Vairavimo egzaminai „Regitroje“ neišvengiamai keisis

  • Teksto dydis:

Nuo liepos 1 d. leidžiama savarankiškai pasiruošti teorijos egzaminui „Regitroje“.  Kaip radijui „Laisvoji banga“ sakė valstybinės įmonės „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas, palyginus išlaikymo iš pirmo karto rezultatus su birželio mėnesio rezultatais, matyti aiškus nuosmukis.

Tačiau, S.Šumino teigimu, šio sprendimo atsisakyti dar anksti. „Aš esu už tai, kad žmogus turėtų galimybę rinktis. Žmonės tampa sąmoningesni. Todėl, manau, kad jie gali įvertini, ką jie sugeba ir ko ne. Nepamirškime, kad galime remtis ir kitų šalių praktika, kur ne tik teorijos, bet ir praktikos egzaminui ruošiamasi savarankiškai. Tose valstybėse dėl to nekyla jokių problemų“, – sakė „Regitros“ atstovas.

Paklausus, ar Lietuva taip pat pasirengusi pereiti prie pasirengimo praktikos egzaminui savarankiškai, S.Šuminas sudvejojo. „Galbūt ir nepasirengę. Manau, kad prie viso to einame pamažu. Pirmiausia pabandome su praktika, laikui bėgant matysime, kaip tai atsispindi išlaikymo rezultatuose. Toks dalykas yra sveikintinas, tačiau kalbėti apie galimus rezultatus – anksti“, – sakė jis.

S.Šuminas atkreipė dėmesį, kad ruošiantis teorijos egzaminui reikėtų nepamiršti pasilikti laiko ir praktikos egzaminui: „Reikia nepamiršti, kad išlaikytas teorijos egzaminas galioja metus. Taigi galimybė laikyti šį egzaminą atsirada nuo 17 metų.  Todėl derėtų pasiliti laiko rezervą, per kurį būtų galima išlaikyti praktikos egzaminą. Priešingu atveju, jeigu teoriją išlaikysite anksti, tai gali būti, kad likus mėnesiui iki galimybės laikyti praktikos egzaminą, teorinės egzamino dalies galiojimas pasibaigs ir jo rezultatai bus anuliuojami“.

„Regitors“ generalinio direktoriaus pavaduotojo teigimu, artimiausiu meu gali kisti ir praktikos egzaminas. „Planuojame, kad pratimai, kurie dabar atliekami aikštelėje, galėtų būti atliekami realiame eisme. Apie tai kalbame, diskutuojame. Su tokia idėja supažindinome daugumos vairavimo mokyklų instruktorius. Pastebime, kad beveik pusė praktikos egzamino laiko praleidžiama aikštelėje. Manome, kad geriau būtų tą laiką išnaudoti realiame eisme, tuo pačiu būtų geriau patikrinami būsimo vairuotojo įgūdžiai. Įvertinus visas rizikas, galima teigti, kad didesnio pavojaus tai nesukeltų“, – kalbėjo specialistas.

S. Šuminas neatmeta galimybės, kad praktikos egzamino dalies aikštelėje apskritai neliks: „Labai tikiu, kad kitais metais taip ir bus. Nenoriu sakyti, kad viskas pasikeis nuo konkrečios datos, bet šia tema mes diskutuojame jau pusmetį. Bandome visus pripratinti prie šios idėjos. Kai kurie mūsų egzaminuotojai jau dabar gali patikrinti vairuotojo parkavimo įgūdžius ir realiame eisme. Kaune tokia praktika jau gana aktyviai taikoma. Aš taip pat skatinu egzaminuotojus, pastebėjus, kad egzaminuojamasis tam tikrus pratimus aikštelėje atlieka silpnai, patikrinti jo įgūdžius ir realiame eisme“.

Pasak pašnekovo, pokyčių gali atsirasti ir teorijos egzamine. „Dvi ES šalys Didžioji Britanija ir Olandija kaip vieną iš teorijos egzamino dalių naudoja suvokimo testą. Jo metu egzmainuojamajam rodoma vaizdinė medžiaga, o jis turi nurodyti, kur mato galimus pavojus. Olandijoje rodomi statitški paveiksliukai ir į  juos pažvelgęs turi atsakyti, ką darysi: didinsi greitį, stabdysi ar nieko nedarysi. Kiekvienam tokiam paveiksliukui skiriamos 8 sekundės. Daugelis ES šalių svarsto, ar tokią praktiką taikyti savo valstybėje. Galbūt ir mes bandysime tai įgyvendinti. Tačiau dabar svarbiausia užtikrinti, kad būtų pateikiami klausimai iš tų temų, kurias žmonės privalo išmokti, norėdami išlaikyti egzaminą“, – dėstė pašnekovas.


Šiame straipsnyje: Regitravairavimasvairuotojai

NAUJAUSI KOMENTARAI

...

... portretas
Neimanoma skaityti - klaidos, praleistos raides!! Dienrastis vadinasi...
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių