos. Policija ragin...
-
Tuskulėnų memoriale bus pagerbtos Ruandos tutsių genocido aukos
Diplomatinė bendruomenė ketvirtadienį Tuskulėnų dvaro memoriale Vilniuje organizuoja renginį, skirtą paminėti tutsių genocido Ruandoje 30-metį. ...
-
Lietuva žada sekti Lenkijos pavyzdžiu dėl užsienyje gyvenančių mobilizuojamų ukrainiečių
Lietuva žada sekti Lenkijos pavyzdžiu dėl užsienyje gyvenančių ir į karą šaukiamų ukrainiečių vyrų, sako krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas. ...
-
R. Žemaitaitis įvykdė teismo įpareigojimą paneigti pareiškimus apie A. Tapiną6
Parlamentaras Remigijus Žemaitaitis įvykdė teismo įpareigojimą paneigti pareiškimus apie visuomenininką Andrių Tapiną. ...
-
Pernai daugėjo žemiau absoliutaus skurdo ribos gyvenančių žmonių12
Žemiau absoliutaus skurdo ribos pernai gyveno 6,5 proc. visų šalies gyventojų – apie 187 tūkst. žmonių, arba 2,7 proc. punkto daugiau nei 2022 metais, ketvirtadienį pranešė Valstybės duomenų agentūra. ...
-
Apie įstojimą į ES primena ir skėčių akcija1
2004 m. gegužės 1-ąją Lietuva kartu su kitomis devyniomis Vidurio ir Rytų Europos valstybėmis oficialiai tapo ES nare. Tą dieną Europoje surengta skėčių pakėlimo akcija. ...
-
Žmonėms su negalia įgyti vairuotojo pažymėjimą – misija (ne)įmanoma: „Regitra“ teisinasi2
Bandžiusi įgyti vairavimo teises, negalią turinti moteris susidūrė su netikėta kliūtimi – paaiškėjo, kad „Regitra“ neturi jos negaliai pritaikyto automobilio. Moteris dėl tokios situacijos pateikė skundą Lygių galimybių ko...