Vartotojų reiklumas didėja

Šiandien visame pasaulyje minima Vartotojų teisių diena. Pabrėžiama, kad šiais laikais vartotojai tampa reiklesni, didesnį dėmesį skiria maisto produktų kokybei, sudėčiai.

Džiaugėsi aktyvumu

Pasak Klaipėdos valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos viršininko Antano Baužos, jau kurį laiką pastebima tendencija, kad vartotojų reiklumas didėja.

"Žmonės atidžiau žiūri, kas parašyta maisto produktų etiketėse, sudėtį. Tai matome ir vertindami skunduose pateiktą informaciją", – teigė viršininkas.

A.Bauža vartotojams linkėjo išlikti atidiems, aktyviems ir nebūti abejingiems.

"Kiekvienas vartotojas turėtų atidžiai pažiūrėti, kokį produktą perka, įdėmiai perskaityti etiketę, kad paskui neliktų nusivylęs. Apie parduotuvėje ar viešojo maitinimo įstaigoje pamatytas blogybes klientai pirmiausia turėtų informuoti įstaigos darbuotojus. Jei sutarti nepavyksta, tada reikėtų kreiptis į tarnybą", – patarė vadovas.

A.Bauža pabrėžė, kad vartotojų pateikta informacija padeda užkirsti kelią didesnėms negerovėms.

"Galime pasidžiaugti, kad praėjusiais metais masinių susirgimų dėl maisto Klaipėdoje nebuvo. Tam įtakos turi ir pačių vartotojų aktyvumas", – akcentavo viršininkas.

Pasitvirtina kas trečias

Pirmąjį šių metų ketvirtį tarnyba užregistravo 51 vartotojų pranešimą dėl nekokybiškų maisto produktų arba su jais susijusių paslaugų teikimu. Iš jų pagrįsti buvo aštuoni.

Tradiciškai vartotojai dažniausiai kreipėsi dėl prekybos subjektų. Sulaukta 33 tokių pranešimų. Iš jų pasitvirtino 7. Dėl viešojo maitinimo įstaigų kreiptasi 12 kartų. Pagrįstas buvo tik vienas pranešimas.

"Pirmąjį šių metų ketvirtį pasitvirtinusių skundų procentas yra mažesnis nei praėjusiais metais. Tačiau dar tik metų pradžia. Tradiciškai vėliau skaičiai kinta. Kelerius metus iš eilės išlieka tendencija, kad pasitvirtina kas trečias vartotojo skundas", – patikino viršininkas.

Praėjusiais metais tarnyba gavo 280 vartotojų pranešimų dėl nekokybiškų maisto produktų arba su maistu susijusių paslaugų teikimo. 30 proc. skundų buvo pagrįsti.

Anoniminiai pranešimai sudarė mažą dalį visų skundų – 9 proc. Tačiau A.Bauža atkreipė dėmesį, kad tiriama ir tokia informacija. Pasitvirtino mažiau nei pusė anoniminių pranešimų.

Anot A.Baužos, palyginti su dvejais ankstesniais metais, praėjusiais skundų gauta mažiau. Pagrįstų pranešimų skaičius išliko panašus.

Piktinasi kavinių patiekalais

Dažniausiai vartotojai skundėsi prekybos subjektais. Perpus mažiau nepatenkintųjų būta viešojo maitinimo įstaigomis. Dėl kito pobūdžio įstaigų sulaukta daug mažiau skundų.

Pasak A.Baužos, dažniausiai vartotojai buvo nepatenkinti maisto produktų kokybe – pakitusiu jų kvapu, skoniu. Antroje vietoje – pranešimai apie higienos pažeidimus įstaigose.

Daugiausia į tarnybą praėjusiais metais kreiptasi dėl viešojo maitinimo įstaigų patiekalų. Tokių pranešimų gauta 64, tačiau pasitvirtino tik 10. Antroje vietoje pagal skundų skaičių – mėsa ir jos gaminiai. Tokių praėjusiais metais buvo 35. Pasitvirtino 12.

Tarnybos dėmesį vartotojai atkreipė ir į higienos pažeidimus kai kuriose įstaigose. Apie šią problemą pranešta 23 kartus. Pasitvirtino 10 skundų. Gausiai skųstasi ir žuvimis bei jos produktais. Tokių pranešimų sulaukta 22, tačiau iš jų pasitvirtino tik 4.

Vartotojai taip pat buvo nepatenkinti miltinės konditerijos ir duonos, pyrago gaminių, šviežių vaisių ir daržovių, pieno ir pieno produktų, padažų, ledų, maisto papildų, miltų, nealkoholinių ir alkoholinių gėrimų, riešutų ir jų produktų, kakavos ir gaminių iš jos, cukraus bei gaminių iš jų, kiaušinių kokybe.

Klaipėdos valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba ištyrė skundų dėl maisto produktų

2012 m. – 241, iš jų pasitvirtino 78

2013 m. – 283, iš jų pasitvirtino 92

2014 m. – 304, iš jų pasitvirtino 88

2015 m. – 303, iš jų pasitvirtino 88

2016 m. – 280, iš jų pasitvirtino 83



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių