Vietoj Z.Vaigausko VRK vadovu siūlomas A.Kasinskas

Seimo pirmininkė Irena Degutienė teikia Seimui siūlymą Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) pirmininku skirti Audrių Kasinską.

Kaip praneša parlamento vadovės sekretoriatas, jokiai politinei partijai nepriklausantis A.Kasinskas šiuo metu vadovauja Vidaus reikalų ministerijos Teisės departamento Teisėkūros skyriui.Kandidatas į VRK pirmininkus yra įgijęs Vilniaus universiteto vienpakopių teisės studijų diplomą, specializavosi Tarptautinės ir Europos Sąjungos teisės srityje.

Vadovaujantis Vyriausiosios rinkimų komisijos įstatymu, VRK turi būti naujai sudaryta, kai iki eilinių Seimo rinkimų dienos liko ne mažiau kaip 120 dienų ir ne daugiau kaip 140 dienų.

Vyriausiosios rinkimų komisijos pirmininką skiria Seimas Seimo pirmininko teikimu. Seimo pirmininkei I.Degutienei siūlomus kandidatus į VRK narius jau yra pateikęs teisingumo ministras Remigijus Šimašius, Lietuvos teisininkų draugija, daugiamandatėje apygardoje mandatų gavusios partijos.

Teisingumo ministras R.Šimašius į VRK siūlo šiuos teisininkus - Dalią Baležentę, Sigitą Groblį, Laurą Gumuliauskienę, Tautvydą Jakutį, Saulių Katuoką, Eleną Masnevaitę, Liutaurą Ulevičių ir Justiną Žilinską. Pagal įstatymą, iš teisingumo ministro pasirinkto aštuntuko burtų keliu į VRK narius bus atrinkti keturi.Iš teisingumo ministro pateiktų kandidatų vienintelis S.Katuoka šiuo metu yra VRK narys, pirmininko pavaduotojas-sekretorius.Lietuvos teisininkų draugija į VRK siūlo Mindaugą Bilių, Julių Jasaitį, Laurą Matjošaitytę, Ligitą Klapavščiuk, Aušrą Pliaugienę, Edmundą Sakalauską, Svajonę Šaltauskienę, Joną Udrį.

Iš šių kandidatų VRK nariais irgi taps keturi atrinkti burtų keliu. Šiuo metu iš teisininkų pateiktų kandidatūrų VRK nariai yra trys - J.Jasaitis, E.Sakalauskas, J.Udris.Savo atstovus į VRK deleguoja ir daugiamandatėje apygardoje mandatų gavusios partijos. Lietuvos socialdemokratų partija į VRK siūlo ir šiuo metu jai komisijoje atstovaujančią Živilę Verbylaitę, „Tvarka ir teisingumas“ - dabartinę atstovę Danutę Markeliūnienę, Liberalų ir centro sąjunga - komisijoje ir šiuo metu dirbančią Ingą Milašiūtę, Darbo partija - dabartinę savo atstovę Redą Daniškevičiūtę.

Tuo metu Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai atstovą keičia - vietoj dabartinio atstovo, premjero patarėjo Gintaro Kalinausko siūlo Valdą Benkunską, Liberalų sąjūdis vietoj Algirdo Radušio siūlo Roko Stabingio kandidatūrą.

Vyriausiosios rinkimų komisijos narių pareigos nesuderinamos su pareigomis kitose rinkimų ar referendumo komisijose, taip pat su kandidato į Seimo narius, kandidato į prezidentus ir jo patikėtinio, kandidatų į savivaldybės tarybos narius bei jų atstovų, rinkimų ar referendumo stebėtojų statusu, taip pat su Lietuvos piliečių iniciatyvinės grupės referendumui surengti nario statusu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Pikasas

Pikasas portretas
SEIMO RINKIMAI. SEIMO NARIAI TELEVIZIJŲ PROJEKTUOSE. KIEK KITOKS POŽIŪRIS. Reitingų apklausose Seimas ir partijos nuolat būna lentelės apačioje. O juk Seimas , pagal LR konstituciją yra mūsų valstybės aukščiausia valdžia, kurią mes parys išsirenkame tiesioginiu balsavimu.Pastovus klausimas apie pasitikėjimą visomis partijomis nėrai logiškas. Kaip žinome, rinkimuose žada dalyvauti ir dalyvauja apie 70 procentų rinkėjų ir kiekvienas jų pasitiki bent viena partija, už kurios reitinguojamus kandidatus jis ruošiasi balsuoti. Verta pasitikėti partinės raiškos sistema, kol demokratinis pasaulis nesukūrė tobulesnės sistemos, galinčios ginti ir įgyvendinti visuomenės įvairius siekius. Seimą, kaip aukščiausią demokratijos išraišką, visados gyniau, nežiūrint kokios politinės jėgos jame mus atstovavo. Kaip ten bebūtų - tai mūsų , rinkėjų politinės valios išraiška. Rinkdami daugiau ar mažiau pasitikėjome pasirinktų kandidatų pažadais ir galimybėmis. Į tapusius Seimo nariais mes žiūrime ar bent jau turime žiūrėti ne kaip į kažkokius pusdievius, o kaip į mūsų pačių samdomus tarnus ir toks požiūris, manau, yra pats teisingiausias. Reikalavimus seimūnams mes iškeliame didelius ir ne visada prisimename, kad apart jų pareigų vykdymo dar egzistuoja ir konstitucinės jų, kaip piliečių teisės. Niekas, net ir Konstitucinis teismas negali panaikinti tokių konstitucinių nuostatų. Esminis reikalavimas yra tas, kad Seimo narys neturi teisės papildomai kur nors dirbti ir gauti atlyginimą IŠSKYRUS KŪRYBINĘ VEIKLĄ. Štai šioje vietoje aiškiai trūksta reglamentavimo kas yra kūrybinė veikla ir kas ne. Jei Seimo narys dalyvauja televizijų projektuose negaudamas už tai jokio atlygio ir daro tai ne Seime suplanuoto darbo metu , tai bet kokia laisvalaikio praleidimo forma nėra Konstitucijos bei jokio istatymo ar Seimo statuto pažeidimas. Jei Seimo narys nori gauti ir atlygį už dalyvavimą televizinėse programose, tai tada būtina išsiaiškinti ar jo darbas yra kūrybinis ar tik atlikėjo pagal tikrųjų laidos kūrėjų tekstus ir kitus sumanymus. Tokiais atvejais Seimo nariai gali dalyvauti programose, tačiau negali gauti už tą dalyvavimą jokio atlygio. Seimo nariai neturi moralinės teisės organizuoti ir dalyvauti pramoginiuose renginiuose Seimo plenarinių, komitetų ir komisijų darbo metu. Ypač tokio plano šoumenai mielai dalyvauja tada, kai posėdžiai yra transliuojami televizijų programose. Kai kurie tapo labai aktyvūs įvairių spaudos konferencijų ir TV politinėse laidose. Ta šoumeniška raiška kartais buūna nyki iki koktumo. Žinoma, taip viešindamiesi jie parodo savo etiką ir moralę ir tai yra naudinga žinoti žiūrovams, kurie yra ir piliečiai - rinkėjai. Seime ir šalia jo nuolat šmėžuoja tokių šoumeniškų politikierių pulkelis, kuris įrodo, kad dalis lėšų, skirtų įstatymdavystės darbui yra švaistomos tokių šoumenų asmeninei reklamai. Apie žmogaus ir piliečių teises viskas yra sudėliota LR Konstitucijoje. Net Konstitucinis teismas "nesugeba" dorai tų nuostatų suprasti ir jas pripažinti. Seimo narys po savo tiesioginio darbo valandų turi ir savo laisvalaiskį, kurį jis gali praleisti kaip tinkamas. Gal kai kam atrodo, kad pramoginių renginių kūrimas nėra kūrybinis darbas. Tokia nuomonė ne visada teisinga. Gaila, kad kūrybinės veiklos kryptys ir rūšys nėra tiksliai reglamentuotos. Tada visokie salamakiniai - dinozauriniai sapaliojimai nebetektų esmės ir neleistų nei pačiam A.Salamakinui nei kitiems politiniams šoumenams rinktis tokiu populistinių reitingo taškų. Kai kas politinius šoumenus linkęs matyti tik TPP likučiuose. Tikrai taip nemanau. Seime, mano supratimu yra kur kas visuomenei pavojingesnių šoumenų, kurie savo agresyvia angažuota veikla gali padaryti kur kas daugiau žalos mūsų politikai, ekonomikai ir net Nepriklausomybei. Rinkiminė sistema, kai dalis parlamento narių išrenkama pagal partinius sąrašus, o kita dalis vienmandatinėse apygardose yra labai populiari demokratinių šalių tarpe. Kolektyvinės organizacijos - partijos yra labiau pajėgios sukurti aiškesnes darbo programas, išryškinti savo siekius ir sutelkti frakcinę komandą kolektyviniam darbui. Rinkėjas turi labai plačias galimybes pasirinkti tą partiją, kurios programa ir jos vykdytojai atrodo jam labiausiai priimtini. Beje, partiniai sąrašai yra taip pat reitinguojami. Yra nemažai atvejų, kai buvo išrinkti kandidatai į Seimo narius buvę partinio sąrašo pabaigoje. Lietuvos bei Lietuvos -Lenkijos istorija mena laikus, kai buvo renkami tik pavieniai bajorai su išskirtinėmis teisėmis. Būtent tai ir paskubino suįrutę šalyje nesugebant išspręsti net pačių svarbiausių klausimų. Bajorų veto teisė suvaržė netgi valstybės apgynimo galimybę. Prasidėjo teritorijos padalinimai ir t.t. Manau, kad tikrai ne dabartinė Seimo rinkimų forma lemia parlamento pajėgumo galimybes sąžiningai bei kvalifikuotai tarnauti visuomenės interesams. Jei Lietuvos rinkėjai panorės atiduoti valdžią į rankas Kremliaus įtakojamiems statytiniams bei "hegemono" partijos palikuonims, tai neokomunistinis šliaužiantis perversmas atmes mūsų šalies politinį gyvenimą keliais dešimtmečiais atgal. Kokia kiek nauja forma visa tai atrodys šiandien galėtumėm tik spėlioti. Kaimyninė Baltarusija irgi lyg ir norėjo kurti savo šalyje demokratiją, kol neatsidūrė lukašenkinio režimo spąstuose. Rinkiminiai sąrašai būna gan ilgi ir atsirinkti kandidatus pagal abi sistemas yra pakankamai plačios galimybės.Aktyviai rinkime pačius geriausius, paraginkime taip elgtis visus ir po to gerbkime savo pačių išreikštą valią. Jei patys rinkimuose nedalyvausime, tai gerbkime kitų rinkėjų, kuriais mes pasitikėjome, pasirinkimą. Nedalyvavę balsavimuose neturi moralinės teisės koneveikti tų, kurie dalyvavo ir vienokią ar kitokią valią išreiškė. Jei suklysime pasirinkdami, tai galėsime kaltinti tik patys save. Tuomet , po keturių metų galėsime pasitaisyti ir būti atidesni pasirenkant partinius ar pavienius kandidatus.

gele

gele portretas
Man atrodo, tikrai, laikas keisti Vaigauska. Per ilgai sedi toje kedeje, o ne paslaptis, kad kartais reikia ir nauju zmoniu su naujomis idejomis. Tik idomu, kazin ar nebus taip, kad tas nepartinis vis gi pasirodys esantis partinis ir net kvepiantis konservais.

Kur esminis dalykas

Kur esminis dalykas portretas
Rinkimai - azartinis žaidimas.
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių